Gjest Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 Goooood morgen jenter! BIM og BUMere I dag er jeg i fantastisk humør, ikke vet jeg hvorfor. Vi har hatt en mareritt natt med frøkna våken 00 - 02 - 04 - 07, men sover søtt nå :-) Blir litt frustert når det står på, men så får jeg sovet litt, dusjet og sett på a', og blir nok en gang helt fortapt i den lille kroppen! :-) Samboer har hatt tannverk i to dager nå stakkars, trakk visdomstann her om dagen for tannlegen trodde det var den som plaga han. Men nå har han visst dobbelt så vondt. Så stakkars storegullet mitt drog til tannlegen på ny i morges for å sjekke om tannpinere har trukket feil tann, at den vonde står igjen enda mao. Of of of.. :-) Hvordan er deres morgen da jenter?
Gjest Skrevet 19. januar 2007 #2 Skrevet 19. januar 2007 Ser ut til at vi kræsja inn her samtidig alle sammen i dag :-) Ser dere har svart på den gamle tråden... Me= lat, så starta ny tråd så jeg slapp lete meg nedover gjennom 40-60 innlegg i løpet av dagen. Smaske: nei fy da... men nå er det ikke lenge igjen! Maks en uke nå om ikke noe skjer av seg selv? Nå nærmer det seg hvertfall bleieskift og våkenetter. Svampe: Helgen er enda ung! Hehe...
Gjest Skrevet 19. januar 2007 #3 Skrevet 19. januar 2007 Goooooooooood morgen.... Sovet elendig i natt. Lille gutt kom i sengen og vips da var det liksom ikke plass til meg med magen... La meg rett og slett på sofaen. Hadde ikke hjerte til annet, han hadde skikkelig mareritt.... Ellers er dagen grei så lang...... Sitter her med magen og bimmer.... hahaha Enn dere andre da? Hvordan har natten og morningen deres vært?? Svarte på den gamle twillightere jeg før denne kom opp... Kos dere og ha en supe rdag.............
Hanne og jentungen Skrevet 19. januar 2007 #4 Skrevet 19. januar 2007 Her har vi kontinuerlige marerittnetter. Skulle tro hun har en innebygd radar som forteller henne når hun er på vei inn på soverommet og at det da er på tide å våkne. Skikkelig irriterende. Hun sovner rundt 9 på kvelden. Har da to alternativer (1) legge henne på sofaen der hun hviler på dagtid eller (2) legge henne i sin seng på soverommet. Ved alternativ (1) sover hun sm en stein til midnatt. Alternativ (2) er selvsagt å foretrekke, men da våkner hun etter 30 sekunder i egen seng. Har prøvd alle triks og råd, men hun vet når hun er i sengen og hun vet at der vil hun ikke være:/ Her er triksene vi har prøvd: - Passe på at hun sover tungt før jeg legger henne. - Legge henne før hun sovner og la henne sovne i senga. - Varme madrassen med varmeflaske i forkant - Legge t-skjorte med masse mamma-lukt som pølse rundt hodet. - Legge t-skjorte med masse pappa-svette som pølse rundt hodet siden mamma-lukt ofte lukter mat. - Sitte hos henne til hun sovner. - Gå fra henne og la henne sovne i ro. Ingenting fungerer...
SpongeBob Skrevet 19. januar 2007 #5 Skrevet 19. januar 2007 Hanne: Klart jentungen har innebygd radar - hun er jo et avansert stykke teknologi! Høres skremmende kjent ut, det der, tror ikke det er mange nybakte foreldre som _ikke_ har prøvd de problemene... Vi endte opp med at LT sovnet i vår dobbeltseng, og han var nærmere to før han til slutt lærte å sovne helt på egen hånd (da var bløt mamma bortreist i 3 uker, så pappa tok jobben, ære være min elskede mann!). Den tabben _skal_ ikke gjentas... Mitt råd, det jeg har tenkt å gjøre denne gangen siden jeg nå vet at det til slutt vil virke, er følgende: Etablere leggerutine (hurra for forutsigbarhet) - bad, mat, kos, sove. Roe ned med kos/bok/synging inne der ungen skal sove. Når han nesten har sovnet men fortsatt er såvidt våken, putte i seng. Når han våkner til og gir uttryk for at han ikke er fornøyd med sengen, ta opp, roe ned igjen, og gjenta, gjenta, gjenta. Det gir noen forferdelige kvelder, men ettervhert _blir_ de vant til at sånn er det, jeg sovner i sengen min men hvis jeg blir redd kan jeg si fra, så kommer mamma eller pappa... Fordelen med det er også at de etterhvert lærer seg å sovne igjen når de våkner til, og da får mamma og pappa voksentid sammen hele kvelden *bliss*. Jeg har ikke nerver til "skrikekur" (og dessuten er jenta di for lita til det!), det slipper du her, du kan trøste så mye du orker. Samtidig vet du at hun er mett, tørr osv og at hun dermed overlever _hvis_ du lar henne gråte litt! Og som jeg alltid terper på - mamma lukter gjerne deilig melk, så dette er en perfekt pappa-jobb.
