Gå til innhold

Slutt på ammingen på søndag :) :(


mummiboy 21.07.06

Anbefalte innlegg

 

Ja nå næmer lillegutt seg 6 mnd noe jeg har gledet meg til lenge. Bestemte meg en god stund før fødselen at 6 mnd med amming er mer enn nok. Men trodde ikke at det å amme var så vanskelig som det faktisk er, har slitt fra dag en! Først så tok det laaang tid før melken kom, så når den først kom hadde jeg for lite, så sugde han på feil måte, osv, osv. Men etter noen knallharde mnd så gikk det egentlig greit, men har liksom aldri likt den ammingen ( sikkert fordi jeg strevde litt ) Lillegutt har selv trappet ned de siste mnd og nå er det nesten bare for kosen sin skyld ( kanskje 2 ganger daglig) Men nå når det nærmer seg slutten, så får jeg en litt "bad feeling", skjønner ikke hvorfor, jeg som har hatt nedtelling til 21 januar???

Har andre det sånn og hvor lenge skal dere amme??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man har forskjellig ammeerfaring, og det viktigste er faktisk at mor ikke sliter seg ut pga dette. Selv har jeg ammet i 15 og 13 måneder med de eldste, og regner med at jeg ammer lenge med minstefrøkna også, men jeg har god ammeerfaring. Om du ikke vil mer, synes jeg det er helt greit. Du kjenner best selv hvordan du har det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet også veldig i starten. Betennelse som ble til innkapslet abcess. Nå går det veldig bra og har ingen planer om å slutte enda. Med første barn fikk jeg det ikke til i det hele tatt, men pumpa og ga på flaske i fem mnd. Vær fornøyd med det du har fått til !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal være kjempestolt av deg selv for at du har fått det til så lenge, jeg!! :o)

Litt av grunnen til at du får en sånn "bad feeling" er kanskje fordi det faktisk går opp for deg at gutten din begynner å bli stor?! Det er jo litt vemodig...

 

Bortsett fra litt såre brystvorter i starten har jeg hatt en veldig enkel ammeperiode. Gutten min virker fortsatt veldig fornøyd med å bli ammet, så jeg fullammer fortsatt (med noen smaksprøver i blant). Han blir 6 mnd i morgen. Tenker å forsøke å trappe opp fast føde nå, siden han blir 6 mnd. Da har han vel behov for litt mer næring... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å amme til snuppa er iallfall et år hvis hun enda vil selv. Ammet forrige til hun var 16 måneder. Synes du er flink som har klart å amme helt til nå med problemer jeg! Kanskje du har litt dårlig følelse fordi du syntes det var så lenge til, og vips er gutten din blitt stor.

Snuppa har begynt å bite med i puppen, er så vond, så hvis hun fortsetter med det kan det hende det blir litt raskere slutt på ammingen.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle forunt å ha en "problemfri" ammeerfaring. Jeg har stor respekt for de som sliter med problemer med ammingen, vet ikke hvor lenge jeg hadde holdt ut.

 

Jeg har tenkt å amme jenta mi i hvert fall et år, kunne tenke meg å amme henne når hun begynner i barnehagen også, for å se om det formilder bakteriene hun får kontakt med der.

 

Husk å pumpe deg hvis du føler spreng da! Og heller ikke så dumt å kjøpe lecitin på apotek eller helsekost, så unngår du brystbetennelse! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har jeg hatt en drømmestart med ammingen, problemfritt hele veien og alt bare velstand. Også når hun nærmer seg 6 mnd (5,5 mnd) kommer plutselig skikkelig puppenekt!!!!

har øvd litt på flaske innimellom, men det var liksom ikke det helt store helt til hun finner ut av flaska og at det er mye bedre å sitte å se på omverdnen mens man spiser...

 

Så her ble det da ammeslutt når hun var 5,5 mnd + noen netter før jeg tok nattavvenning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange fine ord :) Føler meg mye bedre nå og har innsett at jeg har god grunn til å være stolt av meg selv, som faktisk har klart å holde ut :)

Husker at det var mange som sa "hvorfor slutter du bare ikke"? Men har jeg sagt 6 mnd så mener jeg 6 mnd :)

Og nå har dagen kommet da,, snufs, snufs.. neida det går vel bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste innlegget ditt da du først skrev det, men fikk ikke tid til å svare deg da. Jeg har tenkt på deg, og syns virkelig du har vært tøff som har holdt ut så lenge.

 

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...