Gå til innhold

badekar....helt seriøst jenter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

synes SÅ mange at det ville vært ille om ungen bada med besteforeldrene?

Hvorfor det egentlig? ????

blir nysgjerrig jeg altså.. jeg synes nemlig bare dt er flott hvis mamma eller tante på 14 bader med min sønn;) jeg vet jo at de er renslige etc.. mamma bada jo masse med meg som liten.. har ikke tatt skalde av det jeg ,så hvorfor skulle min sønn gjøre det ?

Jeg synes virkelig det er rart at så mange reagerer;)

men det er jo mitt synspunkt da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel kanskje det å bade naken sammen med barna folk ikke liker? Med badebukse kan det vel ikke være så nøye..

Skrevet

Som jeg skrev i det andre innlegget:

Dere som svarer at dere får ekle bilder i hodet, er det fordi dere ikke liker å se for dere deres egne foreldre avkledd i et badekar i utgangspunktet? Er ungen i det hele tatt med i disse bildene? Eller er det rynker, seksuelle forestilninger om eldre mennesker, slengende hengepupper grå ballehår dere er redd for? Lurer veldig. En del av dere virker fryktelig usikre på en del helt naturlige ting. Kropp, nakenhet, vask. Store hjelper små. Hvordan ville det vært for dere å vokse opp for noen hundre år siden, tro? Dere kunne jo til og med risikere at søsteren eller tanten deres ammet deres barn! Huttemegtu.

Svar meg gjerne på dette!

Skrevet

men, badebukse på?? da blir det jo liksom "påpekt" at nakenhet er "ekkelt"- litt vel amerikansk tankegang..

er også nyskjerrig på hvorfor det er så ekkelt!

Skrevet

Jeg ville ikke likt det og jeg ville ikke gjort det med min unge fordi jeg rett og slett ikke synes noe om at voksne er nakne når de er sammen med barn og litt fordi jeg ikke vil at sønnen min og andre folk skal blande kroppsmøkk..(jada jeg er klar over at siste argumentet er rart, men la nå meg ha mine rarheter da...:) )

Skrevet

helt genialt anonym... skjønner det ikke må jeg innrømme... lurer på hvorfor??

Skrevet

Ingen svarer. Kanskje alle gikk i seg selv og tenkte OOPS, det var jo ganske teit.

Skrevet

Vel, jeg har ikke akkurat gode minner fra nakne voksne i nærheten av meg fra når jeg var barn, for å si det sånn. Mine unger skal beskyttes fra det for enhver pris! Man skal ikke være så naiv og si at "min bror/far/svigers er ikke sånn" for det veit man ikke med sikkerhet..

Skrevet

Jeg vet ikke helt. Her er det mine svigerforeldre som er mest sammen med barna fordi de bor bare noen hundre meter unna, og jeg hadde fått fnatt om jeg hørte at de to hadde badet sammen med min unge.. Vært bedre om en av dem hadde badet tror jeg. Begge to pluss barnet i badekaret kommer for meg som veldig unaturlig. Som om de blandet sine ekteskapelige gleder med barnepass på en måte... Vet ikke hvorfor det er sånn.

Kunne ikke falle meg inn å bade i slike populære badestamper sammen med andre folk heller, og skjønner ikke dem som gleder seg over å gjøre det. Har fått invitasjoner fra naboer om å komme og bade i stampen sammen med de. Pjuk!! :P

Skrevet

Jeg mente ikke at det var så nøye for meg, bare prøvde å tenke på hva folk som svarte på innlegget kanskje mente. For meg er det akkurat det samme. Er ikke noe bekymret for at verken besteforeldre, onkler eller tanter skal finne på noe tull med minsten, så vil de være med når han skal bade skal de får lov til det.

Skrevet

Hehe

Jeg orket ikke å legge hodet frem for hugg i det andre innlegget, men kan jo gjøre det her:) helt enig med deg 7. okt

Nakenhet er en naturlig ting og jeg syns anonym sitt innlegg over her var meget så beskrivende, bra skrevet.

Nå har vel jeg en rimelig "fri barneoppdragelse" hva nakenhet angår. Helt klart i motsetning til flertallet her inne.

Skrevet

Jeg tenker som så: Dersom svigers skulle bade nakne sammen med babyen regner jeg med dette ville innebært lek og moro, og det sier seg selv at de hadde måtte holde henne/ha henne "i fanget". Og selv om jeg overhodet ikke ville mistenkt svigers for å på noen måte se på dette som noe annet enn uskyldig kos og lek, har jeg problemer med tanken på at babyens hud skulle komme i kontakt med særlig svigerfars kjønnsorgan(i og med at det står mest ut for å si det sånn) på noe tidspunkt. Dette ville jo sannsynligvis kunne skje ved nakenbading i badekar. Det er ikke farlig pga. bakterier e.l, men en ubehagelig tanke. Kall meg rar, men jeg synes ikke noe om det.

Skrevet

Forøvrig har du anonyme over her som skrev at man aldri vet hvordan folk egentlig er et godt poeng. Jeg overdriver heller en gang for mye enn en gang for lite. Vesla kan få lære at nakenhet er naturlig på andre måter enn fysisk kontakt der alle er nakne etter min mening.

Skrevet

Føles meget unaturlig ja ! Sier ikke at det har skadet barnet, men nei jeg ville ikke likt det !

Skrevet

Man vet faktisk aldri nei... Men føles bedre hvis de har på badetøy el undertøy da, og åpen dør;) De fleste voksne mennesker har jo bedre vett enn '***** , men.. Det sies jo at i hver skoleklasse (ca 30 stk da), er det minst en som har vært utsatt for noe... Æsj...

Skrevet

Altså om vi skulle ta utgangspunkt i hvordan ting var for flere hundre år siden, hadde MASSE vært annerledes ! Jeg kan desverre ikke gå rundt og tenke: ja det er ok for det gjorde de i 1457 !

La oss brenne henne, hun kan være heks !

Nei så det blir for dumt for meg, jeg tar utgangspunkt i hva JEG føler, enten de gjorde det i år 400 f.k eller i år 1596 !

Og nei jeg vil ikke at min far, eller mor, eller samboers foreldre skal bade naken med datteren min, synes det er unødvendig ja ! Det trenger ikke være rett og galt, men rett og slett slik jeg føler det ! Synes det er mer enn god nok grunn !

Skrevet

ja det er helt grusomt å i det hele tatt tenke tanken så klart.. men tør dere la dem sitte barnevakt da? det kan jo like gjerne skje noen da? huff huff.. fælt å tenke på-...

Skrevet

Ja det er jo også noe man kan tenke på, jeg tror aldri mine eller sambos foreldre hadde ville bade naken med nurket ! Ikke fordi de synes det er ekkelt, men fordi det ja kan misforståes, være litt rart osv.

Skrevet

Jomen hvordan skal man vite hvem som ikke er "de fleste" ?

Mora mi stolte fullt og fast på alle i sin familie, på akkurat samme måte som dere stoler på deres familie! Helt likt, ladies, det var INGEN varseltegn eller neonlamper i pannene på disse jeg snakker om..

det var likevel 3 i den familien som ikke kjente grensene både mht meg og mine kusiner (kanskje til og med fettere og brødre, hvem vet...de har ikke sagt noe hvertfall..Men det gjorde ikke jeg heller før 20 år etter..)

Skrevet

Hvorfor skal besteforeldrene bade med barna mine?? Jeg hadde blitt provosert.. Er ikke redd for hengepupper og grå hår, men overgrep..

Skrevet

Jeg stoler ikke på alle på en måte, altså ja jeg stoler på de på mange måter, men tydeligvis så er det en antenne oppi hodet mitt som sier at barnet mitt ikke skal bade med andre voksne, så på det området tror jeg ikke jeg stoler på noen !

Skrevet

Tror det må være veldig mange her som ikke føler seg vel i svømmehaller med all den nakenheten i dusjen. Ville besteforeldre fått lov å ta med ungene der kan tro....

Det mest naturlige i verden, synd at unger skal vokse opp i den tro at det er ekkelt..

Skrevet

Jeg tror ikke besteforeldra har noen skumle hensikter med å bade med barnebarna. De vet jo ikke hva godt den kan gjøre for "Gullene" sine. For alt vi vet kan det jo hende at de bader med badeklær. Og tenk hvor fornøyd barna blir som til og med får bestemor og bestefar opp i badekaret ilag med seg og!!:-)

Jeg er veldig glad vi har besteforeldre som kan ta i ett tak. Og det finnes ikke noe bedre enn å levere barna til besteforeldre der det stråler gjensynsglede frå både barn og besteforeldre!! Da blir jeg glad og trygg inni meg. Og leverer trygt barna ifra meg med glede:-)

Skrevet

først skla jeg bare si at jeg heller ikke hadde likt om mine foreldre eller svigerforeldre eller andre da hadde badet med min jente! det er liksom mamma og pappa ting for meg. men hvordan stiller dere dere til dusjing da- jeg må si at jeg vil ikke at noen andre skla gjøre det heller!

MEN nå kommer det jeg lurer på om dere har tenkt på da.......

hva om barnet ditt skal i svømmehallen med en voksen fra barnehagen da, da må de jo dusje sammen nakne!

jobber selv i barnehage og har MANGE ganger hvert i svømmehall sammen med enklet barn, hvor vi har måttet dusje sammen- og da er man jo nakne forran andres barn da også ( syntes det var litt rart og kle seg naken foran et barn da men når man har gjort det en gang i uken i to år så blir man vant til det da)! og jeg har bare hvert i svømme hallen med to forskjellige gutter, men det kan jo komme ganger hvor menn må ha med jenter også.... hva gjør dere / vi da????!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...