Hanne og jentungen Skrevet 19. januar 2007 #6 Skrevet 19. januar 2007 Sponge: Skal teste i kveld:) Tror vi er litt lite flinke til å være konsekvente. Vet det er det beste, men er fader ikke lett når man er stuptrøtt selv, men jentungen ligger med vidåpne øyne og vil "prate".
rahi Skrevet 19. januar 2007 #7 Skrevet 19. januar 2007 Mye nattvåk her. Har omtrent ikke fått til å sove i natt selv uten barn. Tror vi må slappe av nå ja Sponge før vi blir tobarnsmødre. God bedring til deg. Jeg er stuptrøtt idag og veldig lei av å ikke få sove ordentlig, men kan ihvertfall slappe av når jeg vil. Det blir jo litt annerledes med baby. Må hive meg i dusjen selv om jeg nesten ikke gidder det engang -skal til jm kl 14 og akupunktur etterpå. Slitsomt nok. Du er nå ganske sprek Smaskeli som kan ta deg en rusletur i byen så langt over termin Nærmest uaktuellt for meg nå - måtte bli en særdeles kort og langsom tur. Blæh -- ikke helt på humøret idag. Noen som har hørt fra Gullemor? God fredag til alle sammen! Jeg titter vel en tur innom tråden senere idag også tenker jeg
Gjest Skrevet 19. januar 2007 #8 Skrevet 19. januar 2007 Back fra shopping.. hahaha Har jo enormt med energi... Kan jo ikke bare sitte å henge.. Da kommer tårene vet jeg for jeg er så lei.... Nå har jeg vært i byen. Fikk kjøpt litt klær, som passer da uten mage, støvletter og blomster ;o) Humøret er nå på topp ;o)))) ikke mer som skal til... hihi Åssen går det med dere da jenter??? Spent på å høre hvordan det går med Gullemor selv jeg.... Ikke sett henne her...... Sikkert vel overstått hun nå..... Klem klem
DiddiDaddi Skrevet 19. januar 2007 #9 Skrevet 19. januar 2007 Godettermiddag jenter ) Hvis det er noe trøst har vi marerittnetter her også stort sett hver natt...fattig trøst, men vi er ihvertfall flere ) Alt funker på dag og kveld, også blir alt plutselig vanskelig for lille snuppa mi på natta...gleder meg til den natta/morgenen jeg våkner, og vi plutselig har sovet litt mer enn maks 2 timer! Men det er jo bare sånn det er å ha smått i huset, de må jo få bruke litt tid på å skjønne dette med døgnrytme ) Så Rahi, Smaskeli og Sponge er her enda....men som sagt tidligere: helga er enda ung ) Gullemor er det derimot mistenkelig stille fra... Vi har vært ute på trilletur nå, måtte benytte sjansen, for neste uka melder de masse kuldegrader, og da blir det nok mest innetid. Så sola for første gang siden....hm, husker ikke engang, men var ihvertfall tidlig i desember! Så deilig å få et lite gløtt ) Ha en fin helg jenter, titter nok også innom i løpet av kvelden og helga.
Hanne og jentungen Skrevet 19. januar 2007 #10 Skrevet 19. januar 2007 Det er en liten trøst at vi ikke er alene med fæle netter. På den andre siden så unner jeg ikke slike netter til min verste fiende. Hehe:/ Hun her har vist at hun kan, dessverre kan jeg telle de gode nettene på ei hånd.
SpongeBob Skrevet 19. januar 2007 #11 Skrevet 19. januar 2007 Hanne: beklager å si det, men hvis hun er lys våken er det jo ikke noen vits i å prøve å legge henne heller... Da gjenstår bare det store tipset: Stappe mat i dem hele dagen og holde dem våkne såpass mye at de får sovet om natten i stedet. Det fungerer etterhvert! Jeg krysser fingrene for at dere får bedre netter snart - om ikke annet tjener jo "gravide" netter med bekkenvondt og evinnelige tisseturer til å øve oss til nattevåk:) Her har vi kommet til den vidunderlige tiden hvor alle kommenterer at man ikke har født ennå (som om jeg ikke legger merke til det selv?) "du har ikke rier?" "Nå håper jeg ikke vannet går her inne" osv. Like moro hver gang!
Hanne og jentungen Skrevet 19. januar 2007 #12 Skrevet 19. januar 2007 nei, når hun er lys våken er det bare å vent til hun blir trøtt:/
DiddiDaddi Skrevet 19. januar 2007 #13 Skrevet 19. januar 2007 Hanne: Har også ei jente som er skikkelig våken etter mat...prøver å ha det mørkt og stille, men tydeligvis har vi begge fått sosiale nattdyr ) Er veldig lite å gjøre før de blir trøtt nok til å legge i sengen ja, Martine er ikke glad i å ligge sammen med oss heller. Prøver å følge det rådet om å gjøre nettene minst mulig "hyggelig" for dem, ikke småprat og lys og kos, også får hun ekstra masse av det på dagtid. Det skal visst gjøre at de lærer forskjell på dag og natt, så får vi krysse fingrene for at vi har lettlærte småjenter. Lykke til i natt da, skal sende gode tanker til dere når vi også sitter våken )
Gjest Skrevet 19. januar 2007 #14 Skrevet 19. januar 2007 Så godt å se at det ikke er bare hos oss det er nattevåk.... Her sover også jenta søtt om dagen, ofte flere timer i strekk, men når det er natta..... Har ikke sovet siden det første døgnet på sykehuset, og nå har vi vært hjemme ei uke... Har de siste 2 nettene endt opp med å legge jenta i senga med meg og da sovner hun som en stein. Noe med den kroppsvarmen og hjerteslagene til mamma ant.... Husker ikke hvordan det var med førstemann lenger, så når helsesøster kommer på hjemmebesøk tirsdag skal jeg suge til meg gode råd. Ekstra slitsomt med tøffe netter når en er alene hele uka og må opp om morran for å få avgårde størstemann i barnehagen.
Gjest Skrevet 19. januar 2007 #15 Skrevet 19. januar 2007 Nå skal jeg å gå legge meg. Vesla har hengt i puppen i to timer i kveld, ble aldri mett, og sovna hele tiden i tillegg. Skikkelig frustrerende, men nå tok pappaen henne og da sovna de begge to i senga vår :-) Jeg har sittet å ventet på melding fra ei venninne som plutselig fikk møte poden sin i dag. Hadde planlagt ks den 7 febr. Men havna på føden i dag pga blødning og hadde 1-2cm åpning. Så da tok de ingen sjanser og tok gutten ut i dag. Hun ringte helt skjelven et par timer før og klarte ikke helt å skjønne at hun skulle få gutten sin i dag. Kjente igjen følelsen så utrolig godt.. en vagger opp på sykehuset, for konstantert start på fødsel og to døgn etterpå kommer de og sier at om to timer er jenta ute... hun fikk en gutt på 2850g og 45cm. Liten og kraftig plugg.. hehe.. gleder meg så masse til å gå på barselbesøk. Jeg skal gå inn på føden uten å bli sjekka, målt, eller bli lagt inn... jeg kan gå ut igjen etterpå! Hehe.. det er stort for min del, etter å ha vanka inn og ut av de gangene siden uke 7 :-) Så nå har jeg fått godmeldingene og skal sove de to timene maks før frøkna våkner igjen :-) Håper dere får en fin natt jenter!
Gjest Skrevet 20. januar 2007 #16 Skrevet 20. januar 2007 Goood morgen jenter... Ny dag og nye muligeheter..... Våknet i dag av de smertene i rygg og mage.... Kommer takvis...... Ble faktisk glad selv om det er vondt. Hehehe Kanskje det endelig er min tur..... Det har holdt på slik i 4 1/2 time nå..... 10-15 min mellom hver...... Krysser fingrene nå assa,......10 dager over nå. Hvordan går det med dere andre som venter og dere som har små søte hengende i puppen???? Planer for dagen da jenter???? Jeg skal egentlig til byen men det spørs..... Må ta det litt på sparket.. Nå snør det også ja ;o)) Ha en knall dag
rahi Skrevet 20. januar 2007 #17 Skrevet 20. januar 2007 God helg alle sammen! Etter noen timer søvn nå på morgenen / formiddag er humøret og formen straks bedre! Var hos jm i går. Alt er vel - babyen i magen har det bra og jeg har fint blodtrykk og ikke antydning til ødemer engang. Er egentlig i kjempefin form bortsett fra bekkenvondt som jeg godt kan holde ut bare jeg får nok søvn Håper alt står bra til med dere alle - spesielt Gullmor med familie Nå må det ha skjedd noe vel..
Gjest Skrevet 20. januar 2007 #18 Skrevet 20. januar 2007 Nå ser det ut til at det putrer godt her........ Må jo bare komme i dag..... De takene siden 8 og nå kom det rød/brun utflod.....
Gjest Skrevet 20. januar 2007 #19 Skrevet 20. januar 2007 Håper smaskebaby kommer i dag da! Høres jo unektelig optimistisk ut da. *bank i bordet* Masse lykke til... bare til å vagge rundt litt ekstra nå da, så kommer smasket på et blunk skal du se :-) Vi har hatt rekorden i møkkanatt tror jeg i natt. Hvertfall for her i huset. Live har vært våken hvert 20 min, og krevd mat. (fra slutt til våkning igjen) Og vært våken og nekta og roe seg igjen, snakk om å ha snudd døgnet. Hun har hengt i puppen fra 22 i går frem til 05 i natt. Da sovna hun omsider litt godt og sov til 07. Etter det var hun våken til 09, og så fikk hun mat (igjen) og sov så til 13. Nå sover hun på brystet mitt etter nok en liten matøkt, mens jeg halvsover med laptop i fanget.. hehe. Her må man multijobbe om man skal gjøre noe annet enn mat og bleieskift :-) Men men.. nå når hun ligger her på brystet, med bæsjelukt fra bleia (tør ikke skifte før hun våkner igjen, det er litt typisk her, sovner og så braker det i bleia samtidig) fjøslukt av ryggen (skinnet lukter litt sau enda) og svakt gulpelukt av toppetasjen... så må jeg jo innrømme at nattas arbeid og frustrasjon forsvinner. Den lille stinkbomba er jo så søøøøøøt. :-) Heheehehe...
Hanne og jentungen Skrevet 20. januar 2007 #20 Skrevet 20. januar 2007 Meg og lille Live: jepp. Minnene fra de kjipe nettene forsvinner idet de sovner søtt på morgenkvisten med et lite førnøyd smil om munnen:) Her fungerte trikset til Sponge, men ikke før klokka 3. Jer derimot er storfornøyd med 3 timer kvalitetssøvn (etter sex for første gang på veldig lenge. Vi klarte ikke dy oss når vi endelig hadde litt fred).
DiddiDaddi Skrevet 20. januar 2007 #21 Skrevet 20. januar 2007 Heisann! Så spennende med Smaskeli, spørs om det ikke har skjedd noe der... ) Håper Meg og lille Live får en bedre natt i natt, og det høres jo veldig lovende ut for Hanne sin del - kanskje dere er på rett vei nå ) Martine hadde også en veldig mye bedre natt, våknet ofte for å spise, men sovnet igjen etterpå, og var ikke så urolig i kroppen som hun bruker å være. Problemet i natt var meg...!! Døgnrytmen min er bare så snudd etter å ha blitt holdt våken natt etter natt, og deretter sovet godt på formiddagen...så fikk ikke sove i natt!! Går det an da?!?! Tydeligvis... ) Er det ikke det ene er det visst det andre...gjesp...satser på at begge får en fin natt i natt!
Gjest Skrevet 20. januar 2007 #22 Skrevet 20. januar 2007 Hanne: Hehe... dere fikk lurt dere til en "privat" stund ja. Vi var så lykkelige for vi fikk det vi også her om dagen. Her skulle det ikke gå mnd eller bli sånn "evighet mellom hver gang". Men etter x antall våkenetter og vesla i vår seng, begynner vi skjønne gamet.. det blir liksom bare et par ganger innimellom, når vi får sparka vesla ut av senga.. :-p men nå høres det jo ut som frøkna di skjønner opplegget, håper du får en god natt nå også da. Vi satser på en bedre natt... hun var på riktig spor her en stund, men så ble alt kaos igjen, men men.. trøsten er som sagt morgenene, da er alt glemt. En får klamre seg til de.. hehe... håper du også får en fin natt stinemor.. det er slitsomt det her, når man går som en zombie og ikke får sove når man har sjansen en gang :-) Nå skal vi kose oss med hjemmelaga pizza og gire ned etter en hard natt og slitsom dag, med mye mating og styr :-) Vesla sovna for en time siden, så nå må vi time inn mat til oss selv i mellom. :-) HA en fin kveld da jenter.. :-)
SpongeBob Skrevet 20. januar 2007 #23 Skrevet 20. januar 2007 Hei, folkens, måtte bare kikke inn sånn i kveldinga for å se hva dere driver med. Ikke noe nytt her, men spennende nyheter fra smaskeli! Du skal se småsmasket er på vei omsider, det ble jo veldig stille:) Gullemor har ingen hørt noe fra? Eller ka-ping? Og Hanne: Respekt! Her sovner jenta kl 03 og dere klarer ikke å dy dere? Her ble seksuelle fantasier første halvår av LTs liv kjapt erstattet av drømmen om uforstyrret søvn, kan ikke se for meg at det skal bli annerledes framover... Ikke for det, gubben er jo ikke hjemme heller, så om jeg skulle ha hatt store planer om seksuelle utskeielser er vel min kjære kusine og husgjest eneste alternativ, og jeg tror ikke hun er særlig interessert... Heldigvis:) Har endelig begynt å kjenne litt murring i korsryggen og "dytting" nederst i bekkenet, så om ikke annet har jeg i alle fall vise forhåpninger nå om at det kan komme til å skje noe i løpet av de neste par ukene. Ingen tegn til den berømmelige slimproppen, heldigvis, men det kan vel være andre ting der nede som har distrahert meg (se forrige tråd)... BAH! Himmel, som jeg gleder meg til å få ha kroppen min for meg selv innimellom, sove på magen, kunne lene meg framover uten å få hissige spark i ribbeina til takk, drikke vann/juice, drikke etter kl 19 uten å måtte tisse _hele_ natta, i det hele tatt. Generelt, få en torso med plass til både blære, tarmer og magesekk skal jo bli bare kos! Samtidig har jeg hatt en glimrende dag, blir vartet opp av kjære kusine og har en skjønn sønn som bare vil kose og leke med mammaen sin. Har bakt brød og lest litt og har ikke større ambisjoner enn det heller:) Nå skal det sløves til jeg blir tobarnsmamma! Kjære nybakte: Lykke til i natt! Det går an å vekke sovende barn på dagtid, jeg bare nevner det... Vi fikk OK netter etter å ha innført regel om ingen lurer over to timer, det hjelper med masse våken- og spisetid på dagen. Anbefaler ikke noe Gina Ford-opplegg, men det er jo verdt å prøve å unngå 4 timers lurer på dagtid hvis det kan gi bedre netter. For mammaer trenger VELDIG å få sove litt... liten: du har all min sympati:)
rahi Skrevet 20. januar 2007 #24 Skrevet 20. januar 2007 Ønsker Smaskeli masse lykke til - kanskje født allerede? Så ikke at det var spennende ting på gang i formiddag - vi var nok inne på tråden akkurat samtidig. Hm, ble også litt imponert over den `kunne ikke la være kl. 3 om natta`. Kjenner meg ikke igjen i det hele tatt...fint at søvnmangelen ikke har tatt helt piffen av lidenskapen Har forresten en nabo som ble gravid igjen veldig kjapt etter fødselen uten at det var helt meninga. Bare så det er sagt at det går an selv om man ammer og alt det der De fleste har vel lagt seg nå, men ønsker alle en etter forholdene en god natt .
SpongeBob Skrevet 21. januar 2007 #25 Skrevet 21. januar 2007 Ja, god morgen, folkens! Ble sittende til over midnatt og se tv i går, lurer litt på hva som går av meg. Er det bare at jeg får slappet såpass av på dagtid som gjør at jeg ikke lenger ramler i seng helt utslitt ca kl 22? Det er svært underlig... Min elskede sønn leker med "Mollys bondegård" (en vidunderlig oppfinnelse) og jeg pimper te med honning, våknet med utrolig sår hals og siden det er skikkelig vinter ute tenkte jeg å bruke det som unnskyldning for å sløve i dag (også). Det er speilblank is under løs tørr snø ute, så med mitt noe dubiøse tyngdepunkt tar jeg ikke helt sjansen på de lange lufteturene. _Kanskje_ jeg gjør unntak hvis det blir skikkelig fint vær, men vi får se det an:) Så, når kommer det eegentlig oppdateringer fra Smaskeli og Gullemor? Og hvordan har natten vært for dere med små natteranglende stinkbomber? Og rahi - nå er det vel bare oss igjen her, hvordan går det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå