Gå til innhold

Svangerskapsdiabetes..

Vibeke28(fått to jenter)

Anbefalte innlegg

Ja, det har nå jeg utvkikla igjen. Hadde det med nr 1, men tok alle forhåndsregler denne gangen.. men det gikk bare bæsj (som vi sier her hehe)

Nå er ikke det den verste komplikasjonen, men ille nok syns jeg. Jeg får ikke føde der jeg ville, siden det sykehuset (Ringerike) ikke har egen barneavdeling. Så da fikk jeg velge mellom Drammen og Riksen, tok Riksen. Har født på Drammen før, og unngår det om jeg kan for å si det sånn...

Snakket med en koselig jordmor fra Riksen i går, og hun sa at det var vanlig prosedyre å sette igang fødselen 2-3 uker før termin. Det betyr at jeg har ca 4 uker igjen. Plutselig litt dårlig tid da!!

Må si jeg ble veldig letta når jeg kun har så kort tid igjen. Fikk meg en skikkelig nedtur når blodsukkeret ikke var så fint som jeg trodde. Ble ordentlig skuffa faktisk og gråt en skvett. Men som jordmoren min sa: det er ikke verdens undergang, og det er ikke helt fremmed for deg. Sant nok, men litt slitsomt med alle disse målingene hele dagen (og natta)

Nå har jeg time hos lege på mandag, hun skal se over målingene mine, også ser hun om jeg trenger mer insulin eller om jeg klarer meg på det jeg har.. Bruker en minidose insulin nå, 4 enheter hver kveld. Liker ikke de sprøytene jeg..

Flere der ute med svangerskapsdiabetes?

Ønsker dere alle en god helg=)

Fortsetter under...

Har type to diabetes, men har måttet begynne med insulin nå under svangerskapet. Du får bare tenke som så om de sprøytene at du heldigvis ikke trenger sette så mange og så lenge. Jeg gikk fra tabletter og rett over på ca 6 injeksjoner pr dag. utrolig hva man finner seg i når det ikke er seg selv men den lille det gjelder. Er jo til det beste for den at blodsukkeret reguleres best mulig. Med minst mulig sukker og stivelse i maten blir målingene fine og behovet ditt for insulin vil ikke øke, så om du klarer slipper du jo litt unna disse sprøytene.

Lykke til med de siste ukene dine da! Håper alt går bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...