natasha *fødeklar* Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 Jeg blødde friskt blod i 3 dager i forrige uke, er i min 19`nde uke nå. Etter flere besøk på føden og 3 ultralyder fant de grunnen: Morkaka ligger langt nede og har derfor lettere for å blø. Har fått beskjed om å ta det med ro og ikke løfte tungt. MEN: Kan vi ha sex?? Turte ikke å spørre legen om dette. Vil være 200% sikker på at det ikke skader babyen. Noen som vet?? Hilsen Fru-strert;-)
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 Tviler veldig strekt på at sex kan gjøre noen skade:)) Det eneste du må være obs på er du an få en liten blødning i etterkant. Helt ufarlig:) Når en er gravid er det faktisk veldig vanlig med små blødninger etter sex, spesielt dersom det "har gått litt hardt for seg". Det kommer av hormonelle forandringer, og enkelt og greit fordi skjedeveggen er mye mer ømfintlig nå, og at den inneholder mye mer blod. Dersom morkaken din er foranliggende kan den bidra ytterliggende til små blødninger, men ikke bekymre deg:)) Så lenge blødningen er liten, blodet er friskt og det ikke lukter "gammel fisk" er det nok ikke noe å være redd for:)
natasha *fødeklar* Skrevet 18. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2007 Tusen takk for svar!!!:-):-) Hva med orgasme, kan dette forårsake at morkaka kommer lenger ned? el løsner? Har kommet brunt blod/slim helt siden jeg sluttet å blø, kommer fortsatt, men veldig lite. Bør vi vente med å ha sex?
Lille-gullklumpen Skrevet 18. januar 2007 #4 Skrevet 18. januar 2007 Hei! Jeg hadde noen blødninger og fikk da beskjed om å vente med å ha sex... Kan hende dette er individuelt, men jeg har vært veldig åpen med lege og jordmor og spurt rett ut jeg. Og fått flotte svar tilbake, så jeg anbefaler veldig å være åpen om det jeg... Evt ringe Jordmortelefonen. Veldig positiv til den! Lykke til, og heldigvis er det ganske vanlig med blødninger, men absolutt ikke noe morro da..
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #5 Skrevet 18. januar 2007 Hvis du har blødninger på grunn av at morkaka ligger langt nede, og har fått beskjed om å ta det med ro og ikke løfte tungt, så må du være litt forsiktig når du har sex. Er normalt å blø litt etter sex ja, men det er fordi slimhinnene nedentil et mer tørre og sårbare nå og kan blø litt lettere. Så du kan ha sex, men ikke vill eller hard sex, ta det litt rolig. Noen skal la være å ha sex pga blødninger, men om det hadde gjeldt deg så hadde du fått beskjed om det fra legen. Orgasme skal ikke være farlig så sant du ikke er i faresonen for tidlig fødsel.
natasha *fødeklar* Skrevet 18. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. januar 2007 Tusen takk for svar alle sammen:-) Huff, er så usikker jeg:-( vet ikke om jeg "tørr å ta sjangsen" liksom:-( vil jo så gjærne at det skal gå bra, men man vet jo aldri:-( Men en orgasme har ingenting å si for hverken morkake eller livmor? Ble masete dette, men er så usikker og synes det er så ekkelt å ringe å spørre, de virket så "snipete" da vi var der:-( *Klem*
Lille-gullklumpen Skrevet 18. januar 2007 #7 Skrevet 18. januar 2007 Så synd at de ga det inntrykket! For det er jo veldig naturlig å uroe seg for dette her... Jeg ventet med sex og orgasme til blødningene var helt ferdig jeg, og startet litt forsiktig etterhvert. Da følte jeg meg mye tryggere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå