Gå til innhold

Er planlagt keisersnitt bedre enn vaginal fødsel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har hatt to vanlige fødsler og planlagt ks nå med nr. 3. Er ikke i tvil: Keisersnitt er BEST. Dette er nå bare min erfaring, vet at andre er uenige. Jeg har hatt to fæle fødsler og fikk derfor innvilget ks. Er ikke i tvil om at jeg hadde valgt ks om igjen. Jenta mi har også vært i fin form og jeg kan ikke fatte og begripe annet enn at keisersnitt må være trygt også for barnet.

Selve keisersnittet er mindre smertefult enn vaginal fødsel, men man kommer seg vesentlig fortere etter vaginal fødsel enn keisersnitt. Når fødselen er over begynner smertene etter keisernittet. Keisersnitt er også veldig klinisk i og med at det er en operasjon.men det er fordeler og ulemper med begge deler!

Hei. Jeg har ikke tatt ks ennå, skal ha et i juli, men har født vaginalt to ganger. Må si at jeg brukte veldig lang tid på å komme meg til hektene etter forrige fødsel som var etter et ukomplisert svangerskap. Den første fødselen tok også litt tid å komme seg etter, men da hadde jeg svangerskapsforgiftning og var ganske syk på forhånd... De jeg kjenner som har tatt planlagt ks har sagt at det var no big deal å komme seg igjen etterpå så jeg vet ikke, men de har ikke født vaginalt så det er jo relativt selvsagt...

nei.jeg har 3 barn og den siste tok jeg med planlakt keisersnit.det er noe jeg angrer på ennå.jeg hadde så vondt i magen etterpå at jeg var sengeliggende i 3 uker.og ennå kjenner jeg stikninger og har jeg på meg trang bokse kan jeg ikke bøye meg.jeg kommer aldri til og ta keisersnit igjen.min lille datter har det fint og alt er bra men tenk dere veldig godt om før dere gjør dette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...