Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan en gutt på 2 år + 4 mnd. få voksesmerter??

Eller er det bare trassalderen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Det kan han.

Jeg har ei som nå er 13 og hun har hatt voksesmerter siden hun var 2. Og nå er det vesla på snart 3 sin tur. Hun begynte sommeren etter hun fyllte 2. Ble 2 i mars... mamma sier at jeg også begynte rundt 2-årsalderen.

Disse smertene er helt grusomme! Jeg har sittet oppe maaaange netter og massert små vonde ben. Jeg gikk endatil til legen med eldstejenta da hun begynte på skolen og voksesmertene tiltok slik at det gikk utover nattesøvnen. Jeg fikk beskjed om at det var bedre å gi barna en paracet mor smertene enn at de skulle miste nattesøvnen. Du vil merke at smertene vil komme og vare i perioder. Det beste kjennetegnet på om det er voksesmerter er at de ligger i halvsøvne og griner eller "masgråter" og trør og gnur med bena. Smertene er betegnet som "diffuse" men det vil ikke si at de ikke er reelle eller smertefulle nok.

Dette er nok noe gutten din kommer til å ha i mange år. Men hvis det er noen trøst så skal visst jenter være mest utsatt.....

Skrevet

Håper egentlig at det ikke er voksesmerter hvis det kan vare så lenge.

Han er bare helt håpløs i disse dager. Veldig "vil ikke". Det er nok trass.

Men han har også våknet 5 ganger i løpet av natten og bare gråter. Nesten hysterisk.

Men det virker litt bedere nå, men vi får bare følge med.

Skrevet

vår pode har endel mareritt i ettertid av "store" hendelser

...som julaften ;0)

...nye barn/voksne i barnehagen

da er han helt hysterisk, men klin umulig å få kontakt med

og så slutter det like brått som det starter

virker som han ikke får bearbeidet ting nok på dagen - så da kommer det igjen på natten i steden for

lykke til med sovingen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...