Gå til innhold

"Gamle twilightere" Ny tråd 19.01.2007

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kos litt med den lille slukhalsen fra meg. Hvis det er at vognen stopper som er problemet er det jo lov å håpe at det går seg til når hun venner seg til å sove litt lenge av gangen. LT fikk det etterhvert med å sovne bare han ble pakket inn og lagt i vognbagen, innen jeg hadde fått på meg støvletter og kåpe snorket han søtt - tror det rett og slett var rutinen som gjorde det. Du kan jo håpe på det samme - lykke til!

Tok opp fisk fra fryseren i går for å lage til middag i dag, men siden jeg har verdens kaldeste kjøleskap (må ha kald melk KALD!) er den fortsatt frossen. Hva skal jeg finne på i stedet, tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du funnet på noe godt til middag da Sponge? Samme har skjedd med meg, men har bare hurtigtinet i mikroen, har ikke blitt så værst resultat...ingen mikro i sikte hos deg?

Glemte jo å si til deg før i dag at du har min sympati, å gå rundt med vonde kynnere er ikke noe særlig! Er vel nå når de faktisk er borte jeg kjenner hvor utrolig slitsomt det var i perioder, men alt er jo verdt det når det kommer en perfekt liten pike :o) Men kanskje har disse kynnerne dine god effekt, at det modnes og klargjøres nå? Kan jo være et par cm åpning allerede :o) Jeg synes egentlig det var blodig urettferdig....etter så mange uker med kynnere, skulle de 3 første cm gå så sakte og gjøre så vondt :o) Har du tenkt å få jordmor til å undersøke modning i morgen, eller skal ting bare få gå sin gang? Venter spent på oppdatering fra deg i morgen da :o)

Skrevet

Heihei jenter :)

Sponge: stå på! Snart flytter vi over til annet forum, men vi venter jo selvsagt på den siste twilighter :) Du er jo min store støtte og kjeftesmelle og fan kombinert i ett, så jeg kan ikke gå noe sted før du kommer etter...

Stinemor: melke-oversvømmelsen skyldes nok utdrivningsrefleksen ja :) Samme her - bortsett fra at jeg kjenner sinnssykt godt når dn kommer, føles som tusen nåler som kjøres inn i begge brystvortene med stor kraft når melka spruter... dermed kan jeg holde gulpekluten ved munnviken til knøttemor for å ta unna det hun ikke greier svelge. Det er forøvrig ikke så mye som går til spille - hun er utrolig glupsk. Såvidt jeg husker, blir denne refleksen litt mindre overveldende etter hvert som melkeproduksjonen stabiliseres.

Og i denne glupskheta hos knøttemor ligger nok problemet vårt ang. luft... hun sliter nemlig litt med luft i magen, spesielt på dagtid når hun er våken, da skriker hun på seg enda mer mageknip. Men man skal vel være lykkelig så lenge hun sover godt om natta? Det er utrolig deilig å ha nattasøvnen i orden i hvert fall! Og idag - sjokk&vantro - har hun sovet helt siden HALV TO!!! To og en halv time istrekk på dagtid UTEN å ligge i et fang?

...... og DEr hører jeg at hun våkner i vogna... hehe... når man snakker om sola og alt det der...

vi snakkes, jenter :) Jeg kmmer innom en tur ikveld og.

Grtulerer til alle som har fått!!!

Skrevet

Middagen ble ganske enkelt en tarte tatin-aktig løkpai med ostedeig, veldig godt, faktisk. Jeg har en mikroovn, Stinemor, men den står trygt i kjelleren og virker antakelig ikke lenger - jeg misliker mikro intenst... Men ja, to ganger i året hadde det vært greit å ha til å tine middag:)

Det er så koselig med oppdateringer fra dere nybakte mammaer! Jeg prøver å kikke gjennom alle babybøkene jeg har samlet opp i løpet av to svangerskap og LTs levetid, og blir litt paff over hvor mye jeg bare har glemt/fortrengt. Godt dere går foran så jeg har noen å brøle om hjelp til om noen uker!

Har vurdert å be JM sjekke situasjonen nedentil i morgen, men er litt usikker - ville vært så deprimerende hvis hun fant ut at det ikke er antydning til modenhet eller åpning eller noe. Slik jeg går og surrer kan jeg i alle fall la meg selv tro at jeg greit og rolig har begynt på åpningsfase og slikt - sist kom jeg vel til nærmere tre cm før jeg merket noe særlig, men så stoppet det jo til gjengjeld der noen dager... Litt usikker på hva som haddde vært verst, når jeg tenker meg om!

SpongeDad kommer forøvrig hjem torsdag morgen og blir til søndag (hvis det ikke skjer noe voldsomt akkurat da) - tror han begynner å bli klar for å få dette overstått! Han og LT hadde lange telefonsamtaler i dag, jeg tror de savner hverandre voldsomt. Hjertet mitt smelter av gutta mine, tenk så herlig det skal bli å få enda en i huset:)

Nei, nå skal jeg sløve litt mer på sofaen. I morgen har jeg jo (*gisp*) planer, så jeg må samle krefter! En dag uten en lur er jo en skremmende tanke, i dag sov jeg fra 11-1330 - gjett om jeg så smart ut da postmannen kom med pakke og vekket meg fra en drøm om barnevogner og trapper...

Skrevet

Sponge: airbagen foran deg viser at du har lov å se akkurat som du vil, og akkurat så søvnig du bare orker, når som helst på døgnet.. hehe :-) du må huske å gi rapport i morra da, om du bestemmer deg for å få sjekka ståa angående svampeutgangen :-p

Her er vi kjempespente på natta. Live har nå sovet godt i hele dag, og vært lite våken. Men vi har vært litt ute og hun virka trett og veldig sulten da vi kom hjem. La henne til 3-4 ganger lenge, før hun var mett og sovna. Det var ca halv fire siste gangen jeg la henne til, og hun sover enda! Går det som jeg håper våkner hun nå snart, og spiser... er våken litt, sover og våkner 23, og legger seg 24 og sover leeeenge.. hehe.. men men.. kan håpe, krysse alt man har som kan krysses, men er ikke sikkert det skjer for det.. desverre... :-s Men nå begynner det å bli mer og mer grynting her ved siden av meg, og jammen gjord'a seg ikke til en levende stinkbombe igjen og... kanskje kanskje kanskje kanskje... en god natt allikevel? :-)

Skrevet

Mindre luft i magen på knøttemor idag. Hun vil ikke ligge for seg selv noe særlig - det går mest på bæring og ligge-i-fanget, men det spiller ingen rolle :) Det er lett å glemme at hun er så liten når hun er så stor... selv om hun passer i klær som er ment for unger på 2-3 mnd så er hun fortsatt under tre uker gammel. Det er vel egentlig umulig å gi så små knøtt for mye kroppskontakt?

Jeg er forøvrig utrolig fornøyd med Mesoft gaskluter! De er billige (18kr for 100stk på apoteket her ute), inneholder null tilsetningsstoffer, er gode for huden osv. Det var dagens tips, jenter! hihi :)

Skrevet

ka-ping: Man kan ikke kose for mye med de helt små. Leste akkurat noe statistikk på at småttinger som bæres og koses med når de er helt små gråter mye mindre enn de som får mindre oppmerksomhet, men likevel ikke er mer "klengete" ved tre- og seksmåneders alder eller senere. Tvertimot blir de trygge og selvstendige av å få sine behov dekket!

Meg og lille Live: Med LT kom jeg kjapt inn i vanen med å vekke ham til et "dream feed" klokka 23 eller så, i alle fall når jeg hadde tenkt å legge meg. Han spiste mer eller mindre i søvne, men jeg hadde masse melk om kvelden og han fikk tanket seg skikkelig opp før natten begynte. Da fikk også jeg sove noen timer før neste foring, ble nemlig kjapt helt sprø av at jeg sovnet og en halvtime senere våknet han, klar for mat:)

Forøvrig ikke noe nytt herfra, jeg sitter på jobb av alle steder men det er kun fordi jeg hadde lyst til å være sosial mens jeg venter på JM-time. Vondt i ryggen og aktiv Knott i magen - det må da love godt? Termin i morgen, himmel...

