Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 Spør dere da dere kanskje kan være i litt samme situasjon som meg. Jeg hadde termin for et par dager siden og sitter nå her og venter på at noe skal skje. Sist kom barnet 3 uker for tidlig med vannavgang først. Hun var også stjernekikker, noe som bekymrer meg denne gangen (var jammen meg ingen enkel fødsel til tross for lite hode/fødselsvekt etc) Men det som var at jeg valgte epidural. Så det jeg lurer på nå er om det er flere som har født i lignende situasjon og omstendigheter og har noen tips til meg denne andre gangen. Legger til at det er 20mnd siden sist gang. Noen andre smertetillende som kunne hjulpet istedet for epidural i åpningsfasen f.eks (er jo den som er væst, sies det) Kjente veldig lite til riene sist pga epiduralen og følte jeg trykket på feil tid osv, så ønsker meg noen tips omkring dette. Venter spent på svar.
Mammarama=) Skrevet 19. januar 2007 #2 Skrevet 19. januar 2007 Jeg fødte for 5 mnd siden.har også 20 mnd mellom mine.Første kom 14dager på overtid.Ble satt igang og fikk da epidural.forholdsvis hard fødsel.Denne gang fødte jeg av meg selv 5 dager før termin.Starta ved vannavgang.Hadde badekar(funka ikke) akkupunktur (syntes det var stress med alle nålene) Lystgass funka veldig bra i starten, mindre på slutten.Men det hjelp å konsentrere seg med pusten(inni maska).Hadde mere smerter denne gang men var MYE bedre i form etter fødselen,Gikk også mye fortere denne gang. Du må ha lykke til, håper du får en lettere fødsel denne gang=)
sothøna Skrevet 19. januar 2007 #3 Skrevet 19. januar 2007 Har 19 mnd mellom mine og har kun brukt lystgass begge ganger. Syns kanskje ikke det har noen enorm virkning mot selve smerten, men det er godt å ha noe å konsentrere seg om. Den gjorde at jeg kom mye lettere gjennom riene. Har i grunnen hatt 2 greie fødsler, men siste gangen gikk alt mye fortere og lettere. Hun var ute på 3 pressrier og ingen rifter. Var i fin form etter fødselen og dagen etter merket jeg nesten ikke at jeg hadde født. Fødsel 1: Vannavgang fredag kl 0600, riene startet lørdag kl 0700, fødsel kl 1701. Fødsel 2: Vannavgang mandag kl 1700, riene startet umiddelbart, fødsel 2111. Det går sikkert kjempe greit denne gangen. Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå