Hanne og jentungen Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 Jeg plagierer Mensana litt. Så hun lurte på om noen andre planla dåp:) Jeg lurer altså på om det er andre her som ikke skal døpe, men ha navnefest istedet? Vi har tenkt å ha det, men vi kommer til å drøye det til sommeren. Vi har ikke tenkt å involvere Human-etisk forbund eller lignende, men gjøre alt selv. Hvordan har dere tenkt å gjøre det?
bobby - nr 2 i juli Skrevet 19. januar 2007 #2 Skrevet 19. januar 2007 Ja, vi vurderer det. For oss (spesielt min samboer) er det uaktuelt med kirkelig dåp, men vi tenkte kanskje det var kjekt å ha navnefest i stedet. Blir nok til sommeren for oss også. Har ikke tenkt så mye på hvordan vi vil gjøre det, så har nok ingen tips å komme med, men vil gjerne høre andre sine ideer.
på tide å prøve? Skrevet 19. januar 2007 #3 Skrevet 19. januar 2007 vi skal ha navnesfest for poden i april/mai og kommer heller ikke til å følge opplegget til humaetisk forbund. vi kommer til å gjøre det uformelt, med ca. 40 gjester, både venner og familie, og servere lunch i form av tapas/koltbord og kaffe og kaker.(jeg får låne lokale gratis igjennom jobben) i innbydelsene har jeg tenkt til å oppfordre alle til å finne en sang, en hel plate, et dikt eller liknende som betyr noe for dem, og som de vil dele med gutten vår.de som ønsker det er velkommene til å si noen ord eller spille en låt. (mye musikere i omgangskretsen her...) tror det kommer til å bli en festlig dag
Gjest Skrevet 19. januar 2007 #4 Skrevet 19. januar 2007 Vi skal ha navnefest i regi av HEF i Oslo Rådhus 3.mars. Vi giftet oss også gjennom HEF og det er derfor naturlig at vi også tar navnefesten der. Etter navnefesten skal vi og alle gjestene til svigers og spise koldtbord/tapas. Tror det blir en hyggelig dag, og mamma har heklet en kjempesøt kjole med jakke, sokker og lue til som passer perfekt til navnefesten. Gleder meg, jeg!
Mamman til Ask (12/06) Skrevet 19. januar 2007 #5 Skrevet 19. januar 2007 samme som babaloos her..navnefest i HEF-regi.. vi brukte også HEF når vi giftet oss.. kjempefin seremoni/tale, så jeg gleder meg. og så blir det litt mat hjemme hos oss..
Mooncake Skrevet 20. januar 2007 #6 Skrevet 20. januar 2007 Her blir det navnefest i regi av HEF. Jeg kunne egentlig tenkt å utelukke HEF og gjøre alt selv, men sambo vil ha en sermoni ... så da blir det det... men ikke dåp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå