Gå til innhold

Dere som har mistet flere ganger - ikke mist håpet!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ville bare komme med min historie, siden det gikk bra til slutt.

Jeg ble gravid for første gang for ett par år siden. Sjokket var stort da jeg var på UL i uke 12, og fosteret hadde dødd i uke 9. Etter det opplevde jeg tre SA med ganske kort mellomrom (i ca uke 5-6). Vi var på utredning på Ullevål etter abort nr 3, men de fant ingenting. Da jeg ble gravid 5. gang var jeg naturligvis livredd. Jeg ble fulgt opp på Ullevål, var på UL en gang i uken til uke 12. Og alt så fint ut hele tiden. Jeg fødte en frisk og fin gutt etter fullgått svangerskap, og han er over året nå. I det siste svangerskapet var jeg mye sykmeldt og fikk progrestrontilskudd (jeg ville prøve alt). Nå har vi lyst på en til, og håper at vi slipper å gå gjennom flere spontanaborter.

Det jeg egentlig vil si er - gi ikke opp! Prøv å tenk positive tanker. Jeg tenkte hver gang at vi venter på en spesiell baby som skal bli vår, og sånn ble det jo! Hadde det ikke gått galt alle gangene, hadde vi ikke fått den gutten vi har i dag.

Jeg ble selv så glad for å høre gladhistorier da alt så som mørkest ut - tenkte jeg derfor ville dele min historie med dere. Lykke til jenter - dere er tøffe.

Fortsetter under...

Det er godt å lese solskinnshistorier :o)

Jeg har selv mistet mange, fire til sammen siden vi begynte å prøve for 3,5 år siden. To spontanaborter og to svangerskap utenfor livmor. senest for 2 uker siden (måtte at vekk en eggleder)

Men som du sier - når babyen kommer, så blir det akkurat den babyen vi skulle få - og hvis ikke alt det vonde hadde skjedd ville vi ikke fått akkurat DEN babyen :o)

Viktig å fokusere positivt ja, enig med deg :o)

Jeg vil også komme med en liten oppmuntring til dere her inne.

Begynte prøvingen for 2,5 år siden og har etter det hatt 1 SA og 2 MA med utskrapning. Nå er jeg 34+2 og har bare 6 uker igjen til termin. Har vært på tilsammen 9 ultralydundersøkelser og alt står bra til i magen.

• 3 uker senere...

Oi, dette var en roerende liten traad!

Jeg har hatt 3 MA (alle uke 5 med utskrapning) og jeg jobber meg akkurat naa gjennom en tidlig EXU uke 4, hvor kroppen tydeligvis ordner opp selv. Jeg har i over en mnd naa hatt ulike og ymse typer bloedninger hvor jeg naa tror det har gaatt over i en menstruasjon faktisk og hvor jeg ogsaa har bloedd littegrann inn i bukhulen, som visstnok bekrefter at det har vaert en liten graviditet i egglederen (da er det visstnok flott at man bloer litt ut i bukhulen, fordi det er noe kroppen kan ordne selv, og egglederen er dermed "reddet").

Gladmeldingen er jo at jeg har en frisk og fin datter paa 2,5 aar og at jeg ogsaa med henne bloedde kraftig i uke 5...

Gladmelding nr 2 er at jeg tok en graviditetstest i dag, en mnd etter start bloedning, og den er helt 100% krystallhvit... Altsaa negativ. Dette betyr jo at HCG er ute av kroppen og at jeg bare har mensen rett og slett. Fantastisk, og en av de faa gangene man faktisk er glad for en negativ gravitest, hehe...

Gladmelding nr 3 er at jeg ikke kvalifiserer til utredning (som jeg faktisk synes er flott, da det jo er luksus aa ikke bli betraktet som en som har problemer) da man visstnok maa ha mistet tre ganger paa rad for aa faa det, det har ikke jeg. Dessuten har jeg mistet foer hjertet begynner aa slaa alle gangene, som betyr at det mest sannsynlig er lille froe det er noe i veien med.

Gladmelding nr 4 (eller gladmelding og gladmelding, i hvert fall en forklaring) er at nok ble gravid litt vel raskt etter uttak av spiral etter 2,5 aar, og at dersom jeg hadde ventet en syklus eller to kunne det godt gaatt bedre.

Jeg skal bloe meg ferdig naa, saa skal jeg jakte paa EL som en hauk, og se om ikke spiren sitter saa det blir et lite julebarn paa oss.

Jeg er pr. norsk helsevesen innenfor normalen, tenk det! Og det maa jeg jo hoere paa, selv om det er toeft med en MA + utskrapning og naa en EXU innenfor tre mnd.

Alle gode ting er tre, sier min fastlege og kanskje du dessverre er enn saann 2+1 dame, som dessverre maa innom noen graviditeter foer du baerer fram neste barn.

Jeg er saa herdet og klok naa at jeg forstaar at det bare er aa proeve i vei.

Aldri mer prenvensjon, forresten...

Ha en fin kveld alle sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...