Gå til innhold

Blir nok februarbaby på meg=)

Anbefalte innlegg

Hadde en samtale med Riksen i går. Jeg hører egentlig til Ringerike, men så har jeg utviklet svangerskapsdiabetes igjen, så da må jeg til Riksen.

Der er det standard prosedyre å sette igang fødsel 2-3 uker før termin, med andre ord.. bare 4 uker igjen sånn ca.. Så da blir det februar!

Er ikke akkurat lei meg. Sliter en del med å spise riktig og få riktig blodsukker. Har levd som en kanin stort sett hele svangerskapet, bortsett fra jul selvfølgelig=) Langtidsblodsukker er veldig bra, så det er nå det har utviklet seg. Hadde det med nr 1 også, så det er jo ikke helt fremmed for meg.. bare inni hampen slitsomt å tenke på. Spesielt når jeg virkelig gjorde alt for å ikke få det.. Men men!

Flere som har komplikasjoner?

Ønsker dere alle en fin helg=)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7850818-blir-nok-februarbaby-p%C3%A5-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Vibeke26 & Marsjenta..

Jeg hadde svangerskapsdiabetes med 1 mann, men sist klarte jeg og regulere det med kosten.. Men det jeg lurer på er hvor høyt blodsukker hadde du som gjor at dem ville sjekke deg?Eller ville dem bare sjekke deg for at du har hatt det før? Mitt har vært veldig bra til tross for at jeg har hatt dilla på sjokolade, (kremt,kremt) Men den her siste uke har det vært opp og ned, noen gang veldig bra og noen gang litt høyt 2 timer etter jeg har spist...

Jeg hadde ikke høyt blodsukker, ikke spor av av sukker i urin engang. men jordmor mente det var smart å ta en glukosebelastning siden jeg hadde det med nr 1..

Jeg skjønte med en gang at dette ikke var bra. jeg kom fastende inn, og da var blodsukkeret på 6.. det er noe høyt fastende. Etter to timer så var det helt klart at det ikke var bra. da var det nemlig på hele 11!!

Jeg er glad for at det ble oppdaga, det var ingenting som tilsa at jeg hadde det. Så takket være en smart jordmor så får jeg nå hjelp!

Nå måler jeg ofte (så ofte at det er slitsomt) og nå har jeg alt fra 7-10 etter måltider. Så jeg må nok ha mer insulin...

bare noen uker igjen gudskjelov...

har heller ikke sukker i urin, kanskje jeg skal be om å få tatt en slik test bare for å være sikker... Men jeg har heller vært plaget med lavt blodsukker fram til nå som det er litt bra og litt dårlig til tider...

Er vel ikke bra for babyen hvis det skulle vise seg at jeg har svangerskapsdiabetes...

Det er veldig greit å sjekke om du er usikker. Selv om det sukkerklinet du må drikke smaker forferdelig så er det så kjekt for både deg og babyen å finne det ut om det skulle være noe.. Som regel så er det jo ikke det=)

Lykke til, husk at det faktisk er få som utvikler det...

Annonse

Har du 6,- 2 timer etter frokost har du fint blodsukker første-27.. Kjempefint faktisk=) Så det må du ikke tenke på!

Det som kan skje er at babyen blir stor, fordi de får i seg for mye sukker. Og ved fødsel kan de ha litt pustevansker, lavt eller høyt blodsukker...

Har født ei jente før, med svangerskapsdiabetes, men da var det null komplikasjoner. Ikke var hun stor heller...

Men du må absolutt ikke tenke på ditt blodsukker... hadde jeg hatt 6 etter måltid ville jeg hoppet av glede=)

HEI. jeg hadde også¨svangerskaps diabetes sist, da hadde jeg 11,8 i fastende bl. sukker når jeg tok belastning. Gutten min kom i uke 33+9 og veide 2,9 kilo. syns det var greit at han kom.Hadde lavt blodsukker, som det tok to dager for å normalisere. Ellers ingen problemer, trengte litt hjelp til mating den første uka.Var på belastning i går og venter spent på om jeg har fått det igjen. Er i uke 33 nå, og barnet har vokst fa å være -4% mindre enn gj. snittet i desember til +4% nå. Så jeg får svar på mandag. Jeg hører også hjemme på ringerike, så er spent på hvor jeg havner hvis tidlig fødsel..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...