Gå til innhold

Trenger råd ang. barnevogn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jammen ikke lett å bestemme seg i denne jungelen, så trenger noen gode råd! :)

Vi vil ha en lett vogn, helst en 3-hjuling da vi ikke har bil og er avhengig av kollektivtrafikk (men avfeier ikke en 4-hjuling så lenge den er lett. Vi kommer dessuten til å kjøpe oss bil etterhvert.). Det må være en robust vogn med god fjæring som tåler turer i skogen, men som også er fin til byturer. I tillegg vil vi kunne feste bilsete på understellet. Bør man velge kombi eller duo? Vi tenker på å kjøpe i Sverige, men nå er det jo salg både her og der fremover. :) En opplysning til: Det er relativt stor høydeforskjell på mannen min og meg.

Vi vurderer disse vognene:

Quinny Freestyle (med Dreamy bag eller softbag fra Teutonia..?), Teutonia Spirit S3 eller Teutonia Mistral, Emmaljunga City Cross eller Hartan Skater.

Kom gjerne med forslag til flere! Har termin i juni.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder Teutonia så er iallfall S3 veldig lav. Håndtaket kan reguleres i høyden, men selve baggen er ikke spesielt langt over bakken. Så har hørt at de som er høye ikke liker dem da de må bøye seg så mye mer ned til den lille.

Har hørt mye dårlig om Quinny, at den holder dårlig og velter lett.

Emmaljunga er vel ikke akkurat den letteste tror jeg.

Hartan vet jeg absolutt ingenting om, men den er veldig tøff da :o)

Selv hadde jeg med de kriteriene dere har titta på TFK Joggster Twist.

Den er lett og blir liten sammenlagt. Den stødigste av alle 3hjulinger vistnok.Store lufthjul med grei fjæring så den kommer lett fram på alle underlag. Trenger ikke noe mer plass enn det området den står på for å svinge 180grader. Og det finnes vist en universaladapter så alle bilseter kan festes på den.

I tilegg er den lun, har håndbrems og er utrolig god å kjøre.

Skrevet

Tusen takk for tips! Har kikket på TFK joggster twist, den ser veldig fin og robust ut, og ser på forumet her at det er mange som er fornøyde med den! Skal absolutt ta en nærmere kikk! Det eneste negative er vel at sportsdelen ikke kan sitte begge veier.

Emmaljunga city cross er vel veldig lett, det kjentes ihvertfall slik ut i butikken. Noen som har erfaringer? Både positive og negative.

Når det gjelder Quinny freestyle så hører jeg utrolig mye forskjellig! Vant ikke den testen av 3-hjulinger på TV2 hjelper deg?

Det skal ikke være lett dette her, hehe! :)

Skrevet

Hei,

Vi har heller ikke bil, så god plass under til å handle blir dermed viktig for oss. Dermed er en 4 hjuling best. Ang. kollektivt så syns jeg ikke det ser så mye lettere med enn 3 hjuling, men fordelen er at det er lettere hvis du er mye ute å shopper i sentrum etc hvor det er trangt å komme frem. Men for oss er plassen under og pris viktig, så vi har nå bestemt oss for en Basson Roma Kombi - regner med det blir denne. På tilbud til 3999,- i Oslo nå.

Skrevet

Har du sett på Bugaboo?

Vi hentet vår Bugaboo Cameleon i går og jeg må si det ser ut til å være en alle tiders barnevogn. Den har alt.

Stor bag men veldig lett.

Liten og snerten - lett å ta med kollektivt og i bil

Teleskopstyre - midt i blinken ved stor høydeforskjell på samboer og deg

Bra fjæring.

Mulig for å bytte ut fremhjulene, med større vinterhjul. Perfekt med tanke på snø og skogsturer.

Mulig å feste flere typer bilseter til understellet.

Lekker design.

Kan ramse opp i det uendelige her.

Alt i alt er det en vogn som har absolutt alt og jeg har faktisk bare hørt positive ord om denne vognen.

Jeg anbefaler deg å ta en titt innom Babyshop eller Fru Lyng dersom du bor i Oslo (de fører vognen). Eventuelt sjekke på nett www.bugaboo.com

Vi var som dere inn på å kjøpe både Teutonia Mistral, Teutonia Spirit S3 eller Emmaljunga City Cross. Men ettersom månedene gikk og vi var å tittet på de forskjellige vognene så endte vi opp med Bugaboo og jeg tror neppe vi kommer til å angre. Vi bor midt i sentrum av Oslo i en bygård i 4 etg uten heis. Sånn sett så ble Bugaboo etterhvert et helt naturlig valg da det er noe av det letteste man kan finne på markedet. Likevel så er den kjempesolid og tåler mye. Til og med at damen vi handlet av på butikken satte seg i vognen!

Angående Quinny så har jeg hørt en del negativt, men har jo ikke prøvd den selv så jeg kan ikke si så mye.

Hartan Skater kjenner jeg svært lite til.

Lykke til med vognvalget, det er en jungel der ute og neimen ikke det enkleste valget. Men som sagt Bugaboo har alt i mine øyne, både som bagvogn og sportsvogn :)

Skrevet

Traxx Marlin 3 kan nok konkurrere med TFK når det gjelder stødighet. Jenta vår har stått i den og lent seg alle veier og retta på kalesje og aldri vært nær ved å lette hjulene av bakken.

Den veier 11 kg, har stor kurv under, har svingehjul som ikke går 360 grader, men som fungerer godt både på kjøpesenter og i terreng. Gått flere turer på skogsstier og det har vært supert! Må også nevne at håndtaket er veldig godt å bruke selv om noen synes det ser litt rart ut.

Vogna har fjæring i tillegg til at den også har "hengekøye-følelse" som er eneste støtdemping på flere andre trehjulinger. Vogna har tilnærmet full liggestilling og kan derfor benyttes både med mykbag og hardbag til baby (tilbehør). Sittestillingen er også veldig bra - ordentlig opp i ryggen så barnet kan se godt. Justeres superenkelt og kan stilles i alle stillinger fra sitte til ligge :-)

Noe av det beste er prisen, bare 2500 kr ny (babybag er tilleggsutstyr og kjøper du det kan du jo be om litt rabatt.. Finnes også fotpose, stelleveske ol tilbehør) :-)

Men, valget er ikke lett. Har stor tro på city cross av de du nevner. Traxxen er imidlertid et godt alternativ til Quinny freestyle som er både tyngre og mer veltepetter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...