Gå til innhold

Tenger virkelig et godt råd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er snart 7 mnd. (6,5 nå) For ca en mnd siden begynte hun å drømme fælt om natta. Vi måtte ta henne opp når dette skjedde, for det var så ille at hun skrek seg tur stakkar. Nå ligger hun ved siden av meg i senga vår, og det fungerer greit. Dette skal selvfølgelig ikke bli noen vane, men etter uker med lite/ingen søvn, så gjør man hva som helst for å få sove litt. Pappaen og jeg bytter på å ligge i senga og på madrassen på gulvet. Vi tør ikke å ligge begge to i senga sammen med henne. Men til problemet; hun har snudd totalt på døgnet etter at dette begynte. Det er så ille noen ganger at kl kan bli bli både 4 og 5 om morran før hun roer seg. Jeg er så sliten at jeg vet snart ikke hvor jeg skal gjøre av meg:/ Det skal sies at hun er veldig B-menneske og sover fort 11-12 timer når hun først sovner, men sånn kan vi jo ikke ha det. Det nytter ikke å tvinge en baby til å sove heller liksom.. Vi har prøvd å ta henne opp tidlig/vekke henne en periode, men det nytter ikke.

Desperat etter hjelp:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det er så vondt å ikke få nok søvn!

Jeg tror at løsningen må være å forsøke å ta henne tidligere opp om morgenen. Begynn med å vekke henne en halv time tidligere to morgener, deretter en enda en halvtime til to morgener, osv. Tilsvarende forskyver dere leggetiden hennes en halv time frem. Og så kan hun få sove på dagen, men ikke de siste 3 timene før hun skal ha nattsøvnen sin. Det blir et slit for mamma og pappa dette, men dere må forsøke å avlaste hverandre. Sove på et annet rom noen netter f.eks, slik at dere ikke blir helt utslitt begge to...

Dere ser kanskje ikke effekt av forandringen den første uka, men så burde det begynne å hjelpe. Om dere lar henne sove lenge om morgenen så får hun jo søvnen hun trenger og kommer ikke til å ha "behov" for å legge seg tidligere om kvelden.

Lykke til! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...