Gå til innhold

begge foreldre i turnus og ingen familie i nærheten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

blir vår hverdag i sommer. orker ikke å tenke på at vi kanskje ikke får barnehageplass før til høsten! alt ordner seg stort sett.

men hvordan har dere organisert dere? vi jobber begge på sykehus, samme "bedrift". og dette er jo en IA bedrift. har vi noen krav.

han sjef sier: ingen problem, jeg legger tilrette halve turnus perioden. så får min sjef ta resten.

min sjef sa: alt ordner seg. neste gang jeg snakka med henne var det blitt til: jo, ja, tja, hmmm.... vi får kanskje ny turnus...masse småprat om lite egentlig. hun virket ikke like positiv som tidligere. altså. menn som sjefer er av og til enklere enn kvinner. vi skal komplisere alt..!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi får samme utfordring til høsten. Håper i det lengste på barnehageplass... Vi skal jobbe nesten hver dag på dagtid + 4 og 5 delt døgnvakt (hjemmevakt i utgangspunktet).

Skrevet

Ja, hun var sikkert redd for å love noe, mens menn bare lover i hytt og pine uten å tenke over det;P men mest sannsynlig får de fiksa det så en av dere får vært hjemme med småen mens en er på jobb... Bare kjipt at dere antageligvis ikke får sett så mye til hverandre på en stund:) Menmen, savn skal visstnok gjøre følelsene sterkere..

Skrevet

permisjonen vår er ferdig i juni. og da er det for sent å starte med tilvenning i barnehage pga ferievikarer. vi kan være heldig å få han inn i mai, ta tilvenning da. bor i tromsø, så barnehage er vi vel mer eller mindre garantert.og hvis vi ikke får det, må en av oss ta perm uten lønn i 1 år.

vi er sykepleiere og jobber henholdsvis 2- og 3-delt turnus.

ikke bare bare å få tak i jobb kun på dagtid heller.

Skrevet

har tenkt endel på det der. er redd for at det skal bli motsatt.

to slitne foreldre som sjelden ser hverandre, og får lite tid sammen. vi kommer kanskje til å jobbe 2 av 3 helger. altså 1 av 3 helger har vi fri sammen. tror det kan bli tøft. men det kan jo være at det blir noe positivt av det også da. at vi blir flinkere til å ta vare på tiden vi får sammen!!:) det går nok bra for en periode. hvis ikke-da må vi flytte til et av de stedene vi er fra..

Skrevet

Vi har samme problemet her. Har hittil jobbet full stilling, men når jeg skal tilbake i jobb i september søker jeg 50 % permisjon uten lønn. Det går bare ikke når mannen min reiser så mye som han gjør.

Skrevet

både jeg og mannen min kan søke pemisjon. det er akkurat det samme hvem av oss som gjør det. løsningen blir da at den ene frilanser, mens den andre jobber turnus. og den som frilanser jobber mest mulig dag. da slipper vi unna med helger også!! det må jo bare løses på en eller annen måte..

Skrevet

Får samme utfordringen vi også. Vi har satt hardt mot hardt overfor arbeidsgiver om at vi må få en tilrettelagt turnus hvis ikke må vi flytte et annet sted med andre arbeidstidsordninger. Mitt råd til deg er at du ikke må ta ting for gitt. Ikke sats på at det ordner seg. Plutselig så skal du tilbake i jobb og så får dere ikke hverdagen til å gå i hop. Vær sikker på at tunusen er spikret en god stund før du skal tilbake i jobb. Ta kontakt med tillitsvalgt hvis du ikke får gjennomslag. Kan vel finnes noe i arbeidsmiljøloven som kan brukes??

Skrevet

begge vi har jo krav på 1 års permisjon uten lønn. så det er jo helt klart et pressmiddel. skal bynne på jobb i april. da blir mannen min hjemme i 2,5 mnd ca. så på den tiden vet jeg hvordan hans turnus er, og da har hun en fin jobb:) det er jo tross alt en IA bedrift. hun har jo selv en gang jobba turnus, så hun vet vel kanskje hvordan det er. i tillegg er jo sommerferie på en sykehusavdeling ofte en periode med lite folk på jobb, litt kaos, og masse vikarer. så hun vil kanskje gjøre litt for å beholde meg der:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...