Snusmumriken* Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 Føler meg en smule "stresset" etter jordmor-besøk i går. Jeg har tidligere fått beskjed om at jenten min ligger med hodet ned, men nå ble plutselig jordmor usikker. Hun sa først at hodet var så godt som festet...men da hun skulle lytte etter hjertelyden, så fant hun den så høyt oppe. Kjente og presset på magen min flere ganger, og lyttet etter hjertelyden flere ganger mens hun sa; jeg er usikker jeg altså. Men tilslutt sa hun; hun ligger nok med hodet ned, men ligger nok en del høyere enn jeg sa til deg til å begynne med. Ble så paff at jeg ikke kom på å spørre om noe som helst. Burde jeg ikke bli henvist til ultralyd hvis hun var usikker?? Og hva gjør jeg hvis fødselen plutselig starter nå?? Skal jeg da forholde meg til at hodet ikke er festet?? Er 37+6 i dag.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 Ring og snakk med henne i morgen. Spør om hun er helt sikker på at ungen ligger med hodet ned og om hodet ikke er festet.
nutri Skrevet 19. januar 2007 #3 Skrevet 19. januar 2007 Du har ennå tid på deg til at hodet fester seg. Jeg er nå inne i 4 dager over ul-termin. Var på kontroll igår. Hodet er lenger nede enn forrige uke, men ikke helt festet. Det kan være din baby er på vei til å snu seg i sete, eller bare spreller litt på seg og "faller ned" igjen senere.
godiva med 3 gull Skrevet 19. januar 2007 #4 Skrevet 19. januar 2007 ikke alltid hode fester seg, så det hadde jeg vært avslappet på. Om du er bekymret så forlang henvisning til UL. Skjønner du blir litt bekymret, ingen som ønsker at noe annet enn hode skal komme først...
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #5 Skrevet 19. januar 2007 Hun burde sende deg til UL om hun er usikker synes jeg. Ble sendt til UL for å sjekke leie for 7 år siden selv, og han lå heldigvis ned.
Gjest Skrevet 19. januar 2007 #6 Skrevet 19. januar 2007 Det er greit å vite hvilke vei babien ligger før en fødsel. Om den har festet seg eller ikke har ikke så mye å si.... ( ifølge min jordmor)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå