Gå til innhold

Lavtsittende morkake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har lavtsittende morkake og skal tilbake på UL ca uke 32?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har det denne gangen

bak men så lavt at den nå dekker for livmormunningen

skal også tilbake i uke 32

det er stor sannsynlighet for at den trekker seg oppover når livmoren vokser

det er bedre med lavtsittende enn der hvor den ligger helt under

kos med en ekstra ul da!

lykke til

Skrevet

Jepp!

Fikk beskjed om dette da jeg var på ul forrige uke. Legen sa ikke noe spesielt om det til meg, og mente den sikkert lå langt nok opp. Greit å få det sjekka da! =)

Skrevet

Jeg skal tilbake i uke 33. Det er visst veldig stor sannsynlighet for at den flytter seg, så vi får heller prøve å kose oss med en ekstra ultralyd :-)

Skrevet

Jeg fikk også beskjed om dette da jeg var på UL. Men de sa ingenting mer om det der, annet enn at de ville kalle meg inn igjen rundt uke 32. Jeg tenkte ikke mer over det, før jeg møtte en venninne som sa "hæ -da må du jo ta keisersnitt". Jeg ble mildt sagt overrasket over at de ikke hadde forklart mer rundt dette, hvis det er konsekvensen liksom... Men da jeg spurte jordmor, sa hun at dette er noe som er veldig vanlig, og at det er stor sansynlighet for at den vil flytte seg.-Og skulle den ikke ha flyttet seg, så var det ikke noen spesiell fare rundt det heller -annet enn at jeg må få tatt ut babyen ved keisersnitt da... Så jeg velger å ikke bekymre meg for dette, men bare være glad for å få komme på en ekstra UL. Gleder meg veldig!!

Skrevet

Ja jeg har også det, og skal få ny UL i uke 32. Tror egentlig den er gått lengre opp til da. Både jordmora, legen og hun som tok Ultralyden sa at det var vanlig den gikk mer opp etterhvert. Jeg synes også det er fint å få en UL til:)

Skrevet

Jeg også har det.

Den ligger foran og så langt ned at den ligger kant i kant med livmorhalsen. Skal tilbake i uke 32. Fikk beskjed om at det må tas keisersnitt om den ikke trekker seg oppover sammen med livmoren når den vokser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...