propella Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 Lurer på om det holder å ha en pedalbøtte på badet eller om det kommer til å bli fort lukt. Har mulighet til å slenge søpla ut på trappa eller gå de få meterne til søppelkassa ute. Også er det den fine bleiebøtta sangenic som pakker inn bleiene, men det koster jo ca. 100kr. for den plasten de pakkes inn i. Aner ikke hvor ofte man må bytte sånn plastpakke jeg, noen erfaringer?
tvillingen Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 Vanlig bøtte holder om du tømmer den hver dag. Vi har sangenic bleiebøtte, fikk den i gave, men den er dyr i lengden... Vi bruker vanlig pose i den, går fint, hindrer lukt på badet, ihvertfall når barnet har blitt så stort at det lukter litt av bleiene...
Mrs. Bouquet Skrevet 18. januar 2007 #3 Skrevet 18. januar 2007 Jeg har kjøpt den bøtta til sangenic etter varme anbafalinger fra venner. Det koster en del for refilla ja, vet ikke hvor lenge man har et refill, men jeg vet de jeg kjenner tømmer bøtta før den er full, man kan tømme bøtta selv om refillet ikke er oppbrukt. Om det blirt veldig dyrt med refill eller vi ikke synes bøtta fungerer, så kommer jeg til å pakke bleiene in i hundeposer og ha de i en litt stor boks med lokk som vi kan tømme daglig.
Krølle79 Skrevet 18. januar 2007 #4 Skrevet 18. januar 2007 Hvis jeg ikke husker feil, tar hver refill 28 bleier... nå er jeg førstegangs, så jeg vet ikke hvor mange bleier som går på en dag, men en 4-5 pr dag, kanskje? Men jeg tenker litt sånn, at når bebbisen er nyfødt, så kan nok tissebleier kastes i den vanlige søpla, og bæsjebleier i sangenic (vi kjøpte den..).. så kan man være litt økonomisk der det går og "jukse" litt... Luktfrie bleier går nok i vanlig søppel hos meg, antar jeg.. Vertfall så lenge det går.. -og søpla bærer man jo ofte ut, så..
Storebror07=Lillebror-juli11 Skrevet 18. januar 2007 #5 Skrevet 18. januar 2007 jeg har forstått det slik at du må tømme bøtten når du har ca 28-29 bleier i den, men refillen skal holde til ganske mange tømminger! Satser på at bøtten kan hindre litt lukter på et lite bad! Hjelper ikke med varmekabler akkurat! Hehehe!
Krølle79 Skrevet 18. januar 2007 #6 Skrevet 18. januar 2007 Hehe, nei, de varmekablene er nok hovedårsaken til sangenic-innkjøpet her også.. ..og når du sier det.. nå mener jeg også å huske at de refillene holder til flere enn 28-29 bleier.. Men dette vet jo forhandlerne, så det er jo bare å spørre dem.. Eller lese på refillen..
propella Skrevet 18. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. januar 2007 Fant en nettside hvor de solgte sangenic og der sto det :"Refillen er 25 meter lang og tar opp til 150 barnebleier, avhengig av størrelse." Refillen tar hvertfall flere bleier enn hva jeg forestilte meg...
kaffen Skrevet 18. januar 2007 #8 Skrevet 18. januar 2007 Jeg har denne bleiebøtten (har en sønn på 2 år). Jeg har varmekabler på gulvet som jeg er helt avhengig av, så bøtten står oppå en krakk. Jeg har en vanlig bærepose i bøtten så den er lettere å tømme. Jeg har klart å bosette meg slik at det er minst to timer kjøring og en ferge til nærmeste butikk som selger refiller, så jeg bruker bøtten uten refill. Det går helt fint det, kanskje på grunn av bæreposen... Er ikke helt fornøyd med bøtten, for den stinker etter en stund! Det gjorde den også før jeg sluttet å bruke refiller. Men lukta kommer bare når den åpnes, så den er mye bedre enn en vanlig pedalbøtte jeg brukte da storesøsteren var baby. Selv tissebleier stinker etter en liten stund i romtemperatur!
nutri Skrevet 19. januar 2007 #9 Skrevet 19. januar 2007 Kommer til å pakke bleiene i vanlige plastbrødposer og knyte igjen og kaste de i vanlig søppelbøtte med lokk. Fikk tipset av svigerinne. Syntes Sangenic-systemet blir altfor dyrt i lengden.
!mortiltre! Skrevet 19. januar 2007 #10 Skrevet 19. januar 2007 Jeg har hatt sangernic sin bleiebøtte som jeg har brukt, men synes også at refillene er veldig dyre. Jeg kom over en amerikansk bleiebøtte på finn som du bare skal benytte vanlig ærepose i og den fungerer like bra som den med refillene. Den koster noe mer i innkjøp enn sangernic, men det har man raskt spart inn igjen, i hvertfall nå som jeg snart har 3 bleiebarn. Den har navnet diaper champ
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 19. januar 2007 #11 Skrevet 19. januar 2007 Skal bruke vanlig bøtte, og brødposer jeg knyter bleien i:) Gjorde det sist, og det var luktfritt:)
janne82 Skrevet 19. januar 2007 #12 Skrevet 19. januar 2007 jeg har sånn bleiebøtte etter førstemann.. vi var veldig fornøyd med denne... refilen tar ganske mange bleier, og synes ikke vi bytta den ofte... man bør selvfølgelig ha en vanlig pose oppi bøtta i tillegg... lettere ved tømming...
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #13 Skrevet 19. januar 2007 Jeg har en pakke med hundeposer, svarte bæsjeposer som du finner i alle matbutikker, liggende på stellebordet, alle bæsjebleier går i en sånn og ut på trappa. Neste gang noen tar på seg sko for å ut en tur, bæres den lille sorte videre til søppeldunken. Fungerer kjempefint. Tissebleier går i den vanlige søppeldunken, den tømmes jo hver dag likevel, så det rekker ikke bli tisselukt fra den.
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 19. januar 2007 #14 Skrevet 19. januar 2007 Har den Sangenic bøtta og synes jo den var grei den første tiden. Da var det hvertfall her i huset et enormt forbruk av bleier, og masse!!! bæsjebleier, til og med på natta. Men synes den lukter vondt, og spesielt med varmekabler. Sluttet å bruke den ved 3 mndr, og kommer ikke til å bruke den til neste. Synes det er bortkastete penger, men det er bare min mening. Men det var vel den du spurte etter?
propella Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #15 Skrevet 19. januar 2007 Takk for mange gode råd og tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå