Gå til innhold

badekar....helt seriøst jenter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man skal ikke stole på noen egentlig!! Er veldig få som får lov å passe mine barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel forskjell på å stå å dusje enn å sitte på fanget til en naken bestefar/bestemor?? Når man står i dusjen naken, så står man ikke oppi de andre!

Jeg synes ikke det er naturlig at mi datter skulle ha bada sammen med hennes besteforeldre eller hennes oldeforeldre.. Jeg har aldri badet i badekaret sammen med mine foreldre eller besteforeldre!!

Skrevet

Er ikke redd for å være naken!! Sprader gjerne rundt naken og sover naken!! Men hvorfor skal besteforeldre bade nakne med barnebarna? Det skjønner ikke jeg.. Hadde mine sviger foreldre gjort det, hadde ikke jentungen fått lov til å være alene sammen med de mer.. Jobber med barn som har blitt utsatt for det meste.. Er ikke så mange barn som blir tafsa på av fremmende skummle menn i et skogholt, de fleste blir utsatt for overgrep av nærmeste familie..

Skrevet

Det er godt å ha gode besteforeldre for barna sine, og jeg mener ikke at du skal mistenkeliggjøre besteforeldrene. Men uansett hvor supre de er kan det være lurt å ha i bakhodet at man kan ta feil. Venninna mi ble seksuelt misbrukt av bestefaren sin da hun var barn, og jeg regner med at foreldrene hennes ikke trodde han hadde slike hensikter når han fikk legge henne o.l. Men det hadde han altså. Klart vi må stole på nær familie til en viss grad, men det er et faktum at de fleste overgrep utføres av et nære familiemedlemmer. Man er avhengig av at noen innimellom kan passe barnet sitt, så noen må man tørre å stole på. Men å tillate at barnet bader sammen med nakne besteforeldre synes jeg er unødvendig. Man kan aldri helgardere seg, men man kan ta forhåndsregler.

Skrevet

Må si at jeg ser ingenting galt i det! Men heldigvis har vi alle forskjellige meninger da :-)

Skrevet

Hei 7.okt!

Lenge siden jeg har vært innpå her, kjekt å se noen oktobermammaer som fremdeles chatter litt:) Håper det går bra med din lille gutt:)

Min gullgutt er en kjempeplugg på over 7 kg, som smiler og sover hele natten gjennom (opptil 12 timer uten nattepupp:))

Jeg tror ikke jeg hadde brydd meg så veldig om besteforeldre hadde badet med min lille gutt, sånn som de duller rundt ham:) Vet jo at mine foreldre og svigerforeldre har "rent mel i posen"..

Men man har vel vokst opp forskjellig, og har forskjellig syn på nakenhet.. Jeg badet tidvis med mamma da jeg var liten, og husker det som en koselig stund vhor vi pratet i vei, var jo absolutt ikke noe seksuelt over den situasjonen..

Skrevet

Selv om jeg ikke ville likt at lillegutt skulle badet sammen med besteforeldrene(naken), så betyr ikke det at jeg mistenker dem for noe som helst. det er bare prinsippet. synes grensen går med å bade naken sammen med foreldrene jeg. skjønner ikke helt vitsen med å bade sammen med besteforeldrene. kan de ikke bade ungen i badestampen da??? hvorfor må alle på død og liv vrenge av seg fillene og hoppe i dusjen/badekaret sammen med barnet?? synes det krysser grensen for hva som er naturlig, jeg. virker som forlk er så oppsatte på at alt skal være så naturlig, og alle må få gjøre alt med barnet. kan ikke noen ting være forbeholdt mamma og pappa da?? bare lurer...

Skrevet

UNSKYLD MEN EN jente m en En jente!

Trenge ikke være så "politisk" i snakket, herregud...gjør deg smartere enn det du er!

For min del så lar jeg ikke datteren min bade naken med foreldre/bestiser, ikke at de har spurt heller liksom..men tenker ikke på det, kun vi som evt. bader med henne (jeg og sambo)

Skrevet

Har ikke lest den forrige tråden, men om mamma ville bada med ungene syn jeg det er bare greit! Ærlig speeking! Underlige greier...

Skrevet

Jeg syns også det er helt greit at mine foreldre og søster kan bade med mitt barn, men svigermor...nei!

Skrevet

Jeg er vel også slik at det er helt greit at min mor og evt søsteren min kan bade med ungene mine , men ikke svigers! Og det er fordi jeg ikke har verdens beste forhold til de. Men hivs jeg hadde hatt et supert forhold til dem, så tror jeg ikke det hadde bydd meg imot (kanskje).

Men tror ikke de hadde gjort det heller, men det er fordi at nærhet er et IKKE tema der i familien, uansett om det bare gjelder å gi hverandre klemmer eller si at de bryr seg om hverandre. Det må vises med ting!

Skrevet

For meg virker det unaturlig, syntes det hører til foreldre å bade naken med barna. Ikke blande inn hele familien, det nå bare slik jeg føler det og det føles ikke riktig for meg å la andre være naken med mitt barn uten at jeg har kontroll over det.

Det er vel den store frykten for overgrep som svirrer i hodet, for man kan kjenne folk veldig godt, ha gode forhold til familie, men ting kan skje selv om" bestefar "er verdens snilleste man.

Det høres veldig paranoid ut, men slik samfunnet er blitt så føler jeg det er best å la vær.

Og det er slik jeg føler det, kritiserer ikke de som syntes det er greit.

Skrevet

da må besteforeldrene ha på seg badebukse fra Libero f.eks.hehe Tenker på masse bakterier, sopp og viruser som kan inne holde en voksen kropp.Æsjjj.. jeg tror at barna får dem i løpet av sitt liv uten "hjelp" av besteforeldrene...Rart folk som seter babyer i fare unødvendig...

Skrevet

sorry at jeg sier det, men det er det dummeste jeg har hørt anonym,

Slik jeg oppfatter det, burde ikke barna dine bade i basseng eller gå i barnehage heller, har du sett alle de snørrete barna som kommer intil barnet ditt der,, usj man burde nesten bli frattatt barna for å utsette de for slike risikoer................

Nei barn får sterkere imunforsvar av å komme borti litt bakterier etc. da tåler de de farligere sykdommene bedre når de har kommet seg gjennom små sykdommer. Det er faktisk funnet ut at de som har det for sterilt hjemme takler vanlige sykdommer som forkjølelse og influensa dårligere, dessuten er det visse bakterier man trenger!

Skrevet

Tror der er noen besteforeldre der var blevet ganskje såret hvis de havde lest div. inlegg her! redd for overgreb? Hvilken fam. kommer du fra???

Som jeg sagde i går. Lillegutt bader en masse sammen med bestefar, begge har på sig badebukse. Både fodi det er mest naturlig for oss når man tenker på lillegutts evt. uheld og når de er ferdige tar vi ham og kler på han.

Blev så overrasket over spørsålet igår -havde slett ikke været i tankerne mine at det er unaturlig.

jada, vi er forskellige..... :-)

Skrevet

Åååå! da legeutdannelsen min betyr ingenting, kjære " ekspert" i infeksjonsykdommer. det betyr ikke at babyen blir syk! Men dette er helt unødvendig å bade et barn med en voksen ræva!

Skrevet

Helt normal familien! I 2006 bør man tenke litt mer på hygiene enn 400 år siden. Dette er ditt ansvar og du bader ungen på din måte!

Skrevet

Har sett jentunger som fikk ureaplazma og klamidier av sine uansvarlige mødrene, som bruker en felles hånduk med sine jenter!

Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde reagert på det. Jeg vil i alle fall IKKE reagre på om besteforeldrene var nakne sammen med barna mine i dusjen, i svømmehall osv. Det var et program om dette på TV tidligere i uken, om barns seksualitet. Det ble poengtert vikitgheten av at nakenhet er naturlig.

HVorfor skal det være værre å se en gammel kropp naken, enn en som er yngre?

Skrevet

Det går bra med dusjen eller svømmehall, men folk snakker om badekar :(!!

Skrevet

Ja, hva så? Jeg ser ikke helt det store problemet! Nakne er de uansett. Jeg vil heller at de skal være nakne enn ha badetøy på....

Skrevet

Jeg tror kanskje debatten har slikk litt ut.

Det er helt greit med en person men hva i alledager skal begge besteforeldrene oppi et badekar med ungen å gjøre?!?!?!?

Skrevet

Så utbredt det er med incest i disse tider, bør alle ha et lite øye åpent og ikke være naive.

Og det å ha et lite øye åpent betyr ikke at man skal bli hysterisk, men følge med og høre på hva barne sier og forandring i personliget.

men nå er jo dette i verste fall, trakker nok på mange tær når man nevner misbruk som vi ser opppover ,Men slik er verden vi lever i og jeg skjønner godt at folk er påpasselig....familie eller ei, det er for mange av disse overgriperne.

1 av 5 barn opplever incest.....skummelt

Skrevet

ja, det er mye skummelt der ute..

begge besteforeldrene i karet er jeg enig i at kan bli litt mye ja.. jeg er også selektiv på HVEM .. kun mamma og lille søstra mi på 14 ;)

Skrevet

Det er jo en helt annen sak 7 oktober!

Det er jo det med begge oppi der fol har reagert på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...