Gå til innhold

Hva er det som plager jenta mi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen forslag til meg? Hun er 5 mnd og er alltid blid som en sol, så lenge hun ikke er trett da;)

Men nå er hun ikke seg selv..

Hun ble vaksinert på mandag og er fremdeles grinete, kan man være det så lenge pga vaksine?

Hun har begynt å bæsje bare en gang om dagen, kanskje det er magen som plager henne?

Hun sover dårlig også...

Hun sikler og mye, kanskje det er tenner på gang?

HS sa at jeg ikke skulle gi pupp så ofte, men vente 2,5 timer. Har prøvd det, og nå virker hun jo kjempesulten stakkars! Skal jeg bare tilby pupp oftere eller trenger hun i tillegg litt grøt kanskje?

Håper på svar! :) (skjønner vel egentlig selv at det ikke finnes noen svar..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er jo gammel nok til at du kan prøve å gi henne litt grøt, hvis ikke det hjelper vet du i allefall at det ikke er sulten som plager henne.

Det kan jo også hende at det er tenner på vei ja. Eller bare en fase? Min på nå 9 mdr hadde en fase eller to på den alderen hvor alt var bare py. Ga seg heldigvis!

Skrevet

Jeg har erfart at barn kan være sutrete etter vaksinering i mange dager, så det er ikke umulig at det "bare" er derfor...

(jobber i barnehage)

Skrevet

Kan være tenner, ja... de blir ofte litt "tufs" av det. Du kan løpe på apoteket og kjøpe et sånnt middel til å smøre på gommen.

En mulighet er å gi henne en stikkpille, sånn at dere får litt søvn i natt.

Tror ikke de er grinete i så mange dager etter vaksine.

Det med hvor mye de bæsjer er veldig opp og ned synes jeg.

Tror ikke du skal høre så mye på helsesøster. Sitt med puppen framme hele dagen hvis det hjelper, dere skal tross alt holde ut i huset dere også.

Jeg har funnet ut at det å prøve nye ting funker dårlig når de er sjuke, så for på med pupp, og start med grøt når hun blir frisk.

Her i huset er det masse trøst i puppen. Det er godt med nærhet og trøst når man er sjuk. Ikke rasjoner, bare for på og start med grøt senere...

God bedring!

Skrevet

Jeg har alltid gitt pupp så ofte han vil.Er han sulten så skal han da få mat mener jeg da:) barn er da forskjellig.noen trenger mat oftere enn andre:)

Skrevet

hei! min på 5 mnd har også vært ekstra surken i humøret siden han fikk vaksine på mandag. synes han sutrer mer, er mer trøtt - men våkner oftere -, vil ikke sitte i ro, blir veldig fort utålmodig (hvis vi kler på eller han mister en leke feks)... veldig tungt!

vi gir han grøt på kveldene, pupp+mme ellers.. og han har fått to tenner. jeg håper at det "bare" er vaksinen som plager han, eventuelt en periode han vokser ut av..

Skrevet

Godt å høre at det er andre med samme problem, ble nesten glad når jeg leste det. Har en 3 mnd gammel gutt som fikk vaksine forrige fredag og har siden mandag vært mye mer sutrete. Kjenner han nesten ikke igjen. Virker også mer trøtt og har hatt litt mindre matlyst, selv om det kanskje ser ut til å ta seg opp nå.

Har lurt mye på hva det kan være. Mistenker tenner, men å smøre på Dentinox har ikke sett ut til å hjelpe. Har også vært hos lege for å sjekke at det ikke var noe som feilte han. Tilsynelatende frisk som en fisk sa legen.

Det er dette som er så utrolig bra med dette forumet, at man kan finne andre som opplever det samme og dele erfaringer. Får håpe de snart blir seg selv.

Hurra! Kanskje det bare er forbigående og ikke en evig personlighetsforandring, hehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...