Honningmelon Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 Har ei jente på 2 mndr.,og nesten hver kveld blir hun trøtt i 19 tida,derfor får hun på pysj,får mat og blir lagt i senga.Hun er tydelig trøtt... Men,da sover hun max en halvtime,og det nytter ikke å roe henne igjen.Må ta henne opp,og hun sovner ikke igjen.Da blir hun til slutt lys våken,og roer seg ikke før mellom kl 23 og midnatt. Når kan jeg regne med at hun roer seg før om kvelden?Hun er jo så trøtt i 19 tida,men er så urolig at hun bare våkner igjen.
Salsa Skrevet 19. januar 2007 #2 Skrevet 19. januar 2007 Kanskje du burde vente på neste tretthetsbølge, som det heter? Prøve å holde henne våken en liten stund til. Det er mulig at hun våkner opp litt, men etterhvert vil hun nok bli fryktelig trøtt igjen og er kanskje mer klar for en lengre soveperiode. Eller kanskje la henne ta en liten lur i vogna ved 19-tiden, og så ta på pysj og mate etterpå? Hos oss har det i hvertfall vært sånn at begge barna har likt best å sove i vogna si helt i starten. Tror kanskje sprinkelsenga ble litt stor, rett og slett. Snuppa sov i vognbagen oppi sprinkelsenga faktisk de første 5 mnd, hun! Prøv å legge en av dine t-skjorter som du har hatt på deg i sengen hennes. Hvis hun våkner og kjenner lukten din, så roer hun seg kanskje igjen av seg selv.
Gjest Skrevet 19. januar 2007 #3 Skrevet 19. januar 2007 Jeg har ikke peiling på dette, og sliter litt selv. Men kan det være en ide å få henne til å sove litt i vogna i 5-6 tiden? Ikke vet jeg. Her vil han ikke sove før laaaangt over midnatt.
MammatilE&E+2MA+julibaby? Skrevet 19. januar 2007 #4 Skrevet 19. januar 2007 hei hat hatt det omtrent som deg. Nå er tulla blitt 3,5 mnd og det er litt lettere forstå seg på henne og hva hun ønsker. jeg tror det er for tidlig å legge en baby på 2 mnd kl 19 for natten. jenta mi har små lurer helt frem til kl 21, da bader vi og tar på pysj og spiser. Legger henne rundt 22-23 og da sovner hun for natten. ( vil gjerne legge henne før , men da våkner hun hver halvtime og er liksom ikke helt innstilt på natt enda) Jeg tror dere skal la henne ta en liten lur kl 19, og etter denne , kan dere forbrede henne på natten med psyj og mat. Og legge henne når hun viser tegn til at hun er trøtt igejn. Der er først nå vår jente sovner i 23 tiden, for to-tre uker siden var det i 00.30 tiden så det blir tidligere for hver uke. jeg syntes ting gåt lettere nå, men tenk positivt alt går i perioder.
Honningmelon Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. januar 2007 Takk for svar. Kan hende det er litt tidlig å legge henne kl 19,ja,men tenkte liksom at ettersom hun var trøtt da,så kunne hun kanskje legge seg da.Men,hun sover jo bare en halvtime uansett...max. Og det som er da,er at hun har fått for vane at hun skal sovne ved siden av meg i min seng.Gjerne da etter en god stund med kosepupping...går fint å legge henne på dagtid,men på kveld vil hun altså gjerne ha meg ved siden av. Det tar ofte mye lengre tid å få legt henne hvis jeg ikke lar henne sovne ved meg,men bør jeg begynne å venne henne til og sovne i sin egen seng?Og bør jeg da vente til hun er stup trøtt,selv om klokka er myyyye?
2nj♥ Skrevet 19. januar 2007 #6 Skrevet 19. januar 2007 Vi legger gutten vår på 7 uker ca kl 19. Han er også trøtt da, så vi begynte med det for en liten uke siden..... Steller/bader, tar på pysj og så får han pupp inne på soverommet i mørket. Bruker litt tid på å få han til å sovne, men han sovner av seg selv etterhvert..... og sover da til vi legger oss i 22-23-tiden. Da får han mat igjen og sover videre til ca 03. Spiser og sover videre. Av og til våkner han klokka 06, får mat og sover et par timer til og av og til våkner han 07. Da står vi ofte opp siden storebror gjerne våkner i 07-07.30-tida. Gutten vår sover i vugge med skinn i bunnen slik at det blir litt trangt og lunt. Tror det har litt å si.
meg og jentene Skrevet 19. januar 2007 #7 Skrevet 19. januar 2007 Min jente er over 4 mnd og det er fortsatt for tidlig å legge henne så tidlig som du gjør. Er også kjempetrøtt ved sju- halv åtte tiden, så da sover hun i armene mine i ganske nøyaktig en halvtime (så da får jeg sett nyhetene eller cæsar!). Så gir vi mat, pysj og legger henne neste gang hun blir trøtt, vanligvis ved halv ti - ti tiden.
Honningmelon Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 19. januar 2007 Drømmen er jo å få lagt henne kl 19:-)Men,sånn det ser ut nå,så går ikke det,nei.Da får vi prøve å gjøre som dere sier,at hun sover det hun sover da,også får vi prøve igjen neste gang hun blir trøtt. Vil gjerne få henne til og sovne selv på kveld også...
Gjest Skrevet 19. januar 2007 #9 Skrevet 19. januar 2007 Vi legger vår som er nesten 4 mnd ca klokka ni, og begynte med det da han var 3 mnd. Men han må fortsatt ha en liten halvtime mellom sju og åtte, men det er for tidlig å legge da.
motherO Skrevet 19. januar 2007 #10 Skrevet 19. januar 2007 Kanskje du burde holde på legging i 19 tiden likevel? Det er jo dette du sikkert vil ha i fremtiden, så hvorfor ikke prøve litt til. Jeg har ei på 3 mnd som legger seg for natta kl 19. Hun våkner også til etter 30-50 minutter, dette da de kommer inn i en lett søvnfase og våkner lett opp. Vi løser det ved at vi går opp på rommet - hun ligger i vogge ved siden av senga vår - med en gang vi hører henne i babycallen. Da hjelper vi til med å holde smokken inne til hun roer seg og sovner godt igjen. Den lette fasen varer i ca en halvtime. Etter dette sover hun godt og merker ikke at smokken faller ut. Sover da gjerne til 0230 før mat. Synes det er deilig med litt kveld for oss voksne, da eldstegutten også er i seng ved 1930 tiden. Merker at kveldsrutinen fungerer bedre og bedre. Ikke alltid vi må inn igjen i den lette søvnfasen heller, så vi merker at det går bedre nesten dag for dag. Anbefaler deg å prøve leggingen ved 19 tiden litt til. Det er jo da de kommer til å legge seg etterhvert likevel, pluss at dere snart kan få litt voksentid...kanskje :-). Lykke til!
Honningmelon Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 19. januar 2007 Nå blir jeg virkelig i tvil her:-) Vil jo gjerne at hun legger seg kl 19 etter hvert ja.Helst så fort som mulig:-)Men,til nå har det fungert dårlig... Vi kan jo prøve det en liten stund til,og vil hun ikke sovne igjen,så vil hun ikke,da får vi bare ta henne opp. Hun sovnet en kveld kl 19,og da sov hun til 2230 før hun fikk mat,og sov da videre igjen...det var deilig!!!Men,ble med den ene kvelden da.Håper det snart blir fler av de:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå