Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre når jeg seriøst ikke holder ut mer??

Anbefalte innlegg

Har skrevet her flere ganger før om en håpløs situasjon med legen min. Han nekter rett og slett å henvise meg til gyn, sier bare at så lenge jeg fokuserer på å bli gravid kommer jeg aldri til å bli det.

I tillegg sier legen til mannen min at han ikke får ta svømmetest før jeg har vært hos gyn...

Så har jeg allerede byttet lege fordi den jeg hadde før var håpløs å få time hos+mye styr, og jeg har byttet en gang før det pga flytting -men siden jeg var student da og folkeregisrert i samme kommune som jeg bor nå ble det registrert som "frivillig legebytte." Dårlig forklart, men drit i det, poenget er at jeg FÅR IKKE bytte fastlege igjen før i 2008.

Vi har prøvd siden oktober 2005, og jeg klarer ikke dette her mer. Jeg veit at det er mange her inne som har prøvd lenger, hatt SA, MA og opplevd mye vanskelig, men for meg har min situasjon nå blitt helt UUTHOLDELIG!!!

Er nok en gang vel over el, og kjenner nå at pms kommer snikende... har bare blitt værre og værre de siste gangene, og jeg blir rett og slett helt psycho!!! Føler at jeg ikke har kontroll over meg sjøl, og har bare lyst til å gjøre destruktive ting...

Veit rett og slett ikke hva jeg skal gjøre, og ingen vil hjelpe meg.

Det gjør så vanvittig VONDT inni meg når jeg tenker på at jeg ikke klarer noe så latterlig enkelt som å bli gravid og få barn med mannen min -at jeg veit ikke lenger hva jeg skal gjøre for å holde ut!!

Fortsetter under...

Kan du ikke gå til gynekolog i en privat klinikk? koster jo pittelitt mer, men er vel verdt det.

Sist jeg var hos gyn. var det hos Volvat. Og det gikk veldig fint.

Håper det ordner seg for deg!

Hei Anna Lovinda!

Så kjedelig at du ikke får bytte fastlege nå! For det første må du skifte fastlege med det samme vi når 2008 , for den du har nå har tydeligvis ingen forståelse for deg og din situasjon.

For det andre så kan du ringe rundt til andre leger og høre om det er mulig at du kan få en time der (må være hos en som ikke har så fullt da, men det er jo ikke noe akutt så om du må vente noen uker så gjør jo ikke det noe) .

Det er nemlig ikke sånn at du ikke har lov til å gå til andre enn fastlegen, det er omvendt, hos fastlegen har du rett på å få time/hjelp. Og viss det er vanskelig der du bor kan du jo forsøke lenger unna,eller evt gå direkte til privat gynekolog.

Masse lykke til! Håper du får hjelp!

Takk! Skal ringe rundt til hver en lege jeg finner, en dag jeg har litt mer overskudd enn nå.

Så skal jeg prøve å finne en privat gynekolog. Bor ikke akkurat i noen storby, men må vel være noen i nærheten her også.

Takk for svar uansett!!

Annonse

Må bare spørre....=o)

Har du fått byttet fastlege to ganger i år alt?? I så fall skjønner jeg det er en pine å vente et helt år før du får byttet igjen...

For man har jo rett til to bytting i året...=o)

Men eller så vil jeg gjøre som hun over her og bestilt priv gyn...Bedre det enn å bli gal...

Lykke til

klem

Fastlege kan du vel bytte på nettet...C";)

Vet ikke hvor du bor,men i de fleste litt større byer finnes det vel private alternativ når det gjelder gyn...

Ønsker deg lykke til !

Hilsen fra

Jeg har meldt meg ut av hele fastlege ordningen og bruker en lege på Aleris Medisinske senter (tidligere røde kors klinikken) Det koster en del mer, men det er jaggu verdt hver eneste krone... Bruker en gyn der som er ganske så spes, men allikevel ok. Ble henvist av legen min og betalte vel 450,- for en undersøkelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...