solstjernen - seksbarns mor Skrevet 19. januar 2007 #1 Del Skrevet 19. januar 2007 Et vennepar av meg og min mann (kjent dem i over 10år) tilbudte oss huset deres. Kjøpe det privat om me gav takst. Og selvfølgelig skal me gi takst. Saken er slik at me allerede har 500 000 i lån og får ikke 1,5 til. Så måtte blitt et lite billigt hus. Me har vore med på budrunder på et par andre hus, men når dei går over 1,1 - 1,2 så kan me ikke bli med mer. Så dette venneparet av oss tenkte på oss da dei bestemte seg for å selge huset sitt for å kjøpe et større. Kjempe snilt av dem. Me snakker om dette sammen med familen og dei virka glad for at det endelig skal ordne seg for oss. I går gikk lånet i orden, skrev under på dei siste papirene. Men bare en liten stund etterpå får me sms av vår venn at MIN SØSTER har tilbudt han 100 000 mer enn oss. Eg ble så skuffa - gjør ikke slikt mot søsken for det første. For det andre så har dei ikke lagt huset ut for salg, bare til oss om dere skjønner. Så hu har misbrukt informasjonen hu har fått av oss og går bak ryggen på oss og "over byr oss" Sleipt eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**synne** Skrevet 19. januar 2007 #2 Del Skrevet 19. januar 2007 så utrolig, vanvittigt frekt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Er det mulig??????????????? Skjønner GODT at du blir skuffa og sint, ja!!!! Tror jeg hadde klikka vinkel og bedt henne trekke budet sitt!! Man gjør ikke sånnt mot sin egen familie!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 19. januar 2007 Eg hadde en liten "oppvask" med min søster i går. Men hun skjønner ikke at eg tar dette så personligt - det er jo bare et hus sier hu. Så blanda hu min far opp i dette og han og syns min søster gikk for langt, men da ble søsteren min kjempe sint på min far. For hu mente at han tar min side. Ja dette er ikke den eneste gangen min søster har dolka meg i ryggen, men eg trodde me var blitt voksne og komt over den delen med å ødlegge for hverandre. Blir ikke første gang eg går år uten å snakke med søsteren min. Ja eg kommer nok til å bli litt skuffa over vennene våre om dei tar i mot tilbudet, selv om eg skjønner det. 100 000 er mye penger, men så er det å bryte avtalen da. Skal ha en prat med dei etter jobb i dag. Min søster hadde eg nok mine siste ord med i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 19. januar 2007 #4 Del Skrevet 19. januar 2007 Er det mulig da??? Hvis jeg forstår deg rett, så hadde aldri din søster visst at de fokene skule selge før dere hadde kjøpt det, hvis ikke hun hadde hørt det av deg? Da er det jo helt utrolig å "stjele" det på den måten. Det var ikke et hus til salgs på det åpne markedet, det var "deres hus". Du får oppdatere oss med hvordan det går. Håper vennene deres står med ordet sitt, men som du sier er 100.000 masse penger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica *rosa og blå* Skrevet 22. januar 2007 #5 Del Skrevet 22. januar 2007 Skjønner ikke hvor mye slikt faenskap dere skal igjennom!! Og så lurer jeg på hva som foregår oppe i toppen på søstra di!! (beklager uttrykket) Synes det er helt forferdelig at ett søsken kan gjøre noe sånt, jeg kunne vel aldri ha gjort noe sånt mot min søster.... Synes synd på vennene deres også, å bli stilt i en slik situasjon er ikke ideelt! De vil jo hjelpe dere, men så på den andre siden, så er det mye penger.... Håper inderlig at søstra di trekker budet sitt... Synes dere fortjener dette huset.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 30. januar 2007 Vet dere hva? ............. Huset er vårt. Me får sikkert beskjed i løped av uken hvilken dato det blir for overtagelse. Midten av mars eller litt ut i april trodde dem, men dei skulle komme tilbake med en mer eksakt dato til oss. http://pic3.piczo.com/pia81/?g=7010185&cr=3 Hvis dere vil så kan dere se huset der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
polarn & pyrene Skrevet 30. januar 2007 #7 Del Skrevet 30. januar 2007 Så bra att du har ordenrlige venner da i alle fall. Utrolig sleipt gjort av din söster, så jeg forstår att du er sinnt på henne. Men gratulerer så mye med nytt hus da.Så morsomt att det ordnet seg opp for dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica *rosa og blå* Skrevet 1. februar 2007 #8 Del Skrevet 1. februar 2007 Ååå.. nå ble jeg glad på deres vegne... dette fortjener dere virkelig!! Det er godt å eie noe for seg selv! Det å betale sitt eget lån istedet for husverten sitt lån! Så kan dere gjøre akkurat det dere vil med huset også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin* Skrevet 2. februar 2007 #9 Del Skrevet 2. februar 2007 Så bra att det ordna seg da!! Prøvde å gå inn å se på huset jeg, men fant ikke bilde av det. Ligger det uner bilder 2007? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frida♥ Skrevet 2. februar 2007 #10 Del Skrevet 2. februar 2007 Pia, jeg fant heller ikke bildene av huset.....uansett så bra at det blir deres! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #11 Del Skrevet 3. februar 2007 Sorry - eg har ikke lagt det inn igjen. Eg holder på å omorganisere hele hjemmesiden. Godt med en forandring. Eg kan gi dere beskjed når eg har fått lagt det ut igjen. Gleder oss til å flytte ja... skal bli godt med noe som er vårt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstråle* Skrevet 3. februar 2007 #12 Del Skrevet 3. februar 2007 Gratulerer med nytt hus:-) Er glad for at det ordnet seg for dere!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå