Gå til innhold

Ting for å tenke på noe annet:

Anbefalte innlegg

I høst var jeg veldig deppa ang dette med at vi ikke skulle ha barn "nå", kanskje mest fordi jeg hadde håpet at det skulle skje noe før jula 2006. Etter nyttår nå har jeg skjønt at det ikke kommer til å skje med det første. Er jeg heldig innen neste jul eller jula etter der. Men... i mellomtida har jeg funnet ut at jeg trenger å gjøre mye gøy og komme i form og alt det der. Det er rart hvor mye bedre en føler seg etter en times tur i skogen, en tur på byen med venninnen eller en god film i sofaen med kjæresten. Jeg har derfor bestemt meg for at jeg virkelig skal fokusere på det gode som skjer akkurat nå i stedet for å surmule over at jeg ikke får bli gravid.

Målene mine er derfor som følger:

1.Minst 2 turer på Fløien hver uke (det tar ca 1 time å gå opp og ned) (og jeg har klart det alle ukene siden nyttår så langt)

2.Gå til skolen/praksis så ofte jeg orker og det ikke regner (som det jo gjør hele tida her i Bergen)

3. Melde meg inn i treningssenteret her og prøve meg på spinning eller yoga.

4. I alle fall en god film i uka (gjerne med kjæresten og et glass vin)

5. Ut på cafe eller pub med gode venner så ofte jeg (og de) har tid.

6. Lese min 5 timer pensum i uka

7. Lage skikkelig middag til meg og kjæresten i alle fall en dag i uka

8. Ringe/maile familie og venner i Oslo i alle fall en gang i uka

9. Fortelle kjæresten min hver dag at jeg er glad i ham

10. Unne meg en god bok og en kopp te når jeg har vært flink og gjort noe aktivt.

Hva tror dere? Har jeg satt lista for høyt? Jeg veit at nyttårsforsetter sjelden blir gjennomført, men dette er mer sånne "bli glad i meg selv" forsetter. Og målet er selvfølgelig å gå ned mellom 5 og 10 kilo, men jeg får heller se på vekttapet som en hyggelig bivirkning av alle de morsomme tingene, ikke som et mål i seg selv.

*skål*

Fortsetter under...

Hei,

det synes jeg var bra forsetter! Og de virker gjennomførbare også, og hyggelige ting å gjøre! Tror jeg skal følge ditt eksempel og sette opp noen koselige nyttårsforsetter, pluss litt trening:) Da får jeg mye annet å tenke på enn baby og sambo som ikke er klar. Lykke til!

*skål*

Ja, ikke sant:) Og så er det vel litt sånn psykologisk også. Han har sine fastsatte mål han mener han/vi skal nå før vi får barn (eller i det hele tatt tørr å tenke tanken) og da tenkte jeg at jeg skulle ha mine egne mål å tenke på en stund framover jeg også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...