Gå til innhold

Åååå, er så irritert på sambo...ang permisjon..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har lyst til å dele opp permisjonen sin, ta 3uker i mai, og 3 uker senere (min perm er over 2.sept egentlig). Dette fordi han sier han kommer til å kjede seg i hel om han skal gå hjemme med sønnen vår i 6uker. Hallooo??? Og så er det en annen ting, jeg vil ABSOLUTT ikke tilbake til jobben min, liker meg ikke og håper på å finne ny jobb før endt perm. Dette vet sambo, men insisterer likevel på at jeg skal jobbe 3uker i mai på den møkka plassen menst han har permisjon de 3 ukene, for å unngå å gå hjemme 6uker i strekk som han ikke kommer til å takle sier han!! Han må da klare å gå hjemme med sin egen baby i 6uker vel??? Fader meg!! Blir helt oppgitt jeg! Skulle tro han ikke likte å være med sønnen sin...:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett hardt mot hardt, da! Hvis det ikke funker, så hadde jeg vært litt sleip og sagt fra til trygdekontoret at mannan min skulle ha all permisjonen sin på slutten, for da måtte han jo ha gjort det sånn! He, he...

Skrevet

uff da men du klarer dere det økonomisk om du også er hjemme de første 3 ukene? for da kan du jo det.Ikke for at jeg skal støtte sambern din for det var ikke meningen

Skrevet

Nei, det klarer vi ikke... Er avhengig av lønna...:(

Skrevet

trodde far måtte ta alle ukene sammenhengende jeg...trodde ikke han hadde noe valg. det fikk nemlig jeg beskjed om på trygdekontoret.

Skrevet

Har du ikke ferie du kan ta ut de 3 ukene da?

Men sjekk opp med trygdekontoret om det er sånn at han kan dele opp ukene, for visst ikke så er det jo ikke noe problem :)

Skrevet

tror ganske sikkert at han må være hjemme de 6 ukene sammenhengende..

Skrevet

Your way or no way??

Kommunikasjon kjære deg.

Dere må gjøre noe som faktisk dere begge blir fornøyd med.

Det har ingenting med at han ikke liker babyen sin, ikke alle er skapt for å gå hjemme og "dulle" hele dagen. Noen trenger mer voksen kontakt enn andre.

Nå er det januar - når du kommer til mai, kanskje (understreker kanskje!) du faktisk synes det er godt å komme ut og jobbe noen noen uker?

Her er sambo hjemme 2 dager, mens jeg er hjemme resten. Fungerer kjempefint.

Trygdekontoret sier at du skal ta det sammenhengende, men det er faktisk mulig å lage en del egen avtale med arbeidsgiver

Skrevet

han kan dele opp permisjonen. Må ikke ta sammenhengende.

Skrevet

Kan skjønne at han synes det blir mye å være hjemme i 6 uker i strekk. Men du kan jo si at det er en annen baby han kommer til å være hjemme med i september enn det dere har i dag. Jo eldre de blir jo morsommere er de å være sammen med.

Skrevet

De på trygdekontoret sa iallefall at vi kunne dele opp permisjonen hans.. Jaja, vi kommer vel frem til noe begge blir fornøyd med til slutt..:)

Skrevet

Synes det er merkelig, jeg. Det er da ganske spesielt at en forelder ikke vil være hjemme i 6 uker i strekk med sin egen baby! Det er jo en unik mulighet for ham å bli kjent med barnet sitt aleine, og dessuten trenger en vel ikke gå hjemme og bare "dulle"? Finnes jo masse å ta seg til, både for kvinner og menn i permisjon.

Skrevet

Dette er heldigvis ikke et problem for oss, da vi har fått overført hans permisjon på meg.. Er kjempe glad for at jeg får være hjemme så lenge som mulig. Har ingen jobb å gå tilbake til da jeg fikk oppsigelse der jeg var, men ny jobb må jeg ha da vi trenger pengene ( nettopp kjøpt tomt og skal til å bygge )

Før noen reagerer på at far "ikke får være hjemme med ungen", så må jeg jo si at han er sjømann og er hjemme annenhver måned likevel...

Heldigvis søkte vi tidlig, for etter 1.januar er det visst helt slutt på at mor kan få fars uker,, Er kommet nye regler, så er vel godt mulig far kan ta ukene som han vil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...