Gå til innhold

En slags trøst!!

Anbefalte innlegg

Jeg skrev dette som svar til ei litt lenger ned på siden her, men tenkte jeg skulle dele mine erfaringer med flere.

Jeg strevde veldig med ammingen i begynnelsen. Såre brystvorter og brystbetennelse iløpet av først euken hjemme. Hadde feber flere ganger og var generelt kjempesliten.

1 mnd etter fødselen fikk jeg det jeg trodde var enda en brystbetennelse. JEg masserte og varma puppen og pumpa og svetta og følte meg som verdens verste mor. Etter et par besøk på ammepoliklinikken, en ultralyd av puppen hvor de stakk sprøyte i puppen og tok test av melka og en pupp som bare ble hardere og tilslutt nesten blå fant de ut at den ene kjertelen i puppen var helt tett. En såkalt obsess (vet ikke hvordan det skrives). Jeg ble innlagt på sykehuset, de tømte kjertelen og satte et dren i puppen min. Det måtte jeg gå med i nesten en uke.

Nå er det ca tre uker siden de tok det ut, gutten min er over to måneder og jeg føler endelig at jeg har fått grep om ammingen.

Det var helt jævlig så lenge det sto på og jeg ga nesten opp amminga flere ganger. MEn nå er jeg glad for at jeg holdt ut.

Jeg vil bare si til alle som strever: Ikke la ammingen bli stress. Jeg opplevde selv at det va rmye press rundt dette å amme og det hjelper ikke når man selv strever. Det virker ikke som om alle skjønner at de som velger å gi opp ammingen ikke gjør det fordi de ikke gidder, men fordi det sliter dem ut. Det er ikke noe nederlag å måtte gi babyen din morsmelkerstatning. Jeg tror det har mer å si for babyen at moren er i form og ikke går rundt og føler seg mislykket enn at den får morsmelk.

Nå i etterkant er jeg glad jeg holdt ut. Og til alle dere som strever; ikke vær redd for å be om hjelp ! Jeg fikk god hjelp hos ammepoliklinikken på st Olavs.

(men styr unna halleluja-amme-filmer. De hjelper sjelden på selvtilliten når man selv har problemer)

Dette ble litt rotete, men håper det hjelper noen :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7848572-en-slags-tr%C3%B8st/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...