Skrevet

Så spennende med termin i morgen Sponge :o) Snart kommer knøttet!! Når har du jordmortime? Jeg får besøk i formiddag, men må nok snike meg en titt innom her for oppdatering når du har vært der :o)

Ka-ping: her er det også fang og bæring som er yndlingssovestillingen til snuppa :o) Tror absolutt ikke de kan få for mye kos, nå i starten skal de skjemmes bort - jeg tror vi kan gjøre det med god samvittighet! Martine har de siste nettene spist x 2, og det er jo ren luksus! Hun er våken totalt ca 50 min ved hver spising, men det er mye bedre det enn at hun våkner hele tiden. Hun våknet forøvrig kl 06.30 for nytt måltid, jeg hørte min kjære hadde stått opp, og da snuppa luktet skikkelig gulp tenkte jeg vi kunne tusle ut på badet til han og starte dagen med et bad...det var det siste jeg tenkte - sovnet mens jeg prøvde få opp rap på henne, våknet 08.15 halvt sittende i senga med Martine sovende på skuldera. Ikke helt ideel sovestilling for noen av oss, men jammen var det godt med en lur! Bruker forresten også Mesoft - er billig og genialt :o)

Ha en fin dag da jenter - titter nok innom etterhvert :o)

Skrevet

Åååå, syntes det hørtes så hyggelig ut å ha sovende baby på fanget igjen... Vil ha SpongeBaby snart... Hva var det Gullemor sa i sine alvorsprat-forsøk - kan man få oppskriften?

Skrevet

Nok ei deilig natt i ka-ping-heimen... sein legging som vanlig, men det er så godt å ha voksentid sammen på kvelden... altså kos, stell og legg litt før midnatt, mating i senga og litt raping, sovna ca 0030. Våkna igjen av noen underlige gryntelyder ved siden av meg ca 0530, og jeg skjønte kjapt av lydene hva som skjedde - der lå nemlig knøttemor og dreit av hjertens lyst... hun var også sulten, så hun fikk litt pupp før vi gikk på badet og skifta bleie i halvsøvne (herregud så mye drit det er plass til i en så liten unge) før hun tømte andre puppen også. Litt raping, og sov helt til pappa'n dro på jobb 0830. Da var det ny mating, og så sovna hun igjen og sover enda! Jeg og lilletrollet sto opp kl 09, og har kost oss med regndusj og frokost. Nå skal vi snart vekk lillesøster, vi skal nemlig gå trilletur til butikken sammen :)

Og i den forbindelse lurer jeg på en liten ting... det er 10 minus ute (ekstremt uvanlig her ute i Ytre Langtvekkistan), og jeg lurer på om det er greit å ta med knøttemor ut idag? det fins ikke et vindpust (enda mer uvanlig), og jeg tenkte å ha på henne ulljakke+bukse, bomullslue, fleecevotter, putte hele stasen i en voksipose som ligger oppå lammeskinnet i vogna. Det må da være greit det? Har aldri hatt nyfødt på vinterstid før så jeg føler meg plutselig veldig usikker... men hun er jo hele tre uker imorra, og ikke akkurat en skjør liten blomst for å si det sånn. Og akkurat der ligger liksom litt av problemet mitt, jeg er som jeg nevnte litt lenger oppe i tråden, litt nervøs for at jeg skal glemme at hun er så liten, siden hun er så stor....

nå babler jeg ivei kjenner jeg, lett å gjøre når man er nervøs :(

Skrevet

ps: å slappe av med et sovende spedbarn på magen/brystkassen må være det beste som fins i hele verden :)

Skrevet

Da var vi hjemme fra DIB treff.. Live er minst som vanlig.. hehe.. de andre var jo alt fra 5 mnd til 7 mnd og ei på litt over to år. Vesla lå å titta på de store babyene som lagde mye, høy lyd :-)

Nå ligger lille Live på brystet mitt, mens jeg koser meg med litt arbeid på laptopen, noen fordeler er det med liten baby :-)

Natta her har vært sånn passe, ente med at snuppe lurte seg i senga vår igjen, hun sov i sin seng fra 00 til 01, og fikk mat når hun våknet til ca to, la henne igjen men da lå hun våken en stund. Lå å grynta og trykka veldig, og grein litt innimellom, men etter 30 min ca ble hun skikkelig sint og da stod jeg opp igjen...la henne i senga vår, og amma henne, og da kom det plutselig sinnsykt med luft ut i bleieveien, og hun bæsja noe helt sykt. Bokstavelig talt fullt i bleia.. så tror hun har hatt litt vondt i magen sin. Etter det roet hun seg helt ned, og sov fra halv fire til ti over åtte. Det er rekord her i huset :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...