Gå til innhold

hva slags vitaminer og slikt tar dere??

Gøril og Jesper :)

Anbefalte innlegg

Jeg tar folsyre og triomega jeg. Kun det.

Tenkte før at jeg ikke behøvde mer, siden jeg spiser så variert

og mye frukt og grønt... Men etter jeg ble gravid, så spiser jeg

nesten ingenting pga kvalme. Så nå får jeg jo ikke i meg mye i kosten..

Er det mer jeg skal ta??

jeg er 10+6 i dag (om det har noen betydning)

Fortsetter under...

Jeg spiser heller ikke så mye frukt og grønt lenger, og har tatt gravid vitaminer siden jeg ble gravid, de inneholder folsyre og så har jeg tatt triomega...

Jeg er ikke sikker på om det er nødvendig, men har valgt å ta det sånn for sikkerhetsskyld.

Hei Gøril!

Så koselig å se at du er tilbake :)

Jeg tenkte jeg måtte komme med en liten advarsel/oppfordring til deg nå etter det jeg har erfart.

Jeg har helt siden jeg ble gravid tatt mulitvitaminer som heter Gravid og i tillegg omega (Mumomega). Gravid inneholder også jern.

I det siste har formen vært på bånn selv om det meste av kvalmen har gitt seg. Null energi og holdt på å svime av ett par ganger.

Så fikk jeg brev i posten fra legen med svar på blodprøven min. Begynnende jernmangel.... så ikke rart formen har vært dårlig.

Så hvis du ikke allerede har tatt blodprøve og sjekka jernlageret ditt, bør du gjøre det. For når det først er på bånn tar det tid å få det opp igjen (sier iallefall alle jeg har snakka med).

Jeg begynte på jerntabletter- hemojern for de skulle ikke være så harde mot magen. Men måtte bare slutte. Hadde sånn mageknip i går at jeg klarte ikke å bevege meg. Så nå har jeg gått over til flytenede som heter Floradix.

Håper kvalmen snart gir seg. Den værste kvalmen gikk over ved uke 12-13 hos meg. Nå er det bare morgenkvalmen igjen og den går over så fort jeg får spist. Og så lenge jeg er nøye med å spise regelmessig utover dagen holder den seg borte :)

Så nå gleder jeg meg til engergien kommer tilbake og hodepina forsvinner. Da skal jeg virkelig nyte å være gravid :))

Klemmer fra

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...