Gå til innhold

hvordan har dere det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her går det bare bra! Endelig litt ekstra energi, men fortsatt hissig:)

Er litt stressa med handlingen her og, har egentlig lyst å handle alt med en gang! Har endelig bestemt meg for vogn, truuuuur jeg:)

Permisjon har jeg ikke helt begynt å tenke på, vet ikke om det blir 80 eller 100%.. Må jo også finne ut når pappan skal ha perm, så jeg kan ta ferie da.. huff... er så mye som skal ordnes..

Bygger hus også, og det tar myyyye tanker! Hehe... mye å tenke på ja! Blir greit når det meste er unnagjort kjenner jeg!

Hei hei..

Har det bra vi også.. Har vært syk hele uka, men formen begynner å bli bedre. Bare uhyre rastløs nå. Har sitti forran tven en uke, og mannen min jobber hele helga så det blir nok ikke en veldig underholdende helg. men men... jobb på mandag igjen :-)

Vi har handla noe, vogn, stellekommode, reiseseng ++ fått endel tøy etc. Trodde vi hadde det meste under kontroll, helt til jeg leste babyverden sitt forslag til alt man burde handle inn. Masse av det hadde jeg ikke tenkt på engang. Så får vel ta litt hver mnd fremover så ikke alle kostnadene kommer i mai.

Når det gjelder permisjon har jeg tenkt endel på dette, men det er ikke så lett. Prøver å få med ferie midt inni permisjonen også for å forlenge den mest mulig. Så tar ut ferie sånne uker som bare har to og tre dager for å få lengt mulig permisjon. Syntes ikke det er så lett å finne ut av alt, det jeg som regel lurer på er det ikke så mange andre som kan svare på heller. Særlig når det gjelder regler for permisjon og ferie og lønn i forhold til dette. Så vi får vel bare sette opp hvordan vi ønsker å ha det og ta det derfra. Ellers fant jeg ut at dersom vi kombinerer litt ferie med permisjon er vi ferdige med permisjon rundt 20 juni begge to. Spørsmålet er jo da hvor vi skal gjøre av lillegutt resten av sommermånedene. De fleste barnehager/ dagmammaen har jo fri i juli.. Jeg har da tre uker ferie til gode så kan ta ut de men blir allikvel tre uker vi ikke helt vet enda. Får håpe det er noen besteforeldre med ferie som vil ha besøk. Mannen min syntes det er for teit å tenkte på dette nå. Men vi må jo søke om permisjon snart så det må jo tas med i betraktning. Ja ja vi finner nok ut av det :-)

Ingen tvil om at det mye å tenke på, og jo mer man er hjemme jo mer tenker man. Gleder meg til å få alt papirarbeidet unna, og til lille vennen kommer. Da skal vi jammen kose oss.

KLem

jeg tenker og tenker på alt og tankene er nesten for store for hodet... det går i permisjon, barnevogn (brio vs. bugaboo - jeg som liksom er "i mot" alt som er for fancy?), leandervugge eller ikke, holder kjæresten min ut med meg selvom jeg ikke orker har sex, har snart storebror det bra, når kan vi begynne å handle, hvem skal pusse opp badet og når skal det skje, vil vi få en økonomisk nedtur/knekk dersom kjæresten min begynner å studere igjen mens jeg er i permisjon, har jeg kjærlighet nok til alle disse guttene jeg skal omgi meg med...??

slike ting.

det siste er jeg dog ikke så redd for. jeg er full av kjærlighet - og det går ikke tomt ennå. tror jeg.

herlighet, det er et sammensurium der oppe. det har vært sånn hele uka og jeg skulle ønske jeg kunne trykke på pause.

men jeg er fin i formen og det er bra :) svømmer på mandager med sønnen min, det er en hyggelig ting å gjøre sammen og kroppen min elsker å være i vann. trener yoga også, det er utrolig godt og jeg sovner stadig under avspenningen.

vel. akkurat nå er det voldsomt til liv der nede i magen - og DET er i alle fall helt utrolig deilig!

phu.

beklager alle ordene mine...

Kvalmen har blitt borte, men til gjengjeld har bekkenløsningen tatt over. Jeg har gode og dårlige dager, men de dårlige dagene begynner å komme oftere og oftere. Jeg er redd for at jeg snart må fulltidssykemeldes, selv om jeg egentlig ikke ønsker det selv. Jeg ble omtrent kjefta opp av jordmor i forrige uke fordi jeg fortsatt jobber (selv om det bare er 60%). Hun sa at man måtte ta dette på alvor, slik at jeg ikke fikk plager i årevis etterpå. Jeg hadde ikke tenkt så mye på at det kanskje ville føre til problemer etter fødselen, men det er jo sant...

Jeg går på vanntrening to ganger i uka og til fysioterapeut hver annen uke.

Permisjonen synes jeg det er vanskelig å forholde meg til, spesielt ift når jeg skal ta ut ferie og slikt. Har egentlig bare utsatt det, men jeg må vel ta tak i det snart. Av utstyr har jeg ikke kjøpt noe, har jo endel fra før og regner med at besteforeldre fra begge sider har lyst til å bidra med klær og utstyr vi måtte mangle. Min erfaring er at man trenger mye mindre enn man tror, sist gang hadde vi jo alskens klær og ting som ble brukt en og annen gang.

Bekymrer meg mest for hvordan økonomien blir, samboerens vikariat går ut til sommeren så da må han muligens på jobbjakt hvis det ikke blir forlenget...

Her går det fint, føler meg verkeleg heilt topp!! :) Humøret er fint, har ikkje hatt så store hormonsvingingar eigentleg.

Er ikkje så bekymra for ting eigentlig - men prøver å få til studier i Mexico neste vår og det er utruulig masse som skal fiksast. Må nok jobbe oss gjennom ein haug med papir ang pappapermisjon og slikt, men eg trur det skal gå bra. Håper i alle fall at det går i orden, det hadde vore supert å fått til eit halvår i Mexico!!

Har kjøpt vogn - føler at det eigentlig er for tidlig, men den var på sal og då var det berre å slå til. (Viss ikkje hadde det blitt brukt vogn på oss). Elles er det ikkje så mykje som må handlast inn sidan vi arvar ein del. Skal uansett flytte før chiquitin kjem, så det er ikkje noko poeng i å handle ting før vi har kome i orden i den nye leiligheita :)

Annonse

Har det helsemessig bra :) Opplevde aldri den store kvalmen, og er enda ikke plaget av ryggsmerter e.l.

Er utålmodig samtidig som jeg vet veldig godt at jeg trenger de neste 4 mnd til å forberede meg. Er førstegangs, og har enda ikke kjøpt inn en eneste ting - bortsett fra noen bittesmå klesplagg. Skal komme meg på salg i morgen tenkte jeg! Er kjempestresset og forvirret med tanke på barnevognkjøp, og har masse bekymringer for perm. fra studier, jobb, fødelspenger osv.. Havner litt mellom to stoler i systemet og må nok ta et møte med trygdekontor og lånekassen for å finne ut hva jeg egentlig kan få, ja. Ellers alt bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...