Dibber Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 Jenta mi på snart 3 mnd har plutselig fått grønn bæsj! Jeg fullammer, kan det være noe hun ikke tåler av det jeg spiser? Melk feks?
Gjest Skrevet 19. januar 2007 #2 Skrevet 19. januar 2007 Løk og enkelte andre matvarer gir grønn bæsj:o)
Dibber Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2007 Løk har jeg bevisst unngått, men jeg spiste litt lakris så jeg tenker at det kan være årsaken.
mamma-lille og lille m Skrevet 19. januar 2007 #4 Skrevet 19. januar 2007 Var innlagt på sykehus med mi lille (ikke pga grønn bæsj, men hun hadde dette også). Der sa e at grønn bæsj skyldes virus i tarmen. Ikke noe farlig så lenge småen ellers virker fin.
OktoberPrins kom 20.10 Skrevet 19. januar 2007 #5 Skrevet 19. januar 2007 Min tass bæsjer tidvis grønt, spesielt de dagene jeg har fråtset i caffe latte (får melkekick avogtil...). Jeg har spurt svigerfar (og svigerinne) som begge er leger, og de sier begge at den grønne bæsjen er helt normal,ingenting å bry seg med. De har ikke nevnt noe om virus, de sa bare at det kan være noe de reagerer på,selv om de ikke får vondt i magen.
Aga:-) Skrevet 19. januar 2007 #6 Skrevet 19. januar 2007 Det kan visst nok være mange forklaringer på grønn bæsj, og i all hovedsak er det helt uffarlige greier. Leste på nettet i går at det kan være fordi tarmen tar opp melka så effektivt at det blir gallevæske til overs som utskilles med avføringen, derav grønnfargen.
nati, knotten & lille karamell Skrevet 19. januar 2007 #7 Skrevet 19. januar 2007 Jeg fikk beskjed om at det var fordi babyen min ikke drakk lenge nok slik at han fikk med seg den tykke melka som kommer på slutten. Han drakk bare den tynne i begynnelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå