Gå til innhold

Savner dere å "gå ut" etter at dere fikk barn?


-carina-

Anbefalte innlegg

I kveld var jeg ute på kafè med en venninne. Første gang etter fødselen at jeg har vært ute sånn. (Har vært hjemme hos venninner på besøk) Var veldig koselig å komme ut og skravle litt. Men egentlig savner jeg det faktisk ikke i det hele tatt. Når jeg kom hjem igjen så kjenner jeg at jeg er glad for at det er en stund til neste gang... (Brukte ikke akkurat å fly på byen før heller, men var da på kafè 2-3 ganger i måneden)

 

Enten har jeg "blitt voksen" eller så har visst prioriteringene mine forandret seg litt, gitt... :o)

 

Andre som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, vet du, jeg og sambo ble nærmest kastet ut av mamma,som mente at vi hadde godt av å dra på det julebordet rett før jul. Vi dro hjem etter to timer.

 

Jeg tar henne med meg uansett hvor jeg drar jeg(det blir jo hovedsakelig på dagtid), det har hun så godt av også, å treffe andre folk og få se ulike miljøer. Også koser hun seg sånn!

 

Savner ikke å gå ut på kvelden, da er jeg stort sett så sliten at det er godt å slappe av hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har to barn, minste på 6 mnd og største på 3 år. Eldstejenta var syk de to første årene av sitt liv, men etter en liten opeasjon ble hun frisk. Pga dette har vi hatt det tøft lenge, og jeg var ekstremt sliten. Parforholdet har ikke akkurat fått noe særlig pleie de siste 4 årene... Etter at vi fikk minstemann ble det enda vanskeligere å komme seg ut da vi fortsatt sliter med soverutinene, og beteforeldre er totalt fraværende som barnevakter. Så JA, du kan trygt si at jeg savner å gå ut!!! Mannen min og jeg har nå et ekstremt stort behov for å gå ut alene (uten barn) og kose oss i sosialt lag, for å pleie parforholdet og oss selv, men skjønner ikke helt hvordan vi skal få det til...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er jo kjempeleit når man gjerne har behov for å komme seg litt ut, men ikke har mulighet. Vi har heller ikke flusst med barnevakter, men siden vi nå som sagt trives godt hjemme gjør det ikke så mye foreløpig i hvert fall. Og dersom vi MÅ ha barnevakt pga noe "viktigere" enn bare å gå ut på byen så har vi jo mange vi kan spørre... Men vil ikke "bruke de opp" på noe så lite viktig som en tur ut.

Skjønner jo at for deres del er det derimot litt viktigere å kunne få komme seg ut begge to og få gjøre noe alene sammen uten barn. Har dere ingen venner med barn, da? Eller noen i barsel-gruppa di? Så kunne dere evt .bytte på å være barnevakt... Du har deres barn en natt og de har dine barn en natt? Kanksje du kan spørre på helsestasjonen, kanskje de kan finne på en løsning for dere? Det er jo viktig å få litt tid til å pleie forholdet sitt litt også. Om dere to får litt tid alene får jo barna deres glede av noen lykkeligere foreldre! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er helt enig i alt du sier og skjønner at dere foreløpig trives godt hjemme. Men bare vent... (he he). Kveldene og nettene våre er foreløpig så vanskelige at det ikke er bare-bare å ha folk som ikke kjenner minstemann til å sitte barnevakt. Jobber iherdig med å få bedre søvnrutiner, men det tar tid. Håper på en bedring innen en mnd så mannen min og jeg kan få til en kosetur ut :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja jeg må innrømme at jeg av og til kunne tenke meg å gå ut på byen, spesielt når jeg hører hva de single venninnene mine snakker om. Jeg var mye ute på byen før så jeg har egentlig festet i fra meg :) Lillegutt blir 6 mnd på søndag og jeg har enda ikke drukket noe særlig, vært ute 2 ganger, men vært hjemme kl 01.00 :) Skal ut og spise sammens med noen venninner i kveld faktisk!

Jeg ble gravid etter bare å ha vært sammen med sambo i 9 mnd, begge to ble litt fortvila da ,siden vi hadde opplevd så lite sammens. Så da inngikk vi en avtale om at selv om vi fikk et barn, så skulle vi sette av ei helg i mnd der bare vi gjør noe sammens ( kino, ut å spise osv ), og at vi skal ha 1 - 2 reiser i året alene ( weekend) , så i februar reiser vi til praha og i mai til Riga el London. Både gruer og gleder meg, blir sikkert rart å ikke se lillegutt på noen dager, men jeg håper og tror dette både er sunt for oss og den lille :) Har også fartet en del med den lille, er mye i Åre ( hytte der ) og på hjemplassen min som er 4 timer unna der vi bor og i Nord Trøndelag der sambo kommer fra. Tar også han med oss på kafeturer og restauranter ( feiret bursdagen til sambo i går på restaurant), det er veldig koselig å komme seg ut både med og uten barn :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må nok si at det har blitt lite utekvelder på mamma her ja! Jeg har ikke det store behovet heller, synes det er deilig med de få timene det er stille her etter at barna har sovet for kvelden. Og vi samler heller venner her istedet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke. Merker at jeg har blitt mer hjemmekjær og at det ikke er noe must å finne på noe i helgene, så de fleste tilbringes hjemme. Jeg er stort sett med på det jeg har lyst til, både av venninnekvelder, julebord, osv. I tillegg spiller jeg håndball, så kommer meg jo ut når det er trening og kamp og det er stort sett 1-2 ganger i uka (men bare et par timer, da) og da er det sambo som legger gutten vår. Han synes det er kjempegodt å få ha han litt for seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender jeg noen ganger kunne tenkt meg et par timer alene. Har to barn. og er aldri alene. Minste sover i senga med oss, nekter å legge seg før meg, så jeg har 1-2 unger sammen med meg hele døgnet.

Men, koser meg veldig hjemme med mann og barn, så savner ikke å gå på byen eller noe slikt. Koselig med en film og god mat hjemme:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaaaaaa jeg savner det mye!! Savner det å være noa annet enn mor og kone. Vil sitte på kafè i timesvis og bare skavle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ofte på cafe ,synes det e kjæmpe koslig:) . For meg er det viktig å komme ut å treffe venner som ikke har barn. Synes det er også er fint en gang i blandt ,som er sjelden...å gå ut på byen!. Men vil jo fort hjem:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært skikkelig hønemor og ikke villet gå fra babyen min jeg... Men nå kjenner jeg at jeg trenger en tur ut snart (på byen). Har vært ute et par ganger uten baby både dag/kveld...

Så deilig å dra på shopping uten mann og barn da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hønemor som Tiny her jeg og, har egentlig ikke hatt noe behov for å gå ut uten baby og hvis jeg hadde prøvd hadde jeg sikkert bare tenkt på babyen hjemme likevel. Men når det er sagt så gleder jeg meg til å kunne ta en tur ut igjen, vet at det skal bli deilig å være litt meg selv igjen og ikke bare mamma. Vet ikke helt når det blir for den lille nekter flaske og har akkurat begynt med grøt noe som så langt ikke har vært noen suksess så her er avhengigheten av puppen fremdeles overhengende. Men vi er flinke til å ta henne med på ting da, var i Paris i forrige uke alle 3, fikk ikke akkurat smakt på utelivet der, men koselig ble det allikevel...... Savner av og til det gamle livet, men stort sett er jeg fornøyd med det gamle. Føler heldigvis at jeg har festet en del i mitt liv så sånn sett er det greitt at denne perioden blir mer hjemmekjær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...