steinbukk30 Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 Enda en førstegangs som maser;-) Godt det er noen tålmodige sjeler som gidder å svare! Har masse spørsmål ang. vogn. Er det i det hele tatt noen som greier seg med en vogn hele perioden? De reklamerer jo for det, men det virker som om det er mange som bytter uansett. Jeg skulle ønske jeg kunne beholde samme hele tiden - så hører gjerne fra noen som har gjort dette og er fornøyd! Og hva slags vogn skal man velge??! Jeg bor på landet, midt i en bakke:-) Har stor bil, og enebolig så ingen bæring. Er veldig glad i å gå tur, så kommer til å gå både på grus, asfalt og litt mer ulendt, snø, slaps etc. Er ganske høy - 1,75. Lite offentlig transport, mest bilkjøring. Har termin i juni så det blir jo et sommerbarn. Utrolig takknemlig hvis noen gidder å svare!!
Gjest Skrevet 19. januar 2007 #2 Skrevet 19. januar 2007 Er det i det hele tatt noen som greier seg med en vogn hele perioden? Ja, men enkelte kjøper en liten trille i tillegg til sportsvogna, for små turer i byen/på kjøpesenter ... Ang. de kriteriene du listet opp er de ganske lik våre kriterier .. bare at her er det mannen som er ganske lang! (1.90) Vi fikk anbefalt enten brio eller simo kombivogn. Endte opp med brio sin, fordi den har "teleskop-styre" som trekkes skrått opp og ut fra vogna, slik at jo høyere opp, jo lenger unna vogna kommer en! Simo sin har (som mange andre) Styre med et ledd der det vippes oppover, det gjør at jo høyere du har styret jo nærmere vogna kommer du. Min lange mann holdt på å sparke i stykker understellet bare på den korte turen rundt i butikken! Ps, hvis dere jogger/løper mye kan det være lurt å vurdere en 3-hjuling i stedet. Det var ikke aktuelt for oss, så der har jeg ikke noen tips! Men pass på at den er robust, stødig og med skikkelig gode dekk! PPS. dersom dere har muligheten, dra rundt på butikkene og titt og prøv, spør og grav! Også er det lurt at begge er med og tester! Lykke til!
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 19. januar 2007 #3 Skrevet 19. januar 2007 Har Simo kombi og hadde klart oss med den hele perioden. Men så skulle vi på sommerferie og ville ikke ta sjangsen på at den ble ødelagt- så vi kjøpte en liten lett trille (Emm. Scooter) som vi siden har brukt på kjøpesenter ol. Den ligger stort sett i bilen.Men Simoen holder mål, den, og hadde egentlig ikke trengt en til...
steinbukk30 Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. januar 2007 Tusen takk for svar begge to. Hva med vekt på vognen? Ser at Simo vognen veier 20 kg - er det mye?
Gjest Skrevet 2. februar 2007 #5 Skrevet 2. februar 2007 Ja, 20 kg er mye. Særlig når barnet blir eldre og veier 10-12 kg selv.....
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #6 Skrevet 2. februar 2007 hei! har det akkurat likt som deg vi, bor på landet, bratt, stor bil og lite bæring pga enebolig. min/vår erfaring: vi hadde teutonia mistral som gutten (født våren 2005) brukte fra han var nyfødt. hadde softbag, og det var aldri noe problem med at det ble for trangt, uansett hva vi hadde oppi der, hva han lå i, elle noe! ikke noe problem i det hele tatt! fint plass til voksipose i fjor vinter, da var han 7-12 mndr, og det gikk knirkefritt med voksipose oppi softbagen. den er veldig god å trille, kjekt at styret kan snus kjapt (hadde aldri det behovet egentlig) og vogna er lun og fin. snerten som sportsvogn, så vi fikk aldri det store behovet for en mindre trille, for da måtte vi ned på paraplytrillestandarden! (ok, vi kjøpte babydantrille til en sydentur!) jeg var veldig veldig glad i mistralen, det samme var samboeren min, som er 1,84 høy og synes vogna var helt KNALL å trille! eneste minus med den, var mangelen på håndbrems. dette savnet jeg, særlig etter å ha prøvd en vogn med det. så, da ble det til at vi solgte den, og kjøpte teutonia spirit s3 i stedet! :-) i samme fargene som mistralen, hehe! denne har ALT! VI ELSKER DEN, rett og slett! så å si helt lik mistralen i bruk, like lun og god, god plass til stor gutt på snart 2 år i voksipose, ullpledd og godt med klær! spiriten har et ekstra pluss med det roterende fremhjulet, OG håndbremsen! snerten som sportsvogn denne også, ungene sitter knallfint i de, oversiktlig og spennende på trilletur! :-) det er selvsagt smak og behag når det gjelder barnevogner, jeg for min del liker ikke disse store vognene til simo og brio. synes de minner om de vognene som var da jeg var liten, (er 24). de er store og klumpete, og blir aldri den typiske SPORTSVOGNA, om du skjønner hva jeg mener... ikke veldig snertne, hehe! men, jeg er i tillegg en teutoniaelsker!, og skal aldri ha noe annet! :-) skal ha spiriten til nestemann også, bare kjøpe ny softbag, ettersom den ble solgt sammen med mistralen, ved en feil.... :-( hehe!!! lykke til på vognferden, og gi tilbakemelding om hva du ender på da! :-)
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 2. februar 2007 #7 Skrevet 2. februar 2007 Simo veier en del ja, men vi har en som heter urban kombi og den er litt lettere. Synes ikke vekten er et problem jeg da, men løfter den heller ikke mye ut og inn av bil. Synes ikke man merker noe til vekten under trilling ... Når vognene blir veldig lette blir de også litt ustabile synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå