Gå til innhold

Dere som gir mme

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan gjør dere det når dere skal ut ? og må mate barnet når dere er borte ? altså ute på bytur feks, shopping osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da varmer jeg ei flaske til 37 grader,og putter den i varmeveske.den holder 4 timer på varmen. Er jeg borte lenger enn det, så har dem varmt vann/micro overalt,så det er ikke noe problem:) Ta selvfølgelig med ekstra melk.r

Skrevet

jeg lager enten ferdig flaske, som har stått litt i kjørleskapet, også har jeg den i kjølebag.. ellers så har jeg med pulver og varmt vann på termos.. kjempe enkelt begge deler..

Den kjølebagen vi har fungerer også som "varmebag" dersom væsken i flasken er varm, men man bør ikke la melken være varm i fire timer som anonym skriver under her.. pga rask bakterievekst i varm melk.. men ta med kald melk, og putt den i varmebad når den lille skal ha mat.. raskt og enkelt :o)

Skrevet

Ta med temperert vann på flaske i en sånn termobag og kjøp avent sin pulverholder. Det er en liten plastikkkopp med 3 rom som du måler opp mme i før du drar. Når mini blir sulten så heller du bare pulveret opp i vannet som etter å ha vært i termobagen har riktig temperatur og vips - så har du ferdig mme på flaske :))

Skrevet

siden ferdigblandet mme kan være å romstemp i flere timer uten fare så pleier jeg blande ferdig en flaske og varme den enten i micro dit jeg skal, eller i gryta. og ja, jeg vet at micro ikke er det aller beste, men det skjer så sjeldent likevel.

Skrevet

Også vil jeg tipse om at de fleste burger king har en micro stående ute i restauranten for varming av babymat :))

Skrevet

Nesten alle dagligvarebutikker selger ferdigutblandet mme. Nan1 og 2 . 200 ml til ca 10 kr. Disse er kjempe kjekke når du skal på bytur:) Varm i micro eller vannbad eller under springen..

En varm sommerdag med ferigblandet hjemmefra kan fort bli surt, også slipper nam å ha med termos og pulver osv..

Skrevet

Jeg har med ferdigblandet NAN på boks, heller det oppi flasken og varmer det i micro( micro har de over alt...).

Skrevet

Hvor lenge skal man varme da ? Skal man bare spørre om å få bruke microen selv, eller sier dere bare til de som jobber der: kan dere varme opp denne for meg ? Skal på restaurant nemlig, ikke sikkert de ønsker at jeg skal svirre rundt bak i kjøkkenet...

Skrevet

Hei, du bare spør om de kan varme flaska, de fleste steder har de vært borti dette før og vet hvor lenge flaska skal stå inne - men ca 30 sekunder pleier å være passe. Varierer jo fra micro til micro. Jeg pleier å la det være igjen litt i boksen (bruker ferdigblandet når jeg er ute) i tilfelle det blir for varmt, snuppa drikker aldri 200 ml i en fei allikevel. Har de ikke micro så får du bare en stor bolle med varmtvann og setter flaska oppi.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...