Gå til innhold

Trappe ned på pumpinga etter fem mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan andre som har fullpumpa har trappet ned og slutta med pumping og gått over til mme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lurt å ta det gradvis så du ikke får tette melkeganger og evt brystbetennelse. Det er også lurt å tilvenne babyn på mme gradvis, så h*n tåler det bedre. Prøv å pumpe bare halvtomt, ikke helt tomt, for da stimulerer du bare melkeproduksjon. Du kan jo feks gjøre dette med et måltid i begynnelsen, så fortsetter å erstatte flere og flere måltid etterhvert som melken avtar. Hvis babyn ikke liker mme, så kan du blande den med mm. Hvis du får vonde kuler må du tømme brystet skikkelig, men ellers går det fint å etterhvert bare lette på trykket!

Skrevet

Takk for svar. Hvor lang tid tok det for deg før du gikk helt over til mme?

Skrevet

Gutten min ble veldig urolig (enda mer enn tidligere) etter at jeg begynnte med nan, så jeg holdt på lenge med begge deler. Helt til helsesøster tipset meg om nutramigen (mme uten melk), da ble han mye bedre og jeg sluttet helt å pumpe. Var tydeligvis noe i melka mi han ikke tålte! Fra jeg bestemte meg for å slutte tok det kanskje ei lita uke til jeg sluttet helt, og da tok jeg det gradvis for var på nippet til å få brystbetennelse med en gang det samlet seg melk.. (har vært kjempeplaget med dette, mye av grunnen til at vi ikke fikk til ammingen). Men jeg bare lettet på trykket, pumpet kanskje halvparten av det jeg brukte å pumpe, også mindre og mindre.

Skrevet

Hei jeg er i SAMME situasjon som deg :)

Jeg har helpumpet og nå er snuppa 5 mnd, det jeg har gjort er å gå ned fra å pumpe 7 ganger daglig til 3 ganger daglig, var da helt klart spreng, men jeg holdt ut ! Gjorde det i 3 dager, og idag klarte jeg å gå så jeg kun pumper meg morgen og kveld ! Ser ut til at dette går veldig fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...