Gå til innhold

Barnehage"alder"


Scorpiogi

Anbefalte innlegg

Har dere barn fra før og går de i barnehage? I såfall når begynte de? Hvilken alder syns dere det er greit at de begynner, når er for tidlig, og hvilke barnehageplaner har dere framover???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal begynne på jobb igjen 14 August, da skal sambo ha pappaperm, så jeg håper lillegutt får begynne i barnehagen i slutten av september. Da er han 14 mnd, så det synest jeg er en grei alder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to eldste har gått i barnehage. Eldstemann startet tidlig, han var 9-10 måneder, men veeeldig myk start! Midterste frøkna startet da hun var ett år, og minstefrøkna starter nok i august - drøye ett år gammel. Det har fungert helt greit med mine to eldste.

Det er jo mange ulike meninger om når det er "riktig" for et barn å starte i barnehage. Jeg tror det er din egen følelse, hva som er riktig for din familie, som avgjør det hele - og evt barnehagedekningen;-) Jeg synes barn bør kunne starte i barnehage e.l. fra senest 3 års alder. Dette for å ha jevnaldrende å leke med og bryne seg på - det er mye som skal læres før skolestart!

Men dette er nå bare min mening:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi eldste startet da hun va 15 mnd. Helt perfekt alder. Simen må kanskje starte før... rundt ett år, men skal prøve å få redusert det til 70% plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen barn fra før av, så jeg har ingen tidligere erfaring. Kommer til å sende gutten min i barnehagen når han er 13 måneder. Ideelt sett kunne jeg vel tenke meg å vente til han var 18 måneder. Visstnok så er den verste tiden for seperasjonsangst 8-18 måneder, så jeg kunne tenke meg å vente med å ha han i barnehage frem til den var over.

Jeg kommer til å søke full plass, men jeg jobber turnus og mannen har fleksi-tid. Så gutten kommer til å starte forsiktig med ca 3 dager i uka, da er han i barnehagen fra 8-9 til 16... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første snuppa begynte da hun var 13 måneder, det gikk veldig fint.Skal prøve å få inn minste i august slik at hun og er 13 måneder. Synes under et år at de er så små, sliter litt med å rive meg løs fra de:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber selv i barnehage.. så synes at alle skulle ha 1år eller 1 og halv års perm..med full lønn:) Vi har så mange barn i b.hagen..så blir jo sånn at de minste tar all tid...slik at de som er litt eldre får lite oppmerksomhet. Ellers så føler man at man har for lite tid til de små...som trenger masse oppmerksomhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...