2.gangsmor til LilleSkatt Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 Vet at det fins noen reseptfri tabl. på apoteket, mot halsbrann (i forbindelse med graviditet?) Noen som har gode erf. med slike tabletter?
2gangs Skrevet 19. januar 2007 #2 Skrevet 19. januar 2007 Link kan du spise... det gjør jeg.. Å det er uten resept..
Yellowgoldfish Skrevet 19. januar 2007 #3 Skrevet 19. januar 2007 Ja! De er vonde men de funker. De har også flytende som er enda mer effektive! Husker ikke navnet, men produktene er like vanlige som paracet! Lykke til! Ellers kan jeg si at for meg er alt med appelsin, salami, brunoster og sjokolade veldig halsbrannfremmende og holder jeg meg unna er det mye bedre...
2.gangsmor til LilleSkatt Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. januar 2007 Ok, tusen takk for svar begge to:)
GiantPuzzle Skrevet 19. januar 2007 #5 Skrevet 19. januar 2007 Heia! Jeg kjøpte Gaviscon tyggetabletter mot halsbrann - og isj og usj! Forferdelig ekkelt å tygge sånne tabletter!! Tørre og ekle, setter seg fast i tennene, og liksom "skummer" litt når de får litt fuktighet.. og ikke den beste smaken heller nei! Nei, jeg kasta opp jeg i forsøket! Jeg gikk over til flytende Gaviscon, og det er MYE bedre! Bare svelge rett ned liksom. Smaker ikke så godt da, så jeg må holde meg for nesa og ha tannbørsten klar.. en liten prosess! Men mye bedre enn tyggetabletter iallefall - og det hjelper knall godt!! Lykke til med valget
mariell82 Skrevet 19. januar 2007 #6 Skrevet 19. januar 2007 Titralac er og helt greit å bruke,reseptfritt. Ganske små tabletter også sveller dei ikke sånn i munnen som link og andre.
@nnis82* Isabell er født :) * Skrevet 19. januar 2007 #7 Skrevet 19. januar 2007 MANDLER!!!!!!! Funker kjempebra hos meg Kjøper de i løsvekt på butikken så det er MYE billigere også, ble svært dyrt for meg for jeg er skikkelige plaget. Har link med jordbærsmak (mmm... mye bedre enn den vanlige) som jeg alltid har i vesken og ved senga. Er ikke så godt å knaske en hel haug med mandler når man nett har pusset tennene:) Negative er at jeg har fått helt dilla på mandler på hele greia så sitter og knasker på det dagen lang snart
Baby on board Skrevet 19. januar 2007 #8 Skrevet 19. januar 2007 Lovehearts fungerer faktisk veldig fint når jeg har halsbrann, gode er de også Sett flere her inne som bruker det. .
findus Skrevet 19. januar 2007 #9 Skrevet 19. januar 2007 Titralac smaker kjempegodt, men de er "vanedannende" fordi de ikke bare legger lokk sånn som mange av de andre, men bekjemper magesyra sånn at hvis du bruker dem mye/over lang tid, lager magen mer for å stabilisere, og så har du en ond sirkel gående... Jeg prøver å bare ta noen få når det virkelig trengs, men problemet er bare at jeg liker dem så godt at jeg stadig begnner å fyse så innmari på dem... Ånei, nå skjer det igjen! Og jeg har ikke halsbrann nå engang - så jeg FÅR IKKE LOV. Men altså: Hvis man ikke hadde problemer med halsbann før man ble gravid, er det egentlig ikke noen god ide å knaske så masse titralac - da er det bedre med sånne "buffer-tabletter" (i følge dama på apoteket). Jordmor anbefalte noen som heter Aflurax (vet ikke helt åssen det skrives) - som visstnok veldig mange gravide har hatt god erfaring med. Har ikke prøvd dem enda, men jordmor er veldig klok, så det er nok lurt å høre på henne :-)
*Mi tesorito* Skrevet 19. januar 2007 #10 Skrevet 19. januar 2007 Aflurax (eller noe liknende) heter de jeg har brukt, hjelper veldig! Smaker litt som flourtabletter - bare litt eklere! Men bare å drikke litt etterpå, så er alt mye bedre;) Disse legger bare "lokk på" magesyra. Har bare brukt de når det har vært SKIKKELIG ille.
*Mi tesorito* Skrevet 19. januar 2007 #11 Skrevet 19. januar 2007 Lovehearts funka dårlig på meg, lindrer litt mens jeg spiser de, men så er det like ille når jeg stopper... Men er veldig godt da, så det har gått med noen pakker... Er 33+2 i dag og har ikke hatt halsbrann på et par-tre uker nå! Har slitt med det helt fra beg. av sv.skapet, rart det har gått over nå som magen tar så stor plass... hmm...
corian Skrevet 19. januar 2007 #12 Skrevet 19. januar 2007 Har samme erfaring som Naline. Gaviscon tabletter var utrolig ekkelt å tygge, og hjalp ingenting. Flytende derimot har vært redningen for meg i flere måneder
**engel** Skrevet 19. januar 2007 #13 Skrevet 19. januar 2007 Eg har hatt best resultat men fruktin tabletter kjøpt på naturkostbutikk.
dnul Skrevet 19. januar 2007 #14 Skrevet 19. januar 2007 Aflurax funker! Ikke akkurat lovehearts, men man venner seg til dem:)
Jente1980 Skrevet 20. januar 2007 #15 Skrevet 20. januar 2007 Mandler og en loveheart i ny og ned funker på meg:) Har heldigvis ikke vært så mye plaget med halsbrann, er nå i uke 30...
Lillebror og stoerebror Skrevet 20. januar 2007 #16 Skrevet 20. januar 2007 Aflurax hjelper ja, har prøvd mange men kun disse som virker hvis det er skikkelig ille. De hjelper med en gang. Du kan drikke litt etterpå, men dersom du har mye halsbrann reduserer det effekten. Syntes de ikke smaker så ille heller, men knaser som sand i munnen. hehe. Men med mye halsbrann plager det det nok lurt å spise jevnlig og tenke igjennomhva som spises:)
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #17 Skrevet 20. januar 2007 Jeg spiser Link til natta jeg (må til med 2 stk av 1100mg-typen, i tilleggtil en litenpå 700mg omjeg våkner i løpet av natta og holder på å brenne opp. Men faktisk på dagen klarer jeg å holde det i sjakk ved hjelp av melk, vaniljesaus og tørre kjeks.
Blåbærlyng Skrevet 20. januar 2007 #18 Skrevet 20. januar 2007 Jeg tar også Link. Gaviscon har jeg også hørt at mange tar. Pepcidduo skal ikke gravide ta. Har hørt noen har fått beskjed om at Gaviscon er det eneste gravide kan ta, men plages du alvorlig så bør du kunne hive i deg en Link. Jeg tar vel 3-4 i uka og de funker skikkelig bra. Tror ikke det er noe farlig...står jo ingen advarsel på de.
Blåbærlyng Skrevet 20. januar 2007 #19 Skrevet 20. januar 2007 Ja, og dessuten er Link billigst! (mener jeg...)
kk75 Skrevet 20. januar 2007 #20 Skrevet 20. januar 2007 Novaluzid fungerer godt og smaker helt ok. Det finnes også i flytende form - det tar jeg på kvelden.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #21 Skrevet 21. januar 2007 Anbefaler å spise ofte og lite og ikke mat med mye smak. Unngå syrlig mat (appelsin osv) og kullsyre. Lakrids er det verste fordi det hjelper med en gang så blir du bare verre senere.
Marte#2 Skrevet 21. januar 2007 #22 Skrevet 21. januar 2007 Hei. Jeg synes Nyco-salt fungerer veldig bra!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå