Gå til innhold

skal ikke amme

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg går ikke inn på grunnen her nå da dette er et vanskelig tema å svelge for noen men jeg har en meget god grunn til å ikke amme.og det går IKKE på puppers utseende,jeg vet også at det er det beste å amme men jeg skal altså ikke det,

skal føde på ahus m term 10 april... noen som ikke ammet fra førsten som har fødet der??

føler det er veldig vanskelig å snakke om og redd for reaksjon til pleiere ,jordmor før og etter fødsel.

må man ta med erstatning selv???

håper noen svarer

mvh meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

For det første vil jeg si at Ahus er et flott sted å føde! Jeg har fått begge mine barn der og har bare godord å si om de som jobber på føden og barsel.

Ahus er et mor/barn-vennlig sykehus, det vil si at blant annet legges det veldig til rette for at ammingen skal gå greit for mor og barn.

Jeg respekterer at du ikke skal amme, og det er jeg sikker på at barselavd også gjør. Men du, jeg anbefaler deg å ta kontakt med dem på forhånd og fortelle om ditt valg.

Da vil det bli lettere for alle parter, enn om du som helt nybakt mor må "stå til rette" for hvorfor du ikke skal amme.

Ring og gjør en avtale, slik at du kan komme og snakke med jordmor/barnepleier på barsel. Da vil det stå i papirene dine at du ikke skal amme og det vil ikke oppstå ubehagelige episoder i ditt barselopphold.

Lykke til!

Skrevet

De som jobber på føde og barsel vil kanskje anbefale deg å amme, men de respekterer ditt valg om å ikke gjøre det, det er jeg helt sikker på. Jeg har født to barn der, og ble spurt ved begge fødslene om jeg skulle amme.

Vet ikke om du må ha med erstatning selv, skulle jo tro at de har det på huset? Du er garantert ikke den eneste som ikke skal/kan amme!

Lykke til med fødsel og barseltid!

Skrevet

takk for svar:) ble beroliget njordmor har skrevet det i journalen og jeg skal følge rådet å ringe de på forhånd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...