Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 hvordan gjør dere det når dere skal ut ? og må mate barnet når dere er borte ? altså ute på bytur feks, shopping osv.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #2 Skrevet 19. januar 2007 Da varmer jeg ei flaske til 37 grader,og putter den i varmeveske.den holder 4 timer på varmen. Er jeg borte lenger enn det, så har dem varmt vann/micro overalt,så det er ikke noe problem:) Ta selvfølgelig med ekstra melk.r
vi blir 4 :o) Skrevet 19. januar 2007 #3 Skrevet 19. januar 2007 jeg lager enten ferdig flaske, som har stått litt i kjørleskapet, også har jeg den i kjølebag.. ellers så har jeg med pulver og varmt vann på termos.. kjempe enkelt begge deler.. Den kjølebagen vi har fungerer også som "varmebag" dersom væsken i flasken er varm, men man bør ikke la melken være varm i fire timer som anonym skriver under her.. pga rask bakterievekst i varm melk.. men ta med kald melk, og putt den i varmebad når den lille skal ha mat.. raskt og enkelt )
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 19. januar 2007 #4 Skrevet 19. januar 2007 Ta med temperert vann på flaske i en sånn termobag og kjøp avent sin pulverholder. Det er en liten plastikkkopp med 3 rom som du måler opp mme i før du drar. Når mini blir sulten så heller du bare pulveret opp i vannet som etter å ha vært i termobagen har riktig temperatur og vips - så har du ferdig mme på flaske )
Gjest Skrevet 19. januar 2007 #5 Skrevet 19. januar 2007 siden ferdigblandet mme kan være å romstemp i flere timer uten fare så pleier jeg blande ferdig en flaske og varme den enten i micro dit jeg skal, eller i gryta. og ja, jeg vet at micro ikke er det aller beste, men det skjer så sjeldent likevel.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 19. januar 2007 #6 Skrevet 19. januar 2007 Også vil jeg tipse om at de fleste burger king har en micro stående ute i restauranten for varming av babymat )
hAndy Skrevet 19. januar 2007 #7 Skrevet 19. januar 2007 Nesten alle dagligvarebutikker selger ferdigutblandet mme. Nan1 og 2 . 200 ml til ca 10 kr. Disse er kjempe kjekke når du skal på bytur:) Varm i micro eller vannbad eller under springen.. En varm sommerdag med ferigblandet hjemmefra kan fort bli surt, også slipper nam å ha med termos og pulver osv..
Brillemamma Skrevet 19. januar 2007 #8 Skrevet 19. januar 2007 Jeg har med ferdigblandet NAN på boks, heller det oppi flasken og varmer det i micro( micro har de over alt...).
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #9 Skrevet 19. januar 2007 Hvor lenge skal man varme da ? Skal man bare spørre om å få bruke microen selv, eller sier dere bare til de som jobber der: kan dere varme opp denne for meg ? Skal på restaurant nemlig, ikke sikkert de ønsker at jeg skal svirre rundt bak i kjøkkenet...
@nemone Skrevet 19. januar 2007 #10 Skrevet 19. januar 2007 Hei, du bare spør om de kan varme flaska, de fleste steder har de vært borti dette før og vet hvor lenge flaska skal stå inne - men ca 30 sekunder pleier å være passe. Varierer jo fra micro til micro. Jeg pleier å la det være igjen litt i boksen (bruker ferdigblandet når jeg er ute) i tilfelle det blir for varmt, snuppa drikker aldri 200 ml i en fei allikevel. Har de ikke micro så får du bare en stor bolle med varmtvann og setter flaska oppi. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå