Gå til innhold

Noen andre som planlegger dåp for tiden?


mensana

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å lage invitasjoner og bordkort og sånn. Tre uker til dåpen, som skal være en lørdags ettermiddag. - det er ny vri for oss, og tror det blir veldig kos. Vi skal ha familieselskap med tapas på kvelden.

 

Flere som er midt i dåpsforberedelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg vil planlegge dåp jeg også. men, her er vi ikke enige. jeg vil ha dåp men, ikke sambo.synes det er en fin markering og tradisjon jeg da. han mener det bare er tull. men, jeg har ikke gitt meg ennå nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp hun skal døpes den 11.mars i pappas hjemby Stavanger. Har ikke begynt på invitasjonene ennå men skal gjøre det så snart vi har fått leid lokale. . Ellers er det ikke så mye planlegging foreløpig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp,holder på med invitasjoner :)

Blir dåp 11 mars,kirke og lokalet er ordnet...

Blir koselig å få samlet familien :-))

 

Noen som har ideer på bordkort? skal lage selv og tenkte å gjøre de litt spesielle,men er litt ideeløs :(

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver med planlegging av dåpen. Vi skal ha dåp 11. mars, så vi har jo ennå god tid. Snuppa mi er så grei og sover masse på dag tid, så kanskje jeg skal lage bordkort selv denne gang:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha dåp 11 februar. Har fått leid lokale, og det er vel det jeg har fått gjort til nå. Skal skrive invitasjoner til helgen. Ellers skal vi ha en ganske så enkel dåp vi da. Har veldig stor familie så vi skal bare ha faddere og foreldrene våre på middag. Resten kommer på kaffe og kaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha dåp 25. mars. Er allerede i full gang med planleggingen. Skal bestille invitasjoner på kortshop.no. Tror de blir veldig fine, med bilde og egen tekst. Vurderer også å ta med et dikt av André Bjerke som jeg elsker, men vi får se. Har ikke tenkt på bordkort og sånn (så det var en som lurte på det) men det var mange fine tips til dekking av bord i BAM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lage bordkortene selv, men har ikke helt funnet ut hvordan de skal se ut. Nå holder jeg på med invitasjonene.. jeg lager dem på en sånn "liksom-scrapping-måte" (er helt nybegynner), men de blir fine da!

 

Dåpskjolen er bestilt og betalt, lokale og mat er bestilt.. Gøy å planlegge slike ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har såvidt begynt å planlegge, har bestilt kirke og lokale! Men er ikke før 8.april her da, så har god tid ennå. Måtte ta det i påsken siden vi har spredt familie. Litt enklere å få til å komme da! :) Kjolen er også kommet i hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i full gang med planlegging ja.. Skal ha den 18 mars og tenkte å ta det helt enkelt og greit.. Problemet er at alle catering firmaene er stengt på søndager... Tenkte jeg skulle bestille ferdig mat.. Problematisk det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, heri vi i full gang med å planlegge dåpen. vi skal ha dåp søndag 18 mars og vi blir ca 25 stykker. invitasjoner og bordkort har en venninne malt til meg så de er på vei i posten slikat jeg kan fylle de ut og sende de rundt. jeg må være litt tidlig ute med invitasjoner fordi hele min familie skal reise fra østlandet til bergen, så det må bestilles fly og hotell for de.... blir en koslig dag tenker jeg... vi skal lage koldtbord selv og kaker blir tatt med fra noe av av gjestene.. det er deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi skal ha dåp 25 mars... kirke og lokale er ordnet.. har kjøpt invitasjoner, så skal få skrevet de en dag... bordkort skal jeg lage selv tenkte jeg...:) vi skal ha koldtbord, men skal få hjelp av mamma.. det er deilig å få litt hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp... vi skal ha dåp den 4.mars... ringte presten i rom jula og "bestillte" kirke... sendte ut invitasjonene på mandag... har akkurat bestillt servietter fra noe spesielt... forrett og hovedrett er bestilt på "huset" (http://www.huset.com/)... kaker og dessert skal være i huset til pappa...

så tror jeg har mesten alt klart:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kun bestemt dato og hvor vi skal være. Men har ikke sendt ut invitasjoner enda. Dåpen er ikke før 18. mars, så jeg orker ikke stresse med det enda:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, dåp den 25 februar. Skal handle inn litt stæsj for å lage invitasjoner nå til uka.

Gjorde det med førstemann.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi skal ha dåp 4. februar. Har leid kirke og lokale. Vi har bestillt koldtbord. Også får jeg mamma, og svigermor til å bake + at jeg bestiller ei kake med bilde på. Laga invitasjoner selv med bilde på.

Som bordkort skal jeg kjøpe en liten lysestake for telys og skrive navnene på den. Så ha et telys oppi alle, og tenne før middagen. Det er skikkelig stemningsfullt.

Får hjelp av søsknene mine til å pynte..

 

Vi har tre barn, og på dåpen har de hatt hver sin farge. Iris Angèlica sin gikk i rødt- både blomster, bordkort og band på kjolen.

Nathaniel sin i blå, og Emre Amadeus skal ha grønn.

 

Syns det er kjempearti å planlegge sånt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samboe vil ikke døpe lille gut than.. så her blir vi ikek enige om det.. er jo egentlig like greit at han får velge selv når han skal konfirmeres..selv om jeg har lyst til og døpe han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... jeg gjorde det litt enkelt jeg da, og sendte invitasjoner på sms... Vi skal ha barnedåp 25.februar.

Får kanskje heller lage litt fine takkekort... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi skal døpr neste søndag invitasjon på sms og kaffe og kaker etterpå :) enkelt og greit. planlegger bryllup oxo..så det er litt å styre m i barseltiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha dåp 4.mars, i kirke. Skal ha familie hjemme på snitter, kaffe og kaker. Hadde det hjemme sist med storesøster, og synes det var veldig greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha dåp 25. februar. Har ordnet med kirke. Vi blir ca 20 stykker tenker jeg og skal ha koldtbord og kaffe og kaker hjemme hos mine foreldre som har stort hus.

 

Har ikke planlagt så mye enda, men tenker å gjøre mest mulig i forhold til maten selv hvertfall, sånn at det ikke blir så dyrt. Mamma skal bake dåpskake og vi skal bruke dåpskjolen som jeg også brukte så da slipper vi å tenke på det:-)

 

Hvor mange faddere skal dere ha foresten? Kan jo ha mellom 2 og 6, men syns kanskje 6 stk er litt mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er planlegging her og ja:)

 

har fått ordna kirke i dag, og håper på at lokalet går i boks... har delegert litt arbeid til mamma og svigermor, og tror jeg har nok kakebakere...

 

apropo det, hvordan gjør dere det med de som baker for dere? betaler dere dem? dette er svigerinner og tanter osv, altså familie...

jeg har selv aldri tatt betalt for å bake til andres bursdager/dåp osv... så er litt usikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo alltids spørre for høflighets skyld, men har aldri hørt at den nærmeste familien tar betalt for noe sånt. En gang hjelper de deg og en annen gang blir det motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...