Gå til innhold

Har dere tenkt på navn til den lille da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei

Sliter litt med navn.. er så mange bra.. men jeg syns det stort sett bare gjelder for jenter. Guttenavn er no hærk - de få jeg liker liker ikke samboer.. Det nærmeste enig vi kommer er Tor som vi begge er litt lunkne til, men jeg vil egentlig ikke ha en Tor springende rundt i bleier hjemme altså..

vanskelig... tips taes imot med takk

p.s det blir en mørkhåret unge - det har også litt å si på navnet syns jeg, Ravn er kanskje ikke beste valg til en blond en f.ex

Hei=) Me har kun funne jentenavn, sjøl om me ikkje vet ka det blir enda, hehe:p Men blir Michelle om det blir jente=) Ska ha engelske navn siden elsklingen e halvt engelsk;) Guttenavn e litt verre=/ Der slite me litt... Har ikkje funne noen som me har falt for enda!

Men tar gjerne mot tips her også:)

Har bestemt oss for både guttenavn og jentenavn. Men etter at vi bestemte oss for guttenavn har vi lagt merke til flere (kjente folk, navn i fødselsannonser osv) som har kalt barnet sitt det samme. Så nå er vi litt i tvil..

Ser på SSB.no/navn at det er 1300 som heter det i Norge, men at det er kjempe oppsving de siste par årene. Grr... Synd det ikke går ann å dele tallene ned på geografi. Hadde vært spennende å sett hvor mange av disse som var født i Oslo...

Syns det er vanskelig vi... Har kommet fram til Felix hvis det er gutt, og Nora foreløpig.. Elller hedda, tea, linea. Problemet er at "alle" småjenter heter et av disse.

Jeg syns Emrik er et fint guttenavn, men samboer heter nesten det samme. det blir litt teit..

Annonse

Jeg har funnet jentenavn for to år siden, så nå har jeg holdt på en stund for å "bearbeide" pappaens mening om navnet ;) tror ikke han hadde hørt det før da jeg introduserte det for han, så han likte det overhodet ikke, men jeg nevner det inni mellom for at han skal bli vant til det.. hehe..

guttenavn blir det værre med, vi har veldig ulik smak når det gjelder navn. Da vi fikk den eldste var hun en uke før vi fant et navn som vi begge likte..

Jeg har visst jentenavnet siden jeg var 14. (dvs i 16 år)

Da passet jeg en jente med det navnet.

Samboeren min har ikke noe valg, he,.he.

så jeg har gått med på at han får bestemme 55 % av guttenavnet..

Ja, ja.. han kan nå bare tro det he,he.

Vet jo selvsagt ikke hva vi får, men har 2 jentenavn... men har ikke peiling på guttenavn... det er virkelig vanskeligst!!

Vi ble enige om navnet t både jente og gutt etter vi hadde vært sammen en mnd vi:) hehe.. I hvertfall første navnet. Jeg foreslo etterhvert at når vi fikk barn så burde de ha dobbeltnavn sånn som både han og jeg har. Så da har vi "Gud er dommer + en som æres, opphøyes" som guttenavn og "Gud er nådig + blind" eller "Gud er nådig + Guds løfter" som jentenavn. Vi er ikke kristne eller noe da.. Men d er d navnene betyr:) Bestemte navnene før vi visste hva de betydde...

Annonse

Vi har da en liten Mary eller en Odin i vente!!!=)

Syns det er litt greit med navn klart, min 7 års gamle sønn fikk ikke navnet sitt før han var nærmere ett halvt år og det syns jeg var trasig, han heter Geir Hovard også har jeg ei jente som heter Christine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...