Gå til innhold

Rugeklubben uke 3................

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg kommer til å svi av en test om morgnen før jeg tar blodprøve, men det er jo bare rugedag 12 da..

Man får vel ikke svar på blodprøven med en gang eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

i porsgrunn der jeg hører til ,skal vi bare ringe om graviditets testen er positiv eller negativ.. men vi får ikke ta blodprøve fordi de stoler på testen som sykesøstra sa.. hmmmmm

det er visst forskjell fra sykehus til sykehus,tryggere det dere gjør da,tester begge deler..

hmm håper noen tegn til en graviditet ,men her er det forsatt ingen tegn grrrrrr

vet jo det er tidlig men disse 14 dagene er en pest og plage (er uttålmodig hehehe)

vi for håpe helgen går fort ,slik at testedagen nærmer seg :)

Skrevet

Hei jenter!

Har ikke tilkjennegjort meg, men innrømmer at jeg har smuglest en del likevel...særlig på tråden deres. Jeg er ikke medlem i rugeklubben deres, men drister meg til et lite innlegg likevel. Jeg er også ruger, satte inn to fryseegg 16 jan. og er kommet ganske likt i løypen som dere. Skal ta blodprøve 30. jan. Har hatt ett ivf og ett fryseforsøk tidligere, og er begynt å venne meg til denne selvpiningen rugetiden er. Har lite og ingen symptomer på noe som helst. Hadde litt mensmurringer i går på rugedag 8, men i dag er alt som før. Kun litt oppblåst og tørst, men det er nok ikke symtomer på noe. Har bestemt meg for å teste på mandag hvis ikke mensen er kommet. Lurer på en ting: vet dere om progestan utsetter menstruasjonen? Jeg har bare tatt crinone før, og da fikk jeg ikke mensen før jeg sluttet med den. Håper det går bra med dere, ikke lenge igjen til ventetida er over:-)

Skrevet

Ang svar på blodprøve: tar jeg den kl 8 om morgenen så får jeg svar dagen etter ( om ingen forsinkelser). Hadde jeg dratt til Riksen så får man svar samme dag.

Den legen jeg hadde på 1 forsøk sa at disse graviditetstestene ikke var til å stole på. På riksen hadde dem tilogmed testet de mannelige legene og da hadde testen slått positivt ut....... Forstå det dem som vil. Mulig det er litt typisk lege...at alt som vi ikke har funnet opp er ikke bra nok?

Men uansett så vet jeg at dem vil ha blodprøve for å sjekke hcg innhold og at alt ser bra ut på den måten.

Skrevet

hei fanny74

velkommen til rugeklubb uke3 :0)

jeg har også hatt 1ivf og dette er mitt andre fryseforsøk..

jeg satt inn 16 januar og skal nok også ta en test mandag..

håper inderlig at egget(ene) har festet seg,men det virker jo som at det kan ta litt tid..

heldigvis har jeg 9egg til på frys,så hvis det går i dass,dette forsøket også..vet jeg at det forsatt er noen egg og venter på meg..

nå er det bare og vente og se om varmeflaska og akupunktur har hjelpt denne gangen..

jeg har hørt at progestan utsetter mensen,jeg tror også at progonovan utsetter..

sist jeg sluttet med progonova fikk jeg en blødning 3 dager etterpå,så jeg regner med at den utsetter mensen..

ps--MÅ VI ALLE LYKKES :))

Skrevet

Hei Fanny74. Velkommen skal du være. Da skal vi ta blodprøve på samme dag. Har ikke bestemt meg for når jeg skal teste, men skal ivertfall gjøre det før jeg ringer for svar på blodprøva. Greit å være litt forbredt.

Jeg våknet halv 4 i natt med vonde pupper og så tissa trengt. Sovnet igjen og våknet halv 7. Da var jeg kvalm. Det er jeg enda. Har "sure oppstøt" som truer med å komme opp..... Sånn her var det ivertfall ikke sist.

Vet ingenting om progestan, jeg tar crinone.

Må virkelig prøve å gjøre noe i helgen som får tankene over på noe annet.

Lykke til alle sammen

Skrevet

hei rldo

ojj så spennende at kroppen gir litt signaler :))

de virker jo veldig lovende,siden du ikke hadde disse symptomene sist .

vi for pine oss igjennom helgen .......

hilsen

Skrevet

Hei og velkommen til rugeklubben uke 3 Fanny74.

Ja vi er ganske mange som er likt i løypa og likt med deg har jeg ikke mange symptomer. Mens "smertene" kommer og går i løpet av dagen, men ellers merker jeg ingen ting.

Vet at Crinone kan utsette mensen så regner med at det gjelder for det andre medikamentet også.

Jeg tror jeg venter med å teste til tirsdag hvis ikke mensen har kommet før det da.

Klem

Skrevet

Ja da er rugeperioden min over. Hurra, jeg er gravid, tok blodprøve i dag som var positiv. Lykke til alle dere andre som ruger. Spennende å se hvordan det går.

Mother77

Skrevet

grattis mother77 :))

ufff i dag våknet jeg og har feber og sår hals grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ,var ikke lenge siden jeg var syk,så er temmelig oppgitt.................................................

sliter også med "mensehumøret" mitt og er bare superdeppa og grinete..huffffff

lurer nesten på hvor maaaaaange ganger jeg må inn,og hvor mye jeg orker av ivf og medisiner..

et skikkelig frustrert innlegg dette( sorry )men det er slik jeg føler det i dag..

nei jeg for vel hoppe i senga igjen,og ta med et par paracet,håper dagen i morgen er litt bedre...

Skrevet

Gratulerer med positiv test Mother 77, håper vi andre følger etter deg om noen dager.

Nusse77; så kjedelig at du har blitt syk, men du kan trøste deg med at det ikke skal ha noe å si for rugeperioden din. Sliter litt med humøret jeg også, er grinete og lei. Det er så mange følelser i kroppen og føler at sambo ikke har den villeste aning om hvordan dette føles.

Hold sengen du vennen så håper jeg din samboer disker opp med litt frokost og varm drikke til deg. Bli fort frisk da :-)

Klem

Skrevet

takk for det sommer :))

uffff den dumme infulensan,......sambo hadde faktisk fiksa frokost til meg :0)

i dag holdt jeg på og ta en graviditetstest,regner ikke med at jeg er gravid (ingen symp) men

for litt dårlig samvittighet pga alle paracetene...må jo holde feberen nede..

men var lur og holdt meg unna,er jo litt tidlig teste,satt jo inn eggene 16,så da er vel jeg på rugedag 12 eller 13,går litt i surr hehehe

klem

Skrevet

Hei Nusse77

Vi er jo like langt i løypa og har kun mens smertjer jeg nå, så jeg venter på at mensen har kommet hver gang jeg går på do..

Min kollega som er 6 uker på vei har vært skikkelig forkjøla 2 ganger på den tiden. Legen sa det kun kunne være farlig hvis hun fikk over 39 i feber og at det ikke var noen fare å ta paracet.

Skal du ta blodprøve til tirsdag? Jeg skal inn og ta det om morgnen, huff nå begynner det bare å bli litt for spennende.

Lykke til de siste vente dagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...