Gå til innhold

Til dere som kjenner kynnere..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte kommer de og hvor lenge varer de? Jeg kan kjenne på magen min at jeg har kynnere, den strammes skikkelig. Den er mer stram enn slapp, for å si det sånn. Har vært sånn i hele kveld. De kommer som hagl og varer fra et halvt minutt til ca 2, men jeg kjenner ingen smerte. Kjenner med hånda at magen er kjempestram.

Babisen ligger i seteleie og jeg vil ikke ha noen fødsel før den har snudd seg. Tror dere det kan være noe på gang? Er 38 uker i morgen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også masse kynnere - enten jeg er i bevegelse eller i ro. Har hatt det lenge, og enda ingen fødsel her...Det varierer veldig med tanke på hyppighet og varighet hos meg.

Har du fått påvist seteleie med UL? Jordmor trodde at min lille lå i sete på kontroll i uke 36 og uke 38. Jordmor foretok da UL i uke 38, og det viste seg at hun bare hadde kjent feil fordi han lå med hodet så langt nede i bekkenet at det hun hadde mistolket en nakke som en rumpe...

Skal love deg at jeg straks ble mer motivert for fødsel! Får håpe din lille ligger med hodet ned også!

Du vil nok kjenne om kynnerne går over til rier - for de gjør skikkelig vondt! (I alle fall for de fleste, men ingen regel uten unntak...) Jeg kjente riene mest i korsryggen, men også i magen som skikkelig sterke menssmerter.

Skrevet

Ul i dag, og det var seteleie. Hadde veldig svake rier sist, kjente de så å si ikke før vannet gikk. Da ble de vonde.

Skrevet

Selv kjenner jeg ingen forskjell på kynnere og rier, og siden du også har hatt rier før uten at disse har vært vonde, er det jo ikke umulig at fødselen holder på å starte??????

Kanskje du burde ringt føden og spurt dem om råd, siden babyen ligger i seteleie? Bedre med en sjekk for mye enn en for lite...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...