Gå til innhold

skriker fra 16:00 til 22:00 hver dag!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor det? Han er 6 uker. Blir så frustrert. Han gråter ikke, han skriker skikkelig!! Fælt når sambo kommer hjem fra jobb, for han bare skriker og skriker og sambo føler seg helt udugelig som ikke kan ha et eneste koselig øyeblikk med sønnen sin. Han sier det ikke, men jeg ser på han at han blir lei seg når lillegutt bare skriker og skriker i armene hans. Skjærer i hjertet mitt å se han slik. Hvorfor skriker han sånn? Noen som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det kan være magevondt/kolikk?Kolikk kommer i allefall omtrent på samme tid hver dag,og varer noen timer.Og da skriker de skikkelig.

Skrevet

Har ett ord: Kolikk!

Typisk med hjerteskjærende skriking, ingenting som hjelper osv. Og det inntreffer veldig ofte på ettermiddagen / kvelden, og ofte til samme tid hver dag.

Jeg brukte Minifom (på apoteket) til jentene mine, pluss at jeg kutta ut melk/melkeprodukter i kosten min. Hjalp bra! Men, alt er individuelt...

Lykke til!

Skrevet

Jeg tenkte også kolikk, kjør på med minifom, endre på hva du spiser og se om det hjelper noe...

Det er dessverre ingen mirakler mot kolikk, men kanskje forsøke kiropraktor også?

Skrevet

Sånn hadde vi det også da småtten var 2 mnd! Og det høres ut som kolikk. Prøv kiropraktor, det funka for oss. Etter 3 behandlinger var hun helt frisk.

Skrevet

Jeg har brukt minifom, og det funker!! dra på apoteket og kjøpt det med en gang!! =)

Vi prøvde også kiropraktor, noe som hjalp litt men ikke så altfor mye.. kan også ta et par behandlinger der!

Skrevet

Enig med de over, høres ut som kolikk. Vi gikk også til kiropraktor med vår første sønn og det funket som magi etter 3 behandlinger. Absolutt å anbefale.

Skrevet

Hei:)

Jeg har hatt det på samme måte og det er så fryktelig slitsomt, jeg ga minifom men han ble ikke mye bedere av det , jeg fikk høre at kiropraktor mot kolikk var bevist at det hadde null effekt, men det funker nok for noen tror jeg, jeg gikk til refleksolog og han var bedere etter første behandlig og trang bare 2 behandlinger og han var som en ny baby...absolutt å anbefale:) prøv flere ting og se hva som hjelper for din baby:)))

Masse lykke til

Skrevet

Jeg synes også det høres ut som magevondt. Gutten min hadde ”mild” kolikk, men jeg synes ikke det hjalp verken med minifom, kiropraktorbehandling eller andre gode råd. Det gikk derimot over av seg selv rett før han ble 3 mnd. Men jeg kan jo dele med deg et tips jeg fikk av en barnelege, nemlig å få ham til å rape midtveis i hvert måltid for å redusere luft i magen. Når du tror at barnet er midtveis i måltidet, avbryter du og får ham til å rape før du fortsetter ammingen. Gå litt rundt med ham om nødvendig. Du kan også prøve å massere magen hans for å få ut luften. Da stryker du (ganske hardt) fra hans høyre side over mot venstre, så rett nedover, og bortover mot høyre igjen. Det er slik den nederste delen av tarmen bukter seg i magen. Innimellom massasjen kan du bøye knærne hans opp mot magen og trykke litt forsiktig, da kommer det ofte luft ut!

Det kan jo også være noe du spiser som han reagerer på? Les litt om kosthold og amming hvis du ikke allerede har gjort det. Det mest vanlige å reagere på er løk, kål og kullsyre. For noen kolikkbarn hjelper det at mor kutter ut melkeprodukter. Men alle barn er forskjellige...

Ønsker deg lykke til, uansett hva du måtte prøve!

Skrevet

Ser du har fått masse bra råd allerede. Hva spiser du til frokost el lunsj? Kan være noe der...

Skaff et bæresjal og bær på nurket, pleier å hjelpe. Kan også anbefale FisherPrice Kick and play (vippestol med innebygd vibrator, hihi), den reddet ryggen min da snuppa var som verst.. Hun begynte ved ca 6 uker,og roet seg ved 3 mnd. Stolen koster 400kr på pytt & panne (dyrere på leketøysbutikk), og er verdt hver eneste krone!! Hun roer seg så godt i den stolen, og jeg slapp å bære hele tiden..

Skrevet

Hei!

Du har fått mye fine råd her. Du kan også lese på askdrsears.com , de har et eget kapittel om "fussy babies".

Er det kolikk så er 6uker max-perioden, fra nå blir det bare bedre.

Ammer du? Har du nok melk og ammer mye på kvelden? Gir du pupp ofte på kvelden? Er vektoppgangen god?

Har du bæresele? Kan du ha ham i bæreselen en halvtime før happy-hour vanligvis begynner? Kanskje han glemmer å skrike da?

Skrevet

"Kolikk" er bare en samlebetegnelse på tilstander som medfører utrøstelig gråt hos baby som man ikke har sikker årsak til.

Gråter han så mye hver eneste dag bør du sjekke ut at det ikke er noe galt. Vil anbefale deg å sjekke han for KISS og laktoseintolleranse.

Vi hadde det slik du beskriver og ble "avfeid" med at "det går over. Hold ut. Det er kolikk". Heldigvis roet vi oss ikke med dette. Fant årsaken og fikk en fornøyd og blid baby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...