Gå til innhold

nettopp mista. når ble dere gravide igjen?

stratosen_er mamma_

Anbefalte innlegg

har nettopp vært igjennom en MA med utskraping. jeg lurer på hvor mye dere eventuelt blødde etterpå? hvor lenge det gikk før menstruasjonen kom tilbake og når ble dere gravide igjen? har fått beskjed om å vente en menstruasjon og det kommer jeg til å gjøre...men har lyst å høre om noen har vært igjennom det samme og hvor lang tid det tok å bli gravide igjen???

Fortsetter under...

Hei!

Jeg hadde MA me dutskrapning 21.12. Jeg blødde aldri mye,men litt småblødning og spotting i 1-2 uker. Kom heller ikke noe alle dagene.Men etter 2 uker var det helt over.. Jeg har ennå ikke fått noen mens. Vi fikk beskjed om å vente med å ha sex til jeg ikke blødde mer,etter det var det bare å prøve...for kroppen vil ikke bli gravid før man er klar for det. Vi bruker ingen prevensjon nå.Sitter her nå,og lurer på om det snart kommer en mens...ellers er det noe annet på gang:O)!

Må bare vente og se an...men har symptomer som kan bety begge deler. Ellers må jeg si jeg føler masse med deg....og lykke til videre!

Så trist å høre at du mistet!

Jeg hadde en MA 19 nov, trengte ikke utskrapning siden alt kom ut av seg selv. Begynte å blø den 13 nov, og ultralyd viste ingen hjerteaktivitet. Blødde mer eller mindre fra 13 nov til slutten av nov. Fikk mensen igjen den 18 des. Denne var litt kort og rar, men varte vel i 4-5 dager. Hadde positiv EL-test den 1 jan og ble gravid igjen:) Er nå 5 uker på vei og har termin den 24 sept 07. Vi prøvde å bli gravide rett etter MA, men fikk ikke positive EL-tester da.... Allikevel veldig overrasket da den "satt" ved første normale prøveperiode.

Redd for å miste igjen, men hvem er ikke det etter en SA/MA? Gleder meg til ultralyd i uke 9. Rutineultralyd etter MA.....

Masse lykke til videre! Håper du også blir raskt gravid igjen:)

jeg hadde tenkt å spørre om det samme. jeg var i uke 26 da jeg måtte føde mitt lille rolige nurk. det er en måned siden i dag og blør fortsatt voldsomt, kunnr tenke meg at det gav seg snart.. jeg ble vel andbefalt å vente et halvt år. har noen erfaring med det? vil så gjerne prøve tidligere. lykke til prøver_igjen_!

Jeg hadde Spontan abort utan uskraping i mars. Det tok ca 10 dagar før blødningen var over. Såt ok det 5-6 veker før eg fekk mensen igjen. Etter 3 mnd var eg gravid på nytt. No er eg kome til veke 32 og alt har vore greit så langt. Har vore redd for å mista i periodar. Syns det hjelper godt at eg no veit at småen har sjansen til å overleva om han vert fødd no.

Annonse

tusen takk til alle som har svart...har ikke fått TR på besøk enda men håper hun kommer til helga igjen...(er da den skal komme etter vanlig syklus) føler at jeg er sånn som jeg pleier å vere før TR kommer så jeg tror hun kommer snart:) gleder meg masse til å prøve og håper å få det til fort...føler at jeg lettere kommer over det som har skjedd da...for da har jeg likevel en mage til sommeren når min lille spire som døde altfor tidlig skulle vært født. vet ikke om andre føler det på samme måte men....

jeg har blødd veldig lite...nå har jeg litt brun utflod/spotting vet ikke om det er tanta som er i anmarsj eller om det bare er gamle rester.

Uansett...

jeg gleder meg til å få en ny liten spire, håper den lever seg stor og sterk:)

lykke til alle sammen:)

• 2 uker senere...

Hei!

Jeg begynte å blø 30. november 2006. Utskraping 2. desember ventet ca. 10 dager før vi prøvde igjen (anbefalte oss 14 dager pga inferksjoner)

Mensen kom ikke og jeg testet meg 29. januar.. POSITIVT!!:)

Jeg klarer ikke å glede meg over det så mye ennå.. for jeg ble veldig skremt av min første gang/forrige gang.. Jeg var 14 uker på vei ca. 3,5 mnd. Hadde akkurat begynt å glede meg da.. når jeg begynte å blø plutselig!

Jeg skal til legen 28. februar.. første gang dette svangerskapet.

Jeg føler med deg "prøver_igjen_" Håper på det beste for deg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...