Vintersol Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 Falt i trappen i sted. Bare noen få trinn, og landet på baken/ryggen. Noen som vet om dette kan være farlig? Bør jeg ringe lege/jm for sikkerhets skyld? Veldig takknemlig for svar.
Gjest Skrevet 19. januar 2007 #2 Skrevet 19. januar 2007 Kan jo være farlig hvis du har slått deg riktig hardt...f.eks så hardt at morkaka løsner, men da tror jeg du merker ganske intense smerter og sannsynligvis vil du få blødninger tror jeg...har selv hatt sånne "mye fall" uten at noe har skjedd i hvertfall, men var jo litt nervøs og sjekket etter at barnet beveget seg og sånn da...
Mellus Skrevet 19. januar 2007 #3 Skrevet 19. januar 2007 RING! Jeg datt i mitt forrige svangerskap. På magen. De sa det var godt jeg landa på magen, for morkaka beskytter. Når du lander på rompe/rygg er den mindre beskytta.. Jeg måtte ligge til observasjon i et døgn, i fare for at morkaka skulle sprekke... Ikke bli skremt nå da.. Det går nok bra.. Men jeg ville ringt å hørt med de..
Kris. Skrevet 19. januar 2007 #4 Skrevet 19. januar 2007 Jeg falt også for ikke lenge siden, måtte inn på kontroll, men alt så bra ut. Datt faktisk igjen her for to dager siden også, det har jo vært så utrolig glatt. Ring føden du å hør hva de sier.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 19. januar 2007 #5 Skrevet 19. januar 2007 Hei Jeg falt på isen på onsdag, ringte føden for å høre hva jeg måtte være obs på. Falt rett på rompa. Fikk beskjed om å komme inn til en sjekk med en gang. Der sjekket det puls til babyen og aktivitet i livmoren (kynnere) etterpå var det en utvendig UL sjekk og en innvendig for å sjekke livmorhalsen. Alt så heldigvis fint ut og snuppa er livlig som bare det :-) De sa at de pleide å sjekke opp uansett etter fall, for å være på den sikre siden. Sikkert ikke noe galt hos deg men jeg ville tatt en telefon og besøk til føden for mye enn en for lite :-) lykke til
Vintersol Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 19. januar 2007 Hei igjen. Gjorde som dere anbefalte og ringte føden. Og helt rett, de ville ha meg innom på en sjekk for sikkerhets skyld. Så det har jeg vært nå, og alt stod heldigvis bra til. Målte puls og spark pluss (utvendig) UL. Bekreftet at de alltid vil ha folk inn for kontroll dersom man faller. Sa også at de holder folk inne over natten dersom man faller på magen (det gjorde heldigvis ikke jeg). Tusen takk til dere som svarte!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå