Gå til innhold

Hjelp! Tenner (litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på litt over 3 måneder som tilsynelatende begynner å få tenner. Gikk fra å være verdens blideste gutt til å bli betrakktelig mer utilpass og sutrete over natten. Dette har foregått i 5 dager nå og vi har vært hos lege for å sjekke at det ikke var noe som feilte han.

Han suger masse på hendene sine, har mindre matlyst og i går kveld hadde han den verste gråtetokten han noen gang har hatt. Var helt hysterisk og utrøstelig. Roet seg først når han fikk noe å tygge på.

Noen som har lignende erfaring med barn som får sine første tenner? Blir de seg selv igjen? Noen tips? Hvor lenge kan det foregå av gangen? Kommer alle tennene rett etter hverandre eller går det i rykk og napp?

Har kjøpt dentinox og skal kjøpe bitering. Håper bare han ikke blir så hysterisk i natt og, det er så vondt å se dem så lei seg. Dette må da snart gå over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min var også sånn når han var rundt 3mnd,måtte ha noe å tygge på hele tida. Var til og med litt rød på tannkjøttet,noe som jo tyder på at det er tenner på vei opp. MEN ikke for å skremme deg eller noe,dette kan ta laaang tid. Gutten min fikk første tanna nå når han var rett over 7mnd. Ikke vært like ille hele tida,men i perioder.

Håper gutten din blir bedre snart da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...