Gå til innhold

Levert inn permisjonspapirene til NAV?

Anbefalte innlegg

Har dere begynt å fyllt ut, eller har levert inn papirene til NAV angående permisjon? Leste i ett innlegg her på BIM at man burde gjøre det 3 mnd før permisjonen starter, for å være sikret penger helt fra permisjonen starter. Og man må jo ta permisjon 3 uker før termin. Så visst det stemmer så har jeg det travelt med å få de levert inn:\

Vet dere noe om når de papirene må leveres inn? Jeg har ikke engang klart å bestemt meg enda for om jeg skal ha 100 eller 80% permisjon..så det blir hektisk om papirene må inn nå.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7852167-levert-inn-permisjonspapirene-til-nav/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Da jeg var i kontakt med NAV, sa de at det holdt å sende inn papirene 4 uker før man går ut i permisjon. Har bare hentet papirene, og såvidt begynt å fylle dem ut, men ikke på langt nær ferdig (har tenkt på gradert uttak, men har ikke helt funnet den optimale løsningen ennå).

Annonse

Bra:), da har jeg enda litt tid på meg. Skal innom NAV i neste uke tenker jeg, så får jeg papirene jeg skal fylle ut og skal høre med de også når jeg må ha levert inn. Men skulle tro det er samme behandlingstid over hele landet.

• 2 uker senere...

Forrige gang jeg gikk gravid fikk jeg beskjed om at jeg hadde god tid på å levere inn papirene, og at de bare trengte dem 4 uker før permisjonen startet. Så d gjorde jeg. Men d viste seg at de hadde en behandlingstid på ca 8 uker samt at d ble forsinkelser, så jeg måtte vente 3 mnd før jeg fikk penger forrige gang. D vil jeg ikke risikere denne gangen, så jeg leverer inn mine papirer tidlig. Kjedelig å sitte uten fast inntekt de første mnd d lille nurket har kommet til. Er utrolig hvor mye de små trenger. Forrige gang var jeg heldig med at jeg har svigerforeldre som sørget for at jeg ikke manglet noe. Men 3 mnd uten egen inntekt er nå lenge uansett. Selv om man får alt etterbetalt etter at søknaden er innvilget.

Jeg var på NAV og hørte på fredag. Da sa ho jeg prata med da, at jeg burde ha levert det til i midten av mars (jeg har termin 9 mai). Men ho sa også at det var lurt å levere de fortest mulig. Hva hun nå enn mente med det... Iallefall så blir jeg å fylle de ut snart og levere de inn.

Ser at det er forskjellige svar vi har fått fra NAV. Alt fra 4 uker til 8 uker før termin. Siden det hun på NAV sa til meg er ca 2 mnd før termin, tror jeg ikke jeg tør vente så lenge med å levere inn. Kjedelig å gå uten penger om, hvis behandlingstiden tar en stund. Men kanskje det er forskjellig fra fylke til fylke, vet ikke hvordan det er.

Takk for svar alle:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...