meg og jentene Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 Jeg har i det siste lagt merke til flere mødre på kafé, treningssentre o.l. som gir mme uten å varme opp først. Ikke at jeg har noe med det, men jeg blir litt nysgjerrig fordi jeg selv gir en flaske nan på kveldstid og er da veldig nøye med at den skal være ca 37 grader. Har ikke termometer, men drypper noen dråper på håndleddet for å kjenne. Og siden jeg ser flere slurver med dette lurer jeg på om det ikke er så viktig? Det kan jo hende de har noen varmeelementer (??) i veska uten at jeg vet det, men jeg har ihvertfall sett flere ta opp en sånn ferdigkartong med nan fra veska, heller direkte over i flaske og så gi rett til barnet uten å varme opp så vidt jeg kan se, og uten å kjenne på melken. Hva synes dere om det? Holder det at melkekartongen f.eks ligger i vogna eller et annet litt varmt sted? Jeg skriver ikke dette for å blande meg i andres saker, mest rett og slett fordi jeg lurer på hvor viktig det er for babyen å få rett temperatur på melka.
♥sjiga♥ Skrevet 19. januar 2007 #2 Skrevet 19. januar 2007 dette har ikke jeg set. og mener å ha lest at disse små kan få mage ont av kald drikke og at det er derfor det skal være varme på de. jeg er i hvertfall veldig nøye på at det har riktig temp.
Honningmelon Skrevet 19. januar 2007 #3 Skrevet 19. januar 2007 Spørs vel kanskje litt hvor gammel ungen er...da eldstemann ikke ville ha pupp lenger da han var 7,5 mnd,gikk jeg over til mme,og han drakk den alltid kald. Har hørt mange unger(spesielt små)ikke vil ha melka hvis den ikke er varm nok,og at noen får vondt i magen av for kald melk.
Ellen+to små Skrevet 19. januar 2007 #4 Skrevet 19. januar 2007 Jeg har iallefall lært at det er viktig med ca 37 grader på mme. Er jo veldig lett for at ungene kan få vondt i magen hvis de får kald melk. Sjøl har jeg ofte med vann på termos og blander ut, når jeg har med jentene mine ut på noe. (Det skal jo være ny-utblanda pulver). Håper det kommer flere svar, hadde vært kjekt å vite.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #5 Skrevet 19. januar 2007 Etter at tassen ble 6mndr og liker ganske kaldt vann så har jeg ikke varma opp ferdig nan hvis jeg har vært på tur.. Er det varmt vann tilgjengelig sånn at jeg får varma så gjør jeg det, men noenganger har han fått ganske kaldt etter han har blitt så stor.. Ikke fått vondt i magen her, men er dem små så er det best å varme opp litt ja!
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 19. januar 2007 #6 Skrevet 19. januar 2007 Jeg gir sånne ferdigkartonger til Mina når vi er ute og farter. Men jeg varmer den alltid opp helst i vannbad.
sothøna Skrevet 19. januar 2007 #7 Skrevet 19. januar 2007 Helsesøstra mi sier at om barnet godtar det er det ok å gi mme som ikke er varmet (regner med det er brukt ferdigkartonger og at de da er ca 20 grader). Men de første mnd vil helst barnet har det kroppstemperert. Hun sier også at de får fort vondt i magen hvis melken er for varm ikke hvis den er litt for kald. Pleier selv og varme den til jenta mi på snart 6 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå