*Koza* Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 Hvordan kan jeg lure snuppa mi til å sove lengre lurer på formiddag og ettermiddag? Slik som det er nå sover hun hele tiden bittesmå dupper på kanskje 20min om gangen gjennom dagen, og da virker det som hun hele tiden er trøtt. hadde sikkert vært bedre uthvilt om hun fikk 2 lange lurer? Noen som har gode råd? Hun er forresten 3 mnd....
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 19. januar 2007 #2 Skrevet 19. januar 2007 mini er 3 mnd... han har helt fra vi begynte å trille tur hver formiddag kl 11 sovet ca 3 timer i vogna:) nå er han så vant til det at vi ikke alltid må trille.. det holder å kle på han så gliser han og sovner,,, nå om dagen er han mer aktiv,men vi prøver å få til det samme nå.. hvis han våkner rugger vi på vogna så det i hvertfall blir 2 timer sammenhengende.. han er mye mer fornøyd da:) vi har nemlig begynt å legge han 2 timer før på kvelden..i tilleg til at han er snørrete og forkjøla stakkar... så akkurat nå er det litt rotete.. men vi prøver å være konsekvente ... på kveldene er det små lurer,, men ca 45 min hver.. legger han i vogna da og.. inne sover han bare 20 min i slengen,,,, kommer ikke inn i dyp søvn da tror jeg,...
Gjest Skrevet 19. januar 2007 #3 Skrevet 19. januar 2007 Samme her, inne sover hun kanskje bare 30 min før hun våkner igjen. Men ute derimot, særlig hvis jeg går tur, da sover hun gjerne 3 timer i slengen..... Ikke alltid jeg orker å gå ut en tur da så da blir det en del smådupper istedenfor.
*Koza* Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. januar 2007 Snuppa mi sovner også godt i vogna, men problemet her er at hun våkner igjen med en gang jeg er ferdig å gå tur...og jeg går jo sjelden mer enn en time. Når vogna blir stående å ro er hun lys våken igjen, og da hjelper d ikke å rugge på den eller noe... Hmm-andre med gode råd? hadde d vært bedre å prøve å legge henne i senga med mørkt rom kanskje? Eller vil d ødelegge for nattesøvnen?
Gretep Skrevet 19. januar 2007 #5 Skrevet 19. januar 2007 har et tips og komme med som har fungert bra her i gården. jeg triller han\vugger utenfor akkurat til han sovner og setter da i fra meg vogna ute. da kan han sove uten at jeg må bevege på vogna. lar han sove der til han våkner. MEN, hvis jeg har lyst til å være sprek og gå meg en tur lar jeg han sove en halv time-time ute og SÅ går jeg tur med han. på den måten gjør det ingenting at han våkner når jeg stopper vogna, for da har han sovet lenge. jeg hadde også et problem med at han våknet så snart jeg satte fra meg vogna etter å ha gått tur, men etter at jeg begynte med denne løsningen, er han mer uthvilt og førnøyd, PLUSS at jeg får gjort litt husarbeid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå