JuniGutt06+OktoberJente08 Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 Vår lille gutt begynte med grøt for noen uker siden, men har først nå begynt å spise ordentlige porsjoner. Han får også litt fruktpuré innimellom. Han sliter veldig med å bæsje, og har brukt et helt døgn på å få ut bare litt. I dag skrek han skikkelig flere ganger da han forsøkte å bæsje så det er tydelig at det er vondt for han. Bæsjen er selvfølgelig også veldig hard. Jeg lurer på om dette er noe som går seg til etterhvert som magen hans blir mer vant til denne type mat, eller er det noe jeg kan gjøre for å bedre situasjone. Vi kjøpte sviskesaft og ga ham men er usikker på om dette hjalp noe særlig. Blir veldig takknemlig om noen som har erfaring med dette har noen tips å komme med.
lille-snupp Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 Her har det vært på akkurat samme vis!!! Snuppa har kun bæsjet hver fjerde dag, og da har hun trykket masse for å få ut noe på størrelse med en rosin, og et døgn etter rosina, har hun endelig fått ut litt til, knall hardt og mye hyl og tårer ja... Her har verken svisker eller malt hjulpet:( Fikk tips om å blande en liten ts med olivenolje i grøten hennes, og jammen har det effekt gitt!! Nå går det to dager mellom avføring, den er mykere( fortsatt litt hard, men helt grei å få ut liksom), ikkeno hyling og kun 3-5 minutter pressing!! Fantastisk:) Tok to dager med olje i grøten før den nye bæsjerutinen satt inn:)
Sjokoholikern Skrevet 18. januar 2007 #3 Skrevet 18. januar 2007 Gutten min fikk en halv skje malt i grøten hver morgen, og litt sviskesaft til middag, da gikk det på gli =) men det gikk seg til etter noen uker, så da kuttet vi ut begge deler.
padda+rompetroll Skrevet 18. januar 2007 #4 Skrevet 18. januar 2007 Anbefaler malt og ja det går seg til. Snuppa mi var like dan, prøvde menger med sviske saft uten effekt, men malt hadde god effekt på henne.
suna-78 Skrevet 18. januar 2007 #5 Skrevet 18. januar 2007 Jeg har også en med treg mage som får mme. Har prøvd masse malt men her er det svisker som må til. Koker selv, det er mye mer effektivt enn ferdig saft. Ta noen svisker og vann i en kjele og kok i ca 15 min. 2-3 ts pr dag, ev blande i mat/drikke. Kan stå i kjøleskap med lokk i 4 dager. Denne oppskrifta fikk jeg av helsestasjonen ; ) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå