Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 Når er det egentlig man skal ta kontakt med lege? Lillegutt på 13 mnd har hatt høy feber i 3 dager. Slapp, men kvikner til innimellom. Spiser ikke veldig mye, men får i ham væske. Feberen går ned når han får paracet. Hvor lenge ville dere ha ventet før dere tok ham med til legen? Kan legen gjøre noe? Virker ikke som han har det fælt, mest slapphet.
stardust Skrevet 19. januar 2007 #2 Skrevet 19. januar 2007 Hm, ikke så lett å vurdere slikt. Men det er et godt tegn at han responderer på paracet! Jenta mi hadde det slik for en mnd. siden (12 mnd.), etter fire dager dro vi på legevakta. Hun hadde slimhoste og var snørrete i tillegg. Det viste seg at hun hadde ørebetennelse, selv om hun ikke gav tegn til å ha vondt. Det er bedre å oppsøke lege/legevakt enn å gå å være bekymret! Ikke sikkert de kan gjøre noe, men da får du ihvertfall ro.. God bedring!
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 19. januar 2007 #3 Skrevet 19. januar 2007 Jeg ville kontaktet lege ved høy feber i 3 dager,det er sikkert ingenting,men det er greit å få sjekket;o) Hvis han skulle få skikkelig med utslett den 4.dagen og feberen forsvinner helt pluselig så har han nok hatt den 4.barnesykdom. Det er ikke farlig og den går bort av seg selv.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 19. januar 2007 #4 Skrevet 19. januar 2007 Gutten vår fikk feber mandag kveld og igår dro vi til legen. Det var bare et virus og må vente på at det går over. Han har feber idag også ( blir 4 døgn kveld da). Håper det gir seg snart. Blir litt tussete av å gå hjemme med sykt barn!!
annie-77 Skrevet 19. januar 2007 #5 Skrevet 19. januar 2007 Når tulla vår hadde tredagersfeber hadde ho feber i 4 dager og 5.dagen kom utslettet. Så ingen regel uten unntak... Ville ringt legekontoret og hørt hva de foreslår.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #6 Skrevet 20. januar 2007 Støtter meg til innlegget om 4.barnesykdom (bortsett fra at jeg i går hørte at det var den 6. da men....) Mye frem og tilbake med disse tallene. Men uansett, vær våken for utslett den 4.dagen. Da har du nok i tilfelle funnet fasiten. Lykke til med gullet ditt, ikke noe gøy når de er sjuke.
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 20. januar 2007 #7 Skrevet 20. januar 2007 Når barnet har over 40 grader med feber skal man alltid kontakte lege - selv om det er vanlig at barn kan ha høy feber - men det skal alltid undersøkes!! Vi har nylig gjennomgått den fjerde barnesykdom, og snuppa hadde 40,2 i feber - jeg dro da til lege (visste ikke da at det var den fjerde barnesykdom - ikke legen heller - men det var godt å få undersøkt det!!! Lykke til!!! klems
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå