Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 ...For jeg møtte nemlig min egen svigermor i dag, og hun sa hun hadde så lyst til å bade sammen med datteren vår en dag, at det hadde vært så koselig... Jeg fikk litt sjokk, det var liksom ikke et scenario jeg hadde tenkt at kunne komme opp i det hele tatt. Merket med en gang at eg ikke likte tanken. Har tenkt litt på hva grunnen til det kan være, og har kommet fram til at det å bade med babyen er en intim handling som jeg synes er forbeholdt foreldrene. Nakenhet er vel til en viss grad naturlig ja, men for meg er det absolutt ikke naturlig at barnet vårt skal bade sammen med henne. Så nå sitter jeg bare og lurer på hvordan jeg skal unngå dette, har ikke lyst til å såre henne heller. Forslag til hvordan jeg skal løse det?
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #3 Skrevet 18. januar 2007 Hun mente å bade sammen i badekaret hennes, for det hadde hun pleid å gjøre med sønnen sin (altså sambo) og han elsket det sa hun... Jeg mener absolutt ikke at hun har noe annet enn gode hensikter med dette, men jeg liker ikke tanken på det uansett. Finnes da mange andre ting hun kan finne på med henne, bading synes jeg som sagt blir litt vel intimt... Nesten som om hun skulle ammet henne hvis hun kunne, det er også noe jeg vil gjøre selv, selv om det er aldri så naturlig...
mamsen-til-2 Skrevet 18. januar 2007 #4 Skrevet 18. januar 2007 Ser ikke noe galt i det bare hun har på seg noe når hun bader sammen med barnet. Bikini eller badedrakt f.eks. Min far har dusjet sammen med sønnen min flere ganger,men da har han shorts på seg såklart. Hadde han vært naken hadde jeg steila ja................men dette er bare min mening.
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #5 Skrevet 18. januar 2007 Jeg sitter faktisk her og diskuterer dette med min svigermor... Og hun sier; æææææææsj! Og i tillegg sier hun at det er en stor forskjell mellom mor og barn og bestemor og barnebarn!!!! Også sier hun en gang til; ææææsj, det er da virkelig urenslig!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #6 Skrevet 18. januar 2007 Det er AKKURAT det jeg mener, får bare ikke ordlagt meg ordetlig. Det er virkelig stor forskjell som du sier. Men hvordan få avverget denne badingen uten at noen blir såret? Tenkte på å fortelle sambo det hun sa i dag, tror ikke han heller er veldig pro det for å si det sånn. Da kunne han ha sagt nei hvis hun spurte igjen, de kjenner jo tross alt hverandre bedre enn hun og jeg. Vil bare ikke at han skal bli flau eller noe, eller kanskje synes at jeg kritiserer moren hans vel mye... Har vært mye annet rart jeg har måttet ta opp med han ang. henne for å si det sånn...
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #7 Skrevet 18. januar 2007 Det hadde vært annerledes hvis de stod ved siden av hverandre med klær på i en dusj, og forsåvidt også hvis hun hadde klær på i badekaret. Men likevel vil jeg helst bade mitt barn selv. Evt at pappan gjør det selvfølgelig.
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #8 Skrevet 18. januar 2007 Hva med å foreslå at hun tar henne med i svømmehallen en dag? Du kan evt. bli med, og det er jo enda mer kos å bade i basseng enn i badekar! Du kan også si at foreslå at svigermor bader henne(uten å bade selv). Hvis hun har antenner har hun etter disse to forslagene skjønt at du ikke ønsker at de skal bade sammen. Har hun ikke antenner må du nesten bare si at du synes det føles feil at jenta di skal bade sammen med noen andre enn foreldrene sine. Ditt barn, dine regler Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #9 Skrevet 18. januar 2007 Takk for gode råd. Neste gang vi er på besøk kan jeg jo bare slenge ut "å, kanskje du har lyst til å bade henne nå"? Hvis hun da sier at hun hadde tenkt de skulle bade sammen, er det lettere å vise med kroppsspråk at det ikke blir aktuelt, i dag når hun sa det ble jeg så tatt på senga at jeg ikke fikk sagt annet enn "m-hm?!?" Tror hun er for lita for svømmehallen, men kan jo ha det i mente til senere... Og du har rett; hvis hun ikke har antenner, får jeg bare si det rett ut. Hadde bare veldig lyst til å unngå å såre henne, hun synes jo åpenbart dette er helt uproblematisk...
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #10 Skrevet 19. januar 2007 da må besteforeldrene ha på seg badebukse fra Libero f.eks.hehe Tenker på masse bakterier, sopp og viruser som kan inne holde en voksen kropp.Æsjjj.. jeg tror at barna får dem i løpet av sitt liv uten "hjelp" av besteforeldrene...Rart folk som seter babyer i fare unødvendig